3,5 maand en ineens vaak wakker 's nachts!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duchess, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Meer mensen met dit probleem?

Mijn dochter is nu 3,5 maand. Vanaf een week of 7-8 sliep ze door. We hebben zelfs nachten van 21.30 tot 09.00 gehad...
    Was daar dus ook al helemaal aan gewend geraakt.
    Ineens werd ze 2 weken geleden snachts weer wakker. En niet 1 keer, nee meerdere keren.
    Vannacht ben ik er wel 8 keer uit geweest. Ze heeft maar 1 nachtvoeding gehad. Als ze echt klaarwakker is en zeurt krijgt ze een voeding, de andere keren is ze onrustig en maakt ze geluid, maar zijn haar ogen nog dicht.
    Ik kan dan een speentje geven en dan valt ze weer in slaap, maar wordt vervolgens een uurtje later weer op dezelfde manier 'wakker'.
    Dit is echt zooo slopend.
    Iemand ervaring hiermee en nog belangrijker, tips???

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat gebeurt er als je niet naar haar toe gaat? Of wordt ze dan echt wakker of gaat ze echt hard huilen?

Geen tips verder, hier gezegend met kindjes die of alleen voor een voeding wakker werden (Eva), of gewoon de hele nacht slapen (Lisa) :). Ik zou ook niet weten wat ik moest doen als Lisa opeens wakker zou worden 's nachts. Nu duimt ze bij het in slaap vallen, dus best kans dat ze wel eens wakker is 's nachts en dan gaat duimen.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb het nog nooit echt zo ver laten komen, maar wacht wel eens een paar minuten af maar dan wordt ze steeds onrustiger en gaat ze harder zeuren. Ik ben dan bang dat ik helemaal met een wakker kind zit als ik er niet heen ga.
    Ik zou het vannacht eens kunnen proberen... Je weet maar nooit wat er gebeurt.

Het is even moeilijk.
    Ze slaapt in een puckababy, in de piep ging t dus geweldig, lange nachten en altijd doorslapen. Ging over op de Mini en toen werd ze snachts wakker. Ben haar toen weer in de piep gaan leggen en die eerste nacht sliep ze buiten 1 keer speentje geven weer de hele nacht door. Maar daarna werd ze dus zo vaak weer wakker. Dus ook dat was het probleem niet blijkbaar....
    Nu kan het zijn dat ze misschien van t ene probleem (de puckababy) naar t andere is gegaan, want volgens mij zit ze nu ook in een sprong... (veel meer huilen dan anders, gister een regeldag volgens mij, zaten op 13 voedingen..)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin zuigt erg graag op haar vingers maar daar kan ze niet bij door de puckababy. Heb ook al eens zonder de puckababy geprobeert maar dan maakt ze zichzelf wakker door met haar handjes door haar oogjes te wrijven... Dus dat is ook geen optie.
    Dat doet ze dus snachts als ze wakker wordt, haar handjes zoeken...maar die zitten verstopt. Vervolgens gaat ze dan dus zeuren en heel onrustig zoeken en dan geef ik haar haar speen.
    Wie weet toch eens een nachtje zonder puckababy proberen..... dit is ook niets!!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.240
    36.022
    113
    Je kunt toch beter direct de eerste keer dat ze wakker wordt een voeding geven dan elk uur een speen gaan brengen? Waarom probeer je dat dan niet? Je geeft borstvoeding toch?

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat heb ik ook al eens geprobeert maar ik zie t niet zitten om 8 nachtvoedingen te doen.;)
    Daarbij is het geen honger maar meer zuigbehoefte. Maar snap niet dat ze daardoor wakker wordt. Om haar dan iedere keer aan te leggen, kan ik beter de hele nacht wakker blijven.
    Het is nl niet zo dat ze dan daarna niet meer wakker wordt, die zuigbehoefte (denk ik) blijft namelijk....
    Heb ook al eens geprobeert haar wakker te maken voor ik zelf ga slapen maar dit doe ik liever niet en ze werd nog steeds snachts wakker..
    Een nachtvoeding vind ik prima maar zovaak daar ga ik echt aan onderdoor.

Ik heb haar nu zonder puckababy op bed gelegd om eens te kijken hoe dat gaat. Heb nl een beeldbabyfoon dus kan nu goed kijken wat ze doet als ze zonder slaapt.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

En als je haar eens op haar buik laat slapen, wil ze dat?

Bij Irem werkt dat heel goed, ik vermoed omdat haar bewegingsvrijheid dan wordt ingeperkt en ze zichzelf dus niet zo snel wakker kan maken.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee ze wil alleen op haar rug liggen. Ook niet op haar zij.
    De puckababy heb ik snel maar weer aan gedaan, binnen 5 minuten had ze zich al 2 keer wakker gewreven.... Dus ook dat gaat gewoon niet. Ze gaat dan wel op haar vingertjes zuigen, maar ik vind het sneu dat ze elke paar minuten zichzelf wakker maakt.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het toch nog even proberen zonder puckababy. Over dat zichzelf wakker maken, dat is meestal iets waar ze doorheen moeten, Eva had dat ook. Als ze eenmaal gewend zijn aan hun armen ;), gaat het beter. En als ze gaan rollen mag het niet meer toch? Of de puckababy wel?

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier hetzelfde. Zoontje heeft enkele weken van 22u tot 10u geslapen (zonder inbakeren of dergelijke) en sinds een 1,5 maand wordt hij 's nachts weer wakker, soms één keer, soms verschillende keren... Wij leggen hem 's avonds in zijn wiegje maar vanaf dat hij wakker wordt, blijft hij bij ons liggen zodat ik hem gewoon kan aanleggen als hij wakker wordt. Zelfs als hij meer dan 3X wakker wordt, ben ik op de ganse nacht geen kwartier wakker geweest want ik leg hem gewoon aan en slaap verder...:D
    Ben zo blij dat ik nu liggend kan voeden! (deed de eerste weken véél pijn!)

11. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook een puckababy maar zij kan op haar handen sabbelen door de stof heen, haha.. Misschien kun je haar proberen te helpen om haar handen te vinden zodat ze toch kan sabbelen??
    wie weet.. krijgt ze het ineens in de gaten?

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier hetzelfde probleem sinds een paar weken. Het is 's nachts soms elk uur raak. Hij is dan niet echt wakker en als je z'n speen erin doet dan slaapt hij weer verder om over een uur weer wakker te worden. Honger heeft hij ook niet, ik geef bv en heb hem al eens aangelegd maar dan hoeft hij niks. Om een uur of 5 heeft hij dan wel honger en slaapt daarna nog 2 uurtjes.

Ik dacht misschien doorkomende tandjes maar ik zie en voel nog niks. Hij draait steeds wel van links naar rechts met z'n hoofdje, misschien heeft hij ook wel last van z'n oortjes....pff ik weet het echt niet. Ik hoop dat het een fase is en dat het snel weer overgaat want als we 'snachts 3 uurtjes slapen dan is het veel

Deel Deze Pagina