Wat is er mis met rossig haar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door berna1981, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik word er een beetje gek van.
    Jesse is een beetje rossig en ik vind het echt mooi. Mijn man is superblond en ik heb bruin haar. IN de gehele familie zit geen rood gen dus wel apart dat Jesse rossig is ( nu hoor ik van meer mensen dat kinderen het eerstje jaar rossig zijn geweest)
    Maar ik krijg zovaak de opmerking goh hij lijkt wel rossig? is hij rossig? In dit licht lijkt hij net rossig! En dan echt op zo;n verbaasde beetje aparte toon? En dan ook nog; zal nog wel wegtrekken joh.. net alsof dat moet!

Is het niet normaal dan dat je een rossig kind hebt?

Ik ben trots op mijn lieve mooie schat en wat maakt zijn haarkleur nou uit> Hadden mensen dit ook gezegd als hij blond haar had gehad?

Meer mensen die een rossig kindje hebben en er ook zoveel vreemde opmerkingen over kregen?

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    JA! hier precies hetzelfde verhaal.
    Er is niks mis met rossig. Ik hoop juist dat mijn kleintje rossig blijft, ik vind het geweldig.
    Mijn opa had rood haar, en mijn man heeft een knalrode baard (hahaha.. ja het is een lachertje, maar ook wel weer heel erg stoer) dus er is wel een kans dat wij een roodje hebben.

Geniet ervan zolang ie nog rossig is. En blijft ie het, dan heb je geluk ;)

liefs, Joeja

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Das toch juist mooi? Lekker niets van aantrekken joh, misschien denken ze dat je rood haar moet hebben om een rossig kindje te krijgen, terwijl dat juist idd met blond- en bruinharige ouders veel vaker voorkomt.

Vind het supermooi!

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Zoals je het uitlegt herken ik de verbazing in mensen hun stem wel. Mijn meissie is ook best rossig, en dat schijnt toch verrassent te zijn. Ik heb besloten dat mensen zo reageren omdat de meeste mensen niet rossig zijn, ik weet het anders ook niet ;) .
    Bij vriend in de familie komt het erg veel voor, en ik zou het erg leuk vinden als ze zo blijft. En zo niet is ze nog even lief uiteraard. Al vind ik het wel leuk dat ze haar heeft, ikzelf was errug lang kaal.

5. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ook Laura heeft rossig haar! En ook ik krijg dat! Ze heeft rossig haar! Ja, vind je het gek? Mama had vroeger spierwit haar en nu donker blond! En papa had donker blond en nu zwart haar! Ik heb eigenlijk altijd verwacht dat het kastanje bruin zou zijn! Ik denk ook wel dat dat het nog wordt! En ik vind het heel erg mooi! Rossig is cool!

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Zou het kunnen komen omdat jullie beiden niet rossig zijn? Dat ze daar gewoon verbaasd over zijn dat jullie kindje wel rossig is? Mijn man en ik hebben allebei bruin haar en ons kindje heeft ook een beetje een rossige gloed, hoewel het nu al begint af te nemen. Ik denk dat ze het gewoon niet verwachten?

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja misschien dat ze het niet verwachten maar opmerkingen als het trekt wel bij vind ik gewoon niet leuk. Maar inderdaad wij vinden het mooi

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa heeft ook rossig haar, maar ik krijg die opmerkingen juist totaal niet, iedereen vind het juist geweldig!
    Nou heeft papa echt rood haar en ik blond, dus gek is het bij ons niet ;)
    Maar er zijn er ook genoeg die dat niet weten van papa (verft het al 8 jaar)

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven is soms wat rossig, hangt van het licht af. wij vinden het fantastisch, al ben ik bang dat hij het straks kwijt raakt. het wordt steeds blonder. lekker laten kletsen hoor.

10. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Rossig rules! :)

(Hier nog een rossige namelijk)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Rossig is juist geweldig! Ik wou dat Sverre wat rossiger was (hier namelijk erg veel rood haar aan mijn vaders kant) maar helaas.. hij wordt 'gewoon' blond. Ook leuk natuurlijk. ;)
    Toen hij net geboren was was hij wel rossig en toen kreeg ik ook zulke opmerkingen, inderdaad op een speciaal toontje. :( Lekker laten kletsen!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm her ook een rossig ukje :)

heb alleen meer het idee dat het vooral opvalt.. niet dat mensen zich er aan storen maar eerder verbazing

ik vind het zelf wel schattig :)

ben alleen bang dat het wel weer bijkleurt

wij hebben namelijk allebei ook niet meer de kleur haar die we hadden toen we klein waren :)

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier nog eentje met knal rood haar :D
    Nog nooit rare reakties op gehad, eigenlijk alleen maar leuke :D

Paar weken terug sta ik nog met hem op de fiets bij het winkelcentrum komt er een kindje van ik denk een jaar of 6 langslopen en die roept naar zijn moeder kijk mama dat kindje heeft hetzelfde haar als ik :D

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nee dat kan ik me voorstellen!

15. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik vind rossig/rood haar prachtig!

Laat mensen maar lekker kletsen, want het is nooit goed....!

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier geen rossig kindje, maar een spierwitte!

En ook dan krijg je steeds te horen: goh, lekker wit he, he, jullie hebben een witte! Witter kan niet he? Zal hij zo wit blijven?

Maar ik zie het als compliment, ik denk dat ze dat mijn jouw kleintje ook zo bedoelen, zal wel erg vreemd zijn als ze zo een kleintje al bekritiseren op uiterlijk!
    En zo wel dan vind ik het verruit asociaal, en dan zal ik een opmerking terug plaatsen:

" goh, die neus he, trekt dat nog recht?"

o enne..vergeet niet dat Rossig heel uniek is he, rood is uitsterfende en vind je nog maar in weinig delen van de wereld, ik zou er trots op zijn!

kus miek

17. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hier nog 1, maar bij ons is het verhaal meer andersom.
    Ik heb bruin haar en martijn is erg blond, en xander was na de bevalling heel erg blond, en daar begint nu een rozige gloed overheen te komen, maar niemand ziet het alleen ik.
    De meeste mensen zeggen aaaaaa wat een blondje wat mooi, en dan zeg ik maar hij krijgt een beetje een rozige gloed zeggen de mensen aahhh maar dat trekt wel weer bij, das erg irritant inderdaad. Maaar ik vindt het super schattig!

18. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    aaahhhrrggg!
    ik begrijp je irritatie ook heel goed!
    mijn meissie is ook rood/rossig... en vooral de opmerking "dat trekt nog wel bij" met een goed bedoelde blik vind ik erg irri!
    meestal roep ik dan "ik hoop het niet!"

ik krijg overigens ook veel leuke reacties!
    rood is in! hahahhahahahahaha

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo was het eerste jaar ook erg rossig :) Vond het helemaal geweldig! Ik kreeg die opmerkingen niet (althans, niet in negatieve zin) Nu is het weer helemaal weggetrokken.

De meeste kindjes hebben rossig haar in het eerste jaar.

Hier een fotootje van Vigo om te zien hoe zijn haartjes eruit zagen *smelt*
    http://i36.photobucket.com/albums/e24/D ... 010381.jpg

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vind die rossige gloed superleuk. Niks van aantrekken van die opmerkingen.

Deel Deze Pagina