waterpokken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lianne1984, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    mijn dochtertje had vorige week een paar dagen koorts en was niet lekker, sinds vrijdag kreeg ze ineens allemaal rode vlekken daarna leken het blaren te worden groten maar ook kleintjes over haar hele lichaam, wij hebben haar meteen in een havermout badje gedaan een paar keer per dag.
    mijn vraag is nou zijn dit waterpokken geweest want vandaag zijn ze bijna allemaal weg.
    heeft iemand het vaker meegemaakt dat het maar ongeveer drie dagen duurde.
    of is het iets anders?
    mijn dochtertje is 2 jaar en bijna vier maandag.

groetjes.

2. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    je ziet nu wel op haar lichaam plekjes waar de blaartjes bultjes hebben gezeten maar geen korstjes

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het lijkt er wel op...

Mijn dochter zou het ook moeten hebben, omdat meer dan de helft van het kdv ze heeft, maar ze heeft zulke miniscule plekjes en ook weinig... Ik weet het niet hoor!
    Hoelang duurde het bij jullie voordat het korstjes werden?

4. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    das nou het raren die kreeg ze niet alleen nu zie je nog wel waar het heeft gezeten maar vrijdag en zaterdag zat ze echt helemaal onder de blaren en had ze ook heel veel jeuk.

5. randi

randi Niet meer actief

lijken me inderdaad de waterpokken, tia heeft ze ook van eergisteren en verwacht me der aan dat nina ze binnen dit en een paar dagen ook gaat krijgen. je herkent de waterpokken duidelijk , t zijn rode blaasjes met vocht in en de meeste zie je op buike, rug en op het hoofd en nek omdat je daar het meeste warmte vasthoud. sommige kinderen weten er totaal niet van en andere kunnen er wat lastig van zijn en een beetje verhoging van krijgen. ik heb bij tia nu met eosine de blaasjes aangestipt zodat ze snel kunnen uitdrogen en ze der hopelijk niet teveel gaat aan krabben zodat ze der geen littekens aan overhoudt :)

6. randi

randi Niet meer actief

het kan wel dat ze , ze gehad heeft hoor maar dat ze niet voldoende doorgekomen zijn. t zou dan wel kunnen dat ze het nog een keer krijgt omdat haar lichaam nog niet genoeg antistoffen heeft kunnen aanmaken tegen het virus. korstjes hoeven der niet altijd op te komen maar als ze der zijn verdwijnen ze meestal rond dag 4

7. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt er wel op.. misschien wat plaatjes googlen en kijken of het er op lijkt?

8. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    het is nu helemaal weg bij haar,
    ik denk dat zij gewoon een korte tijd waterpokken heeft gehad en mischien komt ook wel omdat we meteen met havermout en talkpoeder aan de slag zijn gegaan.

Deel Deze Pagina