Hallo dames, Ik word gek van de haren van onze hond. Als de kleine een rondje door de kamer heeft gekropen is ze zelf een hond geworden Voordat ik ons dochtertje in de ochtend op de grond zet om te spelen, borstel ik de hond eerst en stofzuig ik. Daarna zie ik de hond een keer schudden, en ja hoor, weer een laagje haren op de grond. En dit dus het hele jaar door! Ik stofzuig nu 's ochtends 2x, 's middags 2x en swiffer tussendoor door de kamer heen als dl op de grond speelt. Ik heb een keer vd dierenarts een zalmolie spray gekregen om door haar brokken te mengen, maar dit hielp niks. Ik snap wel dat haren bij een hond hoort, maar zoveel als zij verhaard heb ik nog nooit gezien. Heeft iemand tips om het verharen van de hond te verminderen?
Die van ons, een Friese stabij, is onlangs voor het eerst naar de trimster grweeest. Super! Scheelt me den ik zo'n 80% aan haren in huis!
Welke hond heb je? De tip verschilt per vacht, heb je een stugge korte vacht als in jack russel,mdan stop met elke dag borstelen hoe meer je die borstelt hoe meer die gaan haren, die vachten zeker niet vaker dan 1x per week borstelen. Heb je een ruw of langhaar wil een rondje bad en trimmer nog wel eens helpen. En tja het is natuurlijk de tijd van het jaar, al zijn mijn hondenvachtjes wat van slag door de zachte winter
Tip van de dierenarts. Visolie capsules 2 per dag en schapenvet blokjes met zeewier of knoflook. Het helpt echt je ziet na ongeveer een anderhalve week verschil. we hebben het nu 2 maanden niet gegeven en nu begint het weer heel erg
Bedankt voor de reacties! Ik heb een kruising keeshond. Ze heeft lange gladde haren. Die visolie capsules heb ik ook geprobeerd. Misschien inderdaad in combinatie met schapenvet.
De gouden (en enige) tip hiervoor is denk ik: wen eraan.. Een hond geeft nou eenmaal haren tsja.. De haren zullen me een zorg zijn in vergelijking met de liefde die ik ervoor terug krijg
Sinds wij onze hond uitsluitend vers vlees voeren verhaart ze nagenoeg niet meer. Misschien nog een tip voor je? Merkte binnen een week een enorm verschil!
Minder borstelen dat stimuleert alleen maar. Misschien naar de trimmer brengen?? Onze Stafford haart ook ontzettend veel, ik doe er eigenlijk zo min mogelijk aan. Je kunt je hond ook wassen, zeep in masseren en daarna weer uitspoelen. Nadeel vind ik is dat je hele badkamer onder de haar zit en je na een week weer terug bij af bent... Succ
Ik zat ook aan ander voer (vlees of iig graanvrij) te denken. Of goed wassen en daarna met de waterblazer... onze hond (witte herder) haart nu ook heel erg. Paar keer kammen dat goed de hele ondervacht eruit is helpt hier in ieder geval zorgen dat de rui niet te lang duurt, al is het altijd een paar weken drama!!
Je hond met zeep wassen moet je niet vaker doen dan 2x per jaar, en bij voorkeur alleen als ie echt heel erg vies is en er geen andere oplossing is
Weinig, neem aan dat je al bovenstaande dingen al doet omdat het vanzelfsprekend is. ja heb nog een tip. weg doen.... ben je overal vanaf.
Die werken idd heel goed! Verder langs een trimmer en maximaal 1x per week borstelen... Volgens mij zelfs nog minder, zou het eens aan een trimmer vragen.
Borstel jij je hond serieus iedere ochtend?! Zou dat niet meer doen zo vaak. Lijkt me inderdaad het haarverlies enkel te stimuleren. Wij hebben van onze fokster het advies gekregen maximaal één keer per week broek en borst omdat daar makkelijk klitten komen en de rest van het lichaam nog minder. Is een Aussie, lijkt me qua vachttype wel gelijkaardig. En inderdaad, een hond geeft haar, gaat een kindje gelukkig niet dood van
Een Keeshond heeft extreem veel onderwol, hier heb je speciale borsteltjes voor. Ik zelf heb een husky/herder kruising eens in de 2 weken even goed borstelen en het valt reuze mee. Anders zou ik hem/haar eens in de zoveel tijd naar de trimster brengen, ik zelf heb een poosje stage gelopen in een trimsalon daar kregen we met regelmaat honden die ontwold moesten worden uit eindelijk lag 3 kwart van het haar naast het dier.
Ik heb een sheltie x keeshond en die verhaart ook maximaal, echt extreem. Ik borstel haar 2 keer per week. Als je haar laat trimmen en ontwollen bij de trimsalon scheelt dat echt ontzettend veel. Zeker 80%