hoi hoi. wij willen graag gaan zwemmen met fynn op 10 km afstand is er een tropisch zwembad.en daar is het water iegenlijk altijd goed warm. maar nu zat ik dus te denken. wat moet ik fynn aan trekken? wat doen jullie jullie kleintjes aan als jullie gaan zwemmen? en kan fynn al in z'n zwemband met zitje?
een zwemluier en een zwembroekje doe ik mijn jongens aan zwemluier is overigens volgens mij overal verplicht
Hier in de regio is een zwemluier juist nergens verplicht. Ik vind het ook ondingen. Ik heb nu een heel leuk badpakje voor mijn dochter. Maar ik kan me voorstellen dat je een badpak niet echt zien zitten . Ik zou een zwembroekje meenemen en vooraf even het zwembad bellen over hun zwemluierbeleid.
ik vind het op zich niet zo vreemd hoor dat ze dat verplichten ik bedoel lijkt me ook niet erg fris mocht de baby zijn/haar behoefte in het water doen toch en dan doel ik op bacterieën denk niet dat je het leuk zou vinden als jou kind ronddobberd en er komt inene dunne poep voorbij zwemmen ofzo toch ik vind het eigenlijk niet meer als normaal met het oog op de gezondheid en hygiëne
Wij doen thor ook zo'n zwemluiertje aan en een zwembroekje erover. Hier heb ik ook nog nergens gezien dat zo'n luier verplicht is, maar ik vind het toch maar een akelig idee zonder .
Je kan ook een zwembroekje kopen waar de luier al in zit zeg maar. Bij de prenatal zijn ze nu 8 euro. Maar je kan er ook voor kiezen om een gewoon zwembroekje met zwemluier te doen. Kruidvat is prima (goedkoper dan huggies) en wij gebruiken ze vaak 3 x ofzo (wij zwemmen bijna iedere week) . en over de zwemband: Ik geloof dat ze voor kindjes vanaf 6 maanden zijn. Fae kan er eigenlijk pas lekker in zitten, sinds ze goed kan zitten en wat groter is. Toen ze heel klein was hebben we het ook geprobeerd, maar dat was echt niks. Verder is het voor je kindje allemaal nieuw en indrukwekkend, dus lekker dicht bij je houden. Ondanks dat het verwarmd is, is het daarbij toch ook erg koud, dus bij jou (of partner) blijft hij misschien iets langer warm. Tot slot: Hoe goed ook verwarmd: Je kindje is nog klein, sta niet raar te kijken als hij na 10 minuutjes toch blauwe armpjes krijgt en dus te koud krijgt. Het is heel verschillend per kindje heb ik gemerkt. Verder kost zwemmen ontzettend veel energie voor je kindje. Veel plezier alvast!
Ik doe mijn dochter altijd zo'n zwemluierbroekje aan. Je kan ze idd bij de prenatal krijgen maar ik zag ze laatst ook bij zeeman voor 3 geloof ik (tijdelijk in het assortiment).
Is 2 maanden niet een beetje klein om te gaan zwemmen? Dacht ook dat t wat slecht voor de longetjes is op die leeftijd.
Ik zwem elke vrijdag met Can en dan doe ik hem een zwemluier en een zwembroekje aan, ik gebruik de zwemluiers van Huggies. Of ze goed zijn weet ik eigenlijk niet, hij heeft nog nooit wat gedaan in het water, en ik zwem al sinds hij 3 maanden is met hem en hij is nu bijna 1 jaar. Volgens mij doen ze bijna nooirt wat in het water, maar ik zou me toch kapotschamen als er opeens een drol van hem voorbij kwam drijven.. vandaar dat ik het toch maar steeds doe.
Kindje is op een paar dagen na 3 maanden.. Is nog klein, maar met babyzwemmen wordt ook vaak met 3 maanden gestart.
Bij het zwembad hier begint het babyzwemmen vanaf 6 weken oud Ik wil zelf ook met mijn zoontje gaan zwemmen, maar wacht denk ik nog een maandje.
vaak kun je die gewoon los bij het zwembad ook kopen zeker die subtropische zwemparadijsen hebben ze meestal wel anders effe bellen anders moet je een heel pak kopen en als je maar 1 keer gaat of zo afentoe zou ik persoonlijk dat niet doen maar ik geloof dat pampers ze heeft en kruidvat ook lees ik net en huggies heeft ze ook die was er als eerste mee geloof ik
volgens mij kan dat geen kwaad hoor er zijn er maar zat die onder water geboren worden een jonge baby kan ook super goed onder water omdat hij/zij dat nog kent van de tijd in de baarmoeder dus zal niet gauw verdrinken ook ook zat er bij ons op babyzwemmen ook een vrouw die met een baby van 8 weken begon met zwemmen tis natuurlijk wel belangrijk dat je in verwarmd water zwemt niet in het diepe koude water
Ik weet wel dat je beter pas kan gaan zwemmen nadat je kindje alle 3 de eerste inentingen heeft gehad en dan kom je toch wat uit op een iets oudere leeftijd, 4 mnd. Dat is veiliger ivm bacterien in het zwemwater. Ik heb voor Luca een zwemluier en een zwembroekje
Dat je pas mag gaan zwemmen als je de 1e inentingen hebt gehad, klopt niet (meer) hoor. Maar het is wel een handige richtlijn qua leeftijd. Omdat ze zich voor de leeftijd toch maar amper warm kunnen houden. Mijn dochter is met 3 maanden meegeweest, maar pas met 4 maanden hield ze het een half uurtje vol in water van 32,5 graad. Daarvoor was het eerst een paar 15 minuten slechts en toen 20 voor ze echt blauwig werd. Ondanks het lekker warme water. Met 4 maanden merkte we ineens verschil. Overigens vond ze het vanaf het begin toch wel erg lekker. Ze ontspande helemaal op haar rug en op haar buik had ze dat trappelreflex nog behoorlijk. Over onder water geboren worden: Tja, dat is totaal ander water dan het water in een zwembad natuurlijk. Dan kun je ook zeggen: M'n kindje heeft 9 maanden in het water doorgebracht, dus hoezo is zwemmen slecht? De temp van water bij badbevallingen is dusook een stuk warmer. Overigens denk ik niet dat zwemmen slecht is hoor. Indertijd zijn er wat testen geweest waarover een hoop ophef was, maar dat ging over belgische zwembaden, waar de eisen veel anders liggen dan hier in Nederland over de hoeveelheden chloor. En qua bacterieen: Tja, in het water doodt het chloor dus ook weer heel wat bacterieen...