Ik geef borstvoeding en momenteel komt mijn zoontje meestal nog 1x per nacht. Hij poept dan niet, daarom leg ik hem na het voeden direct weer terug in zijn bedje (slapen wel allebei weer sneller in). Hij doet dan dus met dezelfde luier van ca. 23:00 's avonds tot 8:00 de volgende ochtend. Dat gaat heelemaal goed, tot het moment dat hij na zijn eerste ochtendvoeding wordt opgetild voor een boertje en direct flink poept. Hij zit dan meteen tot zijn rug onder, de poep schiet aan de achterkant gewoon boven zijn luier uit. Ik denk doordat de luier zo vol plas zit, waardoor de poep niet meer wordt opgenomen. Ik sta nu dus elke ochtend poeprompertjes uit te spoelen en voor hem is het natuurlijk ook niet zo fijn . Bovendien vraag ik me af hoe dat moet als hij straks nog langer door gaat slapen en bv vanaf 20:00 met 1 luier doet (eigenlijk zou ik hem het liefst om 23:00 ook niet willen verschonen, want daar wordt hij weer zo wakker van. Maar goed, dat durf ik nu dus helemaal niet aan). Ik heb nu al de Pampers Active Fit en Baby Dry geprobeerd, maar die leuke 12-uur droogheidsgarantie werkt hier dus niet. Hebben jullie een goede luiertip voor mij en herkennen andere moeders dit probleem?
Kun je niet voor de ochtend voeding vast een schone luier aandoen?? Dan poept ie iig in een verse. Of misschien een maatje groter voor de nacht? Ik heb nu de aldi luiers en heb het idee dat ze beter de poep tegen houden dan de pampers.
Dat dacht ik ook meteen: verschonen voor de ochtendvoeding. 's Ochtends is het niet erg als ie er wakker van wordt toch? En als hij erg honger heeft en huilt die je het gewoon heel snel, zonder billendoekjes (je verschoont hem vlak daarna toch weer).
Ik denk dat ik dat idd maar ga proberen. Hij is niet de meest geduldige als hij honger heeft, dus ik ben benieuwd
idd voor de ochtendvoeding verschonen, en misschien een luier nemen die een maatje groter is voor de nacht? Fleur had s nachts zulke dikke plasluiers dat haar romper nat was als ik haar van bedje haalde dus toen ben ik een maat groter gaan gebruiken dan ze overdag draagt en nu helemaal geen last meer van!
Precies; je geeft zelf het antwoord al! Gewoon even verschonen na de nachtvoeding. Doe ik ook altijd; merkt hij niks van, hij slaapt gewoon verder en die twee minuten langer wakker zijn maakt mij ook niet uit. In die Baby-dry zit een gel die ervoor zorgt dat er van 12 uur plas in kan, geen poep, dat absorbeert die gelkorrels niet! Ik vind dat zielig; slapen met zo'n harde bonk. Gewoon even luier verschonen dus, ben je van het hele probleem af!
ik heb dat probleem ook gehad. Hij krijgt om 20.30 zijn laatste fles en krijgt dan een pamper babydry 12 uur aan. En smorgens wordt hij rond 9.00 wakker en dan eerst de luier weer verschonen want anders idd wordt de poep niet opgenomen. Ons mannetje doet het namelijk ook 9 van 10 x smorgens bij zijn eerste fles.
het lijkt mij normaal dat als je je kindje uit bed haalt eerst verschoont lijkt me als baby zijnde niet lekker om te eten met een volle luier.
Wij hebben de lidle luiers daarom voor de nacht en die zijn superr. hadden met pampers ook altijd problemen dat alles nat of vies was en nu zelfde alleen als ze tanden krijgt
Het is net wat je gewoon bent denk ik. Wij verschonen al vanaf het begin na de voeding, omdat hij dan altijd poept. bovendie wilde hij de eerste 3 maanden als hij wakker was ook echt acuut eten. Tussen de eerste hongersignalen en huilen zat ongeveer 30 seconden en dat is voor mij te kort om een luier te verschonen . En hij slaapt ook echt niet door terwijl ik een luier verschoon. Hij heeft nu iets meer geduld, dus ik probeer nu idd voor de voeding te verschonen, maar het ligt er ook erg aan wanneer hij komt. Als dat om 8:00 staan we daarna op, maar als het om 6:00 is, wil ik hem daarna nog even laten slapen. Dan zou het makkelijker zijn als ik hem niet hoefde te verschonen, want dan is hij klaarwakker. Ik ga dus ook nog eens de grotere maat en de andere merktips uitproberen.
Ik verschoon tussen het voeden in. Meneer wil ook eerst eten als hij 's morgens wakker wordt. En dat is vaak pas om hafl 9, de luilak.