Die "enge grote kip"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Senais, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    #1 Senais, 18 jan 2011
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
    Even een luchtig onderwerpje :)

Vannacht schrokken we wakker omdat mn oudste dochter heel erg hard en overstuur huilde. Ik daar naartoe gerend. Op mijn vraag wat er was gebeurd, kreeg ik als antwoord; De grote kip (uit de serie van Dora) heeft me heel hard geknepen! En Senna (dr zusje) ook! Daarop volgde weer een harde huilbui. Arm meisje toch....haar eerste bewuste nachtmerrie. Over een kip!?;)
    Ik moet er eigenlijk best wel om lachen, alleen zij niet ;)

Iemand ook nog ervaringen met "grappige" nachtmerrie-onderwerpen bij de kinderen?

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Mijn zoontje is dus bang voor de beer (heeft hij bij de teletubbies gezien en sindien is hij er bang voor) Van de week wilde hij niet slapen en zei hij dat hij bang was en ik vroeg waarvoor dan, en toen zei hij dat hij bang was voor de beer, dus ik zeg maar die is niet echt en niet hier, en toen zei hij dus ja maar als ik ga slapen komt hij in mijn droom. Arme jongen !

Hij is trouwens ook bang voor de bromtrol van Dora !

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Die bromtrol, die is ook best eng. Zo knorrig. Zo was ik vroeger bang voor Meneer Aart van Sesamstraat...die was ook zo knorrig haha.

4. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    hier nog geen enge dromen...
    bij de kleine jongen maar ik was zelf bang in seamstraat van die buitenaardse beesten en die zeiden jip jip jip jip(heel snel)
    mijn g*d wat was ik daar bang voor

5. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Mijn dochtertje is bang voor:
    brum
    wall-e (het robotje)
    en tomas de trein

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella ook. De enge leeuw en die gekke beer van de teletubbies.

En eerlijk, die zijn ook best eng.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Zoooooo nou en of! En dan ook dat geluid erbij...brrrrr:$ Vind ik zelfs eng :)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft al de gekste dromen gehad, maar 1 is me zo bij gebleven en moest echt even slikken voordat ik antw gaf aan hem

Hij werd gillend wakker, omdat er een ezel aan zijn oor had gelikt, ik kon niet meer, en maar mijzelf voorhouden, van neem jekind serieus en stel hem gerust.

Toen ik eenmala in de kamer was, moest ik zo hard lachen

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat grappig.. hier moet anne ook echt niks weten van thomas de trein :)
    Wij vinden zelf dat hij lijkt op Blane (van stephen king) dus ook wij zijn er niet dol op.. komt mooi uit :)

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    haha geinig topic!
    onze dochter is ook met regelmaat van van alles bang. de efteling heks had een diepe indruk achter gelaten..
    ook is ze soms bang van "krabbetjes" ?? geen idee hoe ze daar aan komt?

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ah gos, een eerste nachtmerrie over de kip!

Mijn dochter is trouwens precies even oud als jouw dochter... geinig!

Ze had haar eerste droom al een paar maanden geleden en inmiddels komt het dus regelmatig voor dat we haar even moeten troosten.

Ze droomt nu ook vaak over de bromtrol van Dora zoals iemand anders ook al noemde... zo sneu! En laatst droomde ze over slakken en wormen... eeeeww

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Hihi, hier had ie laatst een nachtmerrie over een koekje :( wat m wilde opeten.
    (ik denk van koekiemonster van sesamstraat, maar dat kreeg ik er niet helemaal uit)

En hier heeft ie het in zijn kamer (als ie wakker is) altijd over de leeuw die slaapt, achter zn bed, en dan moeten we fluisteren, want anders wordt ie wakker ;).

13. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Hier laats helemaal over de rooie had gedroomd over een dansende koe.
    Hoe die er bij komt geen idee

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi heerlijk die fantasie hè :)

al moest ik wel even achter m'n oren krabben toen Anne niet meer wilde slapen omdat de dekbed in de oor had gebeten :)
    leg dat maar eens uit....

Vanochtend was het wel erg gezellig.. Het spook was er!
    Gelukkig deze keer gewoon nadat de wekker afliep :)
    ze zat in de gang en was Anne dr vriendinnetje :)
    Wel heel eng! Dus toen wij gingen ontbijten mocht het spook niet mee. Die moest boven spelen de hele dag :D

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja daarom wachten wij nog even met de efteling Isabella is nu helemaal van de enge Heksen.

mama is ook een heks af en toe :D ( in een rollenspel dan, ;))

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Die bromtrol van Dora is ook best eng :$. Ze heeft er nog niet over gedroomd. Vanochtend keek ze Dora en natuurlijk ging Dora weer op pad met haar vriend Boots. Ze moesten over de tolbrug. Dochter wilde meteen een ander filmpje kijken. Ik vroeg me af waarom, totdat ik opeens die enge bromtrol onder de brug vandaan zie komen ;).

Misschien off-topic; hoe gaan jullie om met dit soort enge figuren in filmpjes? Vooral als je kindje hierover droomt? Mogen ze van jullie nog steeds Dora kijken? Kijken jullie dan mee?
    Ze kijkt hier ook wel eens naar Diego. Dat vind ze ook erg spannend met al die dieren in nood.
    Ik ga het toch maar weer bij Winnie the Pooh en Zappelin houden denk ik :).

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, dat vind ik niet zo raar, die man jaagt me nù nog de stuipen op het lijf... Ik heb een paar dvd's van Sesamstraat, waar ook oudere filmpjes o staan en soms gaat hij me toch tekeer... Gelukkig zijn de tijden veranderd, en is hij met de jaren wat milder geworden... ;)

Hier overigens een jongetje dat zelden wakker word 's avonds en 's nachts, maar als dat een keer gebeurt kan ik helemaal niet duidelijk krijgen wat er is. Hij l*lt als brugman overdag, maar 's nachts is er geen zonnig woord uit te krijgen... Net z'n moeder... :D

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik laat hem er nog wel naar kijken, maar als hij ergens bang voor is terwijl hij zit te kijken zegt hij dat en komt dan naar mij toe rennen, als ik naast hem zit dan is het goed :D Alleen de teletubbies wil hij echt niet kijken als de beer erin voorkomt, dan moet hij uit.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier eentje die bang is voor de 'boze wollef' van Roodkapje en 'soopkjes' (spookjes). Geen idee hoe ze daar bij komt.
    Ze had vorige week echt een heftige nachtmerrig, ze zat met de ogen dicht echt te roepen 'Neeee, wat ga je doen?!'. :(
    We hebben haar verteld dat de wolf en de spookjes niet meer komen omdat ze bang zijn voor haar Hello Kitty nachtlampje.;)
    Dit lijkt wel te helpen.:D

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben al een aantal avonden aan het kikkers verjagen! we hebben een echte kikkerplaag hier! de gordijnen van mijn zoon zitten onder de kikkers als hij op bed moet nl ;) dus ik verjaag nu elke avond kikkers haha. ik snap niet waar mijn zoon dit vandaan heeft... gedroomd over kikkers? of op tv gezien? ik weet het (nog steeds) niet.

Deel Deze Pagina