vraagje aan ouders met schuifpui o.i.d. Hoe zand buiten houden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

    Het buitenspeel-weer komt er weer aan en nu heb ik een vraag aan de ouders die in een huis wonen dat als je achter huis speelt en weer naar binnen gaat meteen in de kamer binnenkomt. Dus niet een bijkeukentje o.i.d.
    Wij hebben hier een schuifpui met als gevolg als zoonlief in de zandbak heeft gespeeld, hij zo het zand mee de kamer inloopt.

    Wat is jullie oplossing hiervoor? Hij is nu 2 jaar, in de zomer straks 2.5 jaar. Zijn zulke crocs een oplossing? Ik vind het eigenlijk helemaal geen leuke schoenen, maar ja. Is dat misschien handig dat hij ze zelf aan en uit kan doen bij de deur?

    Of hebben jullie een speciale mat buiten en binnen liggen?

    Hoe lossen jullie het op dat het meeste zand e.d. buiten blijft en dat niet de hele woonkamer vol met zand ligt...

    Groetjes,
    Hanna
     
  2. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Die van mij moeten zich buiten uitkleden, maar daar is het nu nog een beetje te koud voor :).
    Heb geen oplossing voor je.
    Kinderen maken rotzooi, maar ja even stofzuigen is toch zo gedaan?
     
  3. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    hier lopen ze ook zo naar binnen, maar moet toch al elke dag stofzuigen
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    hier ook.
     
  5. Christy79

    Christy79 Actief lid

    14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik heb me er bij neergelegd dat ik vanaf de eerste voorjaarsdagen gewoon wat vaker moet stofzuigen... :D
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    DE reden waarom wij geen zandbak hebben ;)
     
  7. Miron

    Miron Fanatiek lid

    6 feb 2009
    2.346
    106
    63
    inderdaad ook DE rede dat ik geen zandbak wil
     
  8. Annika1980

    Annika1980 Bekend lid

    8 jun 2006
    676
    0
    0
    Dé reden waarom ik gisteren nog met gemengde gevoelens naar onze zandbak keek... ;)

    Tja, het wordt hier waarschijnlijk een keer extra stofzuigen.
    Ik heb trouwens wel een mat bij de deur liggen en dan roep ik
    straks minimaal 10x per dag: schoenen op de mat laten staan!!
     
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Hier ook een mat bij de deur waar ze de schoenen moeten achterlaten. In hoogzomer gebeurt dat niet altijd, want dan lopen ze toch wel heen en weer. Ach, we hebben geen vloerbedekking en ik zuig elke dag, dus dat zand verdwijnt vanzelf wel weer.
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In principe schoenen uit of blote voeten afkloppen, maar gaat wel eens mis. Tja. Het is een huis, geen toonzaal en er mag geleefd, gespeeld en gerommeld worden (bij ons). Ergste zand veeg ik weg met stoffer en een keer extra zuigen (mijn grote hobby :D)
     
  11. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Hier hebben we een mat liggen, maar in de zomer is er toch geen houden aan. Dus dan maar wat vaker stofzuigen... Heel eerlijk heb ik t liever ook niet, maar kids moeten toch kunnen leven :) Ik wil ook niet alleen maar de zeurmama zijn van schoenen uit etc..
    Wat was t ook al weer: good mums have happy children and sticky floors ;)
     
  12. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hmmm.... dan denk ik toch dat ik idd. vaker (niet vaker dan 1x per dag hoor!, dat vind ik al VAAK zat!!!) moet gaan stofzuigen. Pfff!! Want zoontje kan zijn eigen schoenen nog niet zelf uittrekken.
     
  13. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Lies heeft wel crockjes, is op zich wel makkelijk, kan ze zelf aan en uit doen en het zand is er zo uit. Nu loopt ze er buiten nog niet op, maar als het weer warmer wordt wel. Ze beleeft enorm veel plezier aan de zandbak, dus ik vind het wel prima dat ze erin speelt, kan ze zich lekker uitleven;)

    Ach dat beetje zand, even een keer extra stofzuigen en het is klaar. Of je blijft erbij als ie naar binnen wil. Trek je dan zijn schoenen uit en klopt die uit voor hij naar binnen gaat.
     
  14. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    tja ik keer hem boven de zandbak even om en schud hem daar even leeg. Tot grote hilariteit van mijn zoon. En ik stofzuig s'avonds als hij naar bed is even snel. Want manlief brengt ook hopen zand mee naar huis. Ik moet zeggen zand in huis went vanzelf.
     
  15. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    zand binnen houdt je niet tegen, maar ik heb mijn kinderen van begin af aan geleerd om te springen voor de deur om hun schoentjes af te kloppen en even over de broek te vegen of de beentjes dat het ergste zand eraf is. dat hadden ze heel snel door hoor. en bij ons blijven standaard de schoenen in de gang. in jou geval dus buiten op de mat ofzo. in de zomer stampen we hier allemaal op blote voeten trouwens. dus dan kom je wel zo binnen.
     
  16. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Mijn kind leeft wel hoor. Met een schommel, glijbaan, trampoline en wipkip in de tuin.
     
  17. Sensea

    Sensea Niet meer actief


    ooow, geweldig! wacht maar tot ze thuis komt van een dagje kleuterschool. ik zie nual je gezicht voor me. gniffel gniffel.

    zand in de haren zand tot in het ondergoed in de schoenen en in bed.
     
  18. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik had me er ook bij neergelegd dat ik iedere dag (soms meerdere keren) moest stofzuigen.Toch hebben we de zandbak weg gedaan omdat er steeds meer zand tussen de schuifpui kwam te zitten (mede doordat ons zoontje de rails waar de pui inzat een paar keer heeft afgevuld met zand uit de zandbak.Nu heeft hij een speelhuisje en daar is hij ook helemaal happy mee
     
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ze speelt nu op het kdv verblijf en in de speeltuin ook in de zandbak hoor.
    Maar das dus een kwestie van buiten uitkloppen en schoon maken en niet van continue in en uit lopen.
    (overigens stofzuig ik zowieso dagelijks maar vind een zandbak gewoon vreselijk)
     
  20. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier is de zandbak ook een groot favoriet! Dus die gaat bij ons ook niet weg. Ik roep wel 1000x "zand hoort in de zandbak", en daar houden ze zich dan ook even aan ;). Het is gewoon een keertje extra stofzuigen en de schoenen worden buiten op de at uitgedaan. Verder afkloppen en dan naar binnen. Je kan het toch niet tegenhouden. Als de oudste naar de psz is geweest zit ze ook onder het zand en dan ligt het ook binnen :). Ik laat ze gewoon lekker spelen en als het weer dadelijk lekker is, dan lopen ze gewoon op hun blote voeten :D
     

Deel Deze Pagina