Wijze lessen van je eigen kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Jullie ook wel eens van die momenten dat je kindje iets doet of zegt, waarvan je denkt: "Heee, inderdaad... wat slim !".

Soms zitten die kleintje vol simpele wijsheden waar je zelf nog niet bij stil had gestaan. Erg leerzaam voor papa en mama dus... want die denken soms veeeeel te ver door :p

Vanmiddag zat mijn dochtertje in de tuin, roept ze ineens: "Mama ! Son weg !"... ik kom kijken, zit ze op de deur te wijzen... Ik snap totaal niet wat ze bedoelt en vraag dus of ze het wil herhalen... Dus zij weer wijzen: "Son weg !"...
    Het duurde 5 minuten voordat ik doorhad dat ze naar haar eigen schaduw zat te wijzen die op de deur viel... Inderdaad... daar scheen de zon dus niet...

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Haha, grapig dat ze dat zag! :D

Frummel is nog klein, dus nog geen wijsheden, maar kan niet wachten.

3. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Wat een schattige nickname... Frummel :) Is dat je koosnaampje voor je kindje ?
    Ik noem mijn dochtertje altijd Pluisje, wegens de niet te temmen haardos...

Kan ineens hard gaan hoor... mijn ervaring is dat ze zo rond 1 jaar ineens dingen gaan doen, waarbij je soms denkt: "Huh ??? Waar hebben ze dat nou weer vandaan?" :( :D

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Gebruik frummel vaak als koosnaampje ja (niet dat je denkt dat hij echt zo heet :p). Zei eerst vaak Freggel, maar frummel klinkt toch net iets leuker ;). Ukkie zeg ik ook vaak, dat was de naam die we tijdens de zwangerschap gebruikte.

Pluisje klinkt ook wel heel schattig ja.

Vind het nu al erg snel gaan. Als ik zie hoe veel hij nu al kan in vergelijking met 5 mnd geleden. Gaat zó hard. Ben benieuwd hoe dat over mnd gaat.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat herken ik wel ja...rond de 1 jaar...
    Finn verbaasd me elke dag tegenwoordig!

Hij pakte vandeweek ineens zelf zn kam...en ging zn haren kammen! Nou dat doe ik zelden...die drie sprieten! Hahaha!

En tegenwoordig druk ie ook continu de tv uit....we hebben zo'n stekkerdoos met roodknopje...nou die heeft ie dus ontdekt...

Geweldig al die nieuwe dingen!

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Roy zit nogal eens aan de keukenkastjes...
    Dus ik zeg iedere keer: " Roy deurtje dicht doen". En dat doet hij dan ook netjes.
    Maar als de vaatwasser klaar is, laat ik die meestal even op een kiertje staan, zodat het vocht er uit kan. En ik vergeet hem nogal eens dicht te doen...
    Als ik dan in de keuken sta gaat Roy bij de vaatwasser staan, zucht een keer diep, kijkt me aan en zegt:"mama dicht". En ja hoor, dan komt het beschuldigende vingertje....:)

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hoort hier eigenlijk niet meer thuis want zoonlief is al 2,5,hij zei toen ik heel even mijn ogen dichtdeed op de bank; 'Hee mama, oogjes open, in bed slapen!' :D

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eigenlijk moet me dit wel denken aan een uitspraak van Ruben laatst :D!

We zaten gewoon allemaal in de auto zegt ie ineens "Papa passe op, vliegende kogels"!

Haha, die vonden we toch wel heel erg grappig! Maar wat bedoelde hij, kogels is zijn naam voor vogels, dus we moesten van hem wel uitkijken voor de vogels die op de weg zaten en rond gingen vliegen. Alleen vonden wij dat we uit moesten kijken voor de kogels die rond zouden vliegen toch ook wel erg grappig :D!

En toch wel heel slim van hem dat we uit moesten kijken voor de vogels (en evt ook voor kogels :p).

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Whahaha... leuk hè als je kindje je op aan het voeden is... Dat belerend vingertje ken ik wel. Heeeel grappig om dat van zo'n kleintje te zien :p

Als Joleijn vervelend wordt, dan kijkt opa haar meestal aan met een boze blik en een opgeheven vinger, dan weet ze meteen dat ze moet ophouden. De laatste paar weken doet ze dat ook bij ons, als wij iets doen dat haar niet zint... ;)

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    wauw dat jullie kindjes dat allemaal al kunnen zeggen joh!
    die van mij zegt nog maar een paar woordjes maar slim is hij wel haha..

ik gaf laatst de bloemen water en liet wat water erlangs lopen en Liam pakt de handdoek en gaat schoonmaken waar ik gesopt had lol. "mama bah" ging dat ineens..
    handig hoor een poetser achter je aan ;)

liefsz 8)

11. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hihihi, zie het al voor me :D
    Misschien kun je 'm een klein kruimelzuigertje geven :p

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    whahaha dat is ook nog wel een idee :p of een kinder stofzuiger hahahahaha

13. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Tjee de pee wat hebben jullie een snelle kids zeg. Ik dacht dat die van mij slim en snel was maar als ik dit zo lees. Fenne verbetert mij nog niet ze is me wel heeeel erg aan het uitproberen. Kijken of ik wel zie dat ze iets doet wat ze niet mag en het dan toch doen enzo. Ze zegt al wel veel maar plakt nog geen woordjes aan elkaar. Wel doet ze als de telefoon gaat haar hand bij haar oor en zegt HALLO. En wat ik zelf het meest geweldige vind is dat ze in de wandelwagen tegen iedereen Haai zegt. Echt ik lach me rot!

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hihi wat leuk om te lezen! Hier nog niet zover, maar vond de titel vond de titel van de topic zo leuk, denk ff kijken ;) xx sas

Deel Deze Pagina