Hebben jullie nou ook dat je soms denkt dat je kind iets heeft, maar dat je niet weet wat het precies is? Onze dochter heeft nu wat rode plekjs met een piepklein blaasje erop. Gisteren waren ze feller dan vandaag. Ze krabbelt niet en klaagt niet over jeuk. Ze had 37,6, dus geen koorts. Maar zijn het dan pokken? Ze zitten aan de rechterkant van haar rompje en eentje op haar bil. Het zijn er een stuk of 8 in totaal. Vorige week heeft ze wel een nachtje koorts gehad.(39,2), maar de dag erna weer 37,3. Ook heeft ze een loopneusje gehad en ze hoest een klein beetje af en toe. Verder helemaal levendig, dus zelf heeft ze er schijnbaar niets van. Het ziet er ook niet uit als een allergische reactie ergens op. Het zijn soort kleine rode pukkeltjes met een blaasje erop. Soms word ik er zo moe van als die kleintjes wat hebben. Niet dát ze wat hebben, maar ik vind het altijd zooooo vervelend voor haar. Al hoort het er natuurlijk gewoon bij. Krijg altijd zo'n naar gevoel ervan in mijn buik. Ben dan zelf ook altijd zéér alert! Ben dan nooit écht relaxed.
Als het echt blaasjes zijn dan zouden het de waterpokken kunnen zijn. Ze zijn dan echt wat doorzichtig en je ziet echt dat er vocht inzit. Het ene kind heeft er meer last van dan de ander. Onze middelste heeft het 3 weken terug gehad en had veel op haar romp en buik, de oudste heeft het een aantal jaar terug en had hier en daar wat blaasjes. Onze jongste heeft het net achter de rug en zat werkelijk van onder tot boven onder de blaasjes, zelfs in haar mond en neus! As het na een dag al minder wordt lijken het mij niet de waterpokken. Nadat het een paar dagen een blaasje is geweest komt er een korstje op die er na een paar dagen afvalt.
Anders even googlen op waterpokken. Meestal krijg je dan wel info waar je je eigen situatie mss in herkent..