Hallo, Me dochter wordt volgende maand 3. Het zit zo met haar slapen... 's ochtends om 7 uur gaat ze uit bed. (in het weekend slaapt ze uit). en 's avonds gaat ze om half 7 naar bed. Als ze 's middags slaapt dan is ze 's avonds om 23:00 uur nog steeds wakker!!! Als ze 's middags niet slaapt dan is ze wel vervelend vanaf 4 uur tot half 7 maar ze is nog wakker. Dan gaat ze om half 7 naar bed en valt ze gelijk in slaap. Ze wordt dan wel wakker om 23:00 en gaat ze spoken tot ongeveer 2 á 3 uur 's nachts. Heeft iemand een tip hoe ik hiermee om kan gaan??? Ik begin het toch niet meer zo grappig te vinden...
onze zoon moet in de middag eigenlijk ook niet slapen want dan is hij net als jou dochter rond die tijd nog wakker, en zelf optijd naar bed gaan zit er dan ook niet in. wij laten zoonlief wakker overdag, wij laten hem wel rond 13.00 even alleen spelen op zijn kamer, de klink staat omhoog dus hij kan er niet af, op zijn kamer hebben we dan boekjes liggen en puzzels, dingetjes waarbij je dus meer moet denken dan echt dingen doen, zo bouwt hij een beetje rust op in dat uurtje hoewel denk natuurlijk ook vermoeiend kan zijn, om 14.00 uur halen we hem weer van zijn kamer af en dan mag hij weer lekker met ons mee spelen, dit hebben we trouwens van het kdv dat het overdag belangrijk is voor de kinderen even een uurtje rust te hebben om de andere helft van de dag weer aan te kunnen tot de avond.
Onze dochter van net 3 besloot 3 wkn geleden dat ze niet meer hoefde te slapen tussen de middag. Ze redde het in het begin ook nog niet, maar sinds we het rustuurtje voor de tv hebben ingesteld gaat het super. Ze ligt dan op de bank met een dekentje en kijkt een zelfgekozen dvd'tje. Eigenlijk ben ik niet zo van de tv, maar het geeft haar even rust en zo redt ze het goed tot 19.00 uur.
Zo probeer ik dat hier ook te doen... en dat werkt ook goed... het is echt de avonden die zo extreem vervelend zijn...