Wanneer begonnen jullie met Zwangerschapsyoga / Gym?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamatoB, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje:
    Wanneer begonnen / beginnen jullie met zwangerschapsyoga? Hoe lang voor de bevalling kun je hier het best mee beginnen?

Groetjes
    mamatoB

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ben er mee begonnen toen ik 24 weken zwanger was. Wat de beste tijd is om mee te beginnen ligt helemaal aan jezelf, net wat jij prettig vindt. Ik zou alleen niet te laat beginnen anders is er de kans dat je het wellicht niet af kan maken...

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hoi!

Dankjewel voor je antwoord!
    Hoe lang duurde die cursus dan bij jou?

liefs
    mamatoB

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    De cursus duurde 10 weken, dus ik was "klaar" met 34 weken. Ik vond dat zelf een mooie termijn. Er waren ook dames bij die hun laatste les hadden rond de 40 weken, maar de kans is dan aanwezig dat je het niet kan afmaken en dat zou natuurlijk zonde zijn. Ook kan je je afvragen of je nog wel zo laat wilt beginnen met een cursus. Ik had op een gegeven moment helemaal geen puf meer en was blij dat ik lekker 's avonds op de bank kon gaan zitten. De middelste drie maanden voel je je tenslotte het fitst (over het algemeen).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben met 26 weken , 10 x begonnen. Ik zou overigens nu wel gaan informeren om je op te geven. Ik deed dat bij 20 weken en kon alleen nog maar meedoen, omdat er een extra cursus werd ingepland...

6. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Ben met de gym begonnen met 27 weken en het duurde 8 keer! waarvan 1 keer met partner

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik geloof dat ik 12 mei begin.. dan ben ik ( als ik goed gerekend heb) 30 weken.. Heb me er voor opgegeven en ik vermoed dat er dan weer een ronde start..

en ik heb er toch zin in... :( eigenlijk dus helemaal niet.. Heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.. maar denk dat t heel suf is..

8. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik ben begonnen met 20 weken en ben klaar als ik 30 weken zwanger ben.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind dat ik nu begonnen ben.
    Je moet er toch 's avonds de deur weer voor uit en werk ook al 3 avonden per week.
    Als je zo laat begint (maar dat is mijn mening)denk ik dat je het spuugzat bent bent op het eind en geen zin hebt om nog te gymen/zwemmen/yogaen, etc.
    Ik doe trouwens zwangerschapsyoga, errrrug leuk, totaal niet mutserig of zweverig.
    Een echte aanrader!
    O'ja, met aanmelden moet je overal snel bij zijn...anders kan je niet meer terrecht.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier in de buurt weinig keuze.. of je moet t er voor over hebben zo'n 3 kwartier te rijden.. Dat vind ik net ff te gek...

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik begon met week 27 aan zwangerschapzwemmen ook echt een aanrader :)

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik begon met 22 weken en dat vond ik persoonlijk een super periode om in te beginnen. Sommige meiden uit mijn klasje zijn veel verder en dan wordt alles toch soms al lastiger en zwaarder en daarbij twijfel ik of heel de klas heel de cursus kan afmaken (volgens mij halen de meiden die het verst zijn het net niet!). Ik vind het wel erg leuk en we hebben een gezellige groep.
    Veel succes!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben met 15 weken begonnen met zwangerschapsyoga.

Ik wilde graag de cursus samen bevallen gaan doen maar na een emailtje vertelde de vrouw dat ze geen cursus meer geeft tegen de tijd dat hij voor ons van toepassing is.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ergens rond de 25 weken. Ligt er ook maar net aan wanneer de cursus van jou keuze begint.

Hier was het van 25-36 weken (1 week vakantie, 1 week dubbellange partnerles), en 4 weken na de bevalling nog een reunie-les.

14. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik zit niet op zwangerschapsyoga of gym , maar ben vorrige week voor het eerst bij zwangerschapszwemmen geweest.
    Vond het niet echt boeiend , maar het is wel goed voor de baby , en je ontmoet weer andere mensen.

Deel Deze Pagina