19 maanden in baby zwemband? of iets anders??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joseetje26, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, ga over 2 weken naar centerparcs met de bedoeling om lekker veel te gaan zwemmen daar... de laatste keer dat mijn dochtertje in haar babyzwemband zat vond ik dat echt maar gevaarlijk.... ze duwde zich omhoog... dook voorover bijna die band uit... het is nogal een uitbundige wildebras..

zwemvleugeltjes durf ik echt niet... volgens mij is dat ook helemaal niet velig met die kleine dunne armpjes.. hoe doen jullie dat?

gr Jose

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    huh waarom word de naam van dat park paars????

3. Dat paarse wil zeggen dat het een link is waar je op kan klikken. Dat doet het forum automatisch, is gewoon reclame.

Ik ben bij Sunparks geweest, daar hadden ze ook zwemvestjes. Misschien is zoiets een idee?
    Verder kan ik je weinig raad geven; ik ga vanaf 8 maanden al elke week zwemmen met Jelle, dus met 19 maanden had ie gewoon zwemvleugeltjes om en was daar ook helemaal aan gewend. En hij heeft ook flinke armen trouwens.
    Misschien even zoeken naar zwemvleugeltjes die wat kleiner zijn?

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Het wordt automatisch een link. Misschien een sponsor van de site oid? Ik heb geen idee (maar anders zouden alle merknamen wel een link worden, denk ik)...

Ik zou zwembandjes doen (goed opletten of ze geschikt zijn voor haar gewicht) of een swimtrainer of anders een zwemvestje. Met zwembandjes moet je haar natuurlijk niet zomaar los laten in het diepe water. Misschien als ze het snapt, maar daar is ze denk ik nog wel wat jong voor...

Als ik met J. ga vrijzwemmen, doe ik haar ook gewoon vleugeltjes om. En ze heeft geen dikke armen oid. Gaat prima, alleen moet ik haar in het diepe dus niet los laten, want ze begrijpt nog niet dat ze haar hoofd wat omhoog moet doen en/of moet 'spartelen' om niet onder water te gaan. ;)

5. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Wij zijn laatst ook wezen zwemmen, en mijn zoontje sprong een paar maand geleden ook al die band uit dus zwemvleugeltjes om gedaan (hij's 16 maand) en dat ging prima. Hij snapte idd alleen nog niet dat ie z'n hoofd in de lucht moest houden, maar zolang je ze vasthoud gaat dat prima.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die babyband was hier ook levensgevaarlijk en mijn dochter zwom op die leeftijd gewoon met bandjes die bij haar gewicht hoorde. Je kunt bandjes krijgen in allerlei maten als je goed zoekt, hier bijv bij intertoys (in de wintermaanden moet je er alleen om vragen, liggen dan niet in de winkel). De standaard met plaatsjes erop zijn van 3-6 jaar of vanaf 6 jaar en een hoog gewicht. Mijn dochter is maar een klein licht meisje.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met zwemvleugeltjes inderdaad. Ik ben met Eva gaan dreumeszwemmen toen ze ruim 1,5 jaar was en ze kon al heel snel alleen zwemmen met die bandjes.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    ik zou gaan voor zwemvleugels.
    Let er wel op dat je de juiste koopt qua gewicht/leeftijd.
    Die je overal kunt kopen zijn vaak vanaf 3 jaar, ik heb een paar die zijn vanaf 1 jaar.
    Gekocht bij een babywinkel.

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey Jose!

Wij hebben met Puck heel goede ervaringen met een swimtrainer (even googlen). Erg fijn ding. In het begin even puzzelen hoe dat hij aan moet, maar daarna superfijn! Ze komen ook echt vooruit in dat ding :). Lekker dat jullie even op vakantie gaan!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vanaf haar 1e verjaardag zwemvleugels. In het begin even wennen omdat ze nog nét te weinig kracht had maar met 1,5 zijn zwemvleugels ook écht het leukst.
    Swimtrainer hoor ik ook goede verhalen over - maar misschien zonde als je verder bijna nooit gaat?

Zwemvestje lijkt veilig, maar is minder veilig dan zwemvleugels omdat ze daarmee kunnen kantelen en dan niet meer overeind kunnen.

oja: enige waar je bij zwemvleugels altijd goed op moet letten, is als je een heel enthousiast kindje hebt, dat je kindje niet het water in springt met de armpjes uitgestrekt in de lucht.. door de druk, recht op het water ineens, kunnen ze dan uit de bandjes schieten. Nu moet je daarvoor wel precies goed springen ;) maar een enkele keer zie je dat nog wel gebeuren.

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier een dochter met zeer dunne armpjes, maar wel zwemvleugeltjes hoor. Heb van die speciale met 2 luchtkamers over de hele arm (dus niet ene luchtkamer voor andere achter) dus als er 1 luchtkamer lek zou gaan, is die andere luchtkamer nog steeds om haar hele armpje en kan niet afgaan.
    Tip: Opblazen van zwembandjes doen als ze al om de droge arm van je kindje zitten en dan zo hard blazen dat ze goed strak zitten. Doordat de huid droog is en de bandjes er strak omheen zitten, komt er ook geen water onder en glijden ze dus niet af. Dus niet bandjes in de kleedkamer opblazen, dan armpjes natmaken en ze er omheen schuiven, zo schuiven ze er ook weer makkelijk af.

Zwemvesten lijken idd veilig, maar de enige keer dat ik een kind bijna zag verdrinken was in een zwemvest. Die kwam met haar gezicht onder water en kwam niet meer omhoog. En als die kleintjes onder water komen gaan ze ook neit spartelen, zoals wij zouden doen, maar laten zich helemaal slap worden.

En verder blijf je toch in de buurt van je kind, dus goed opletten en dan kan er echt niet zoveel mis gaan. Geniet vooral lekker van het zwemmen.

Deel Deze Pagina