Waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hallo dames!

2 weken geleden had onze oudste dochter de waterpokken. Na 4 dagen jeuk + koorts, dus smeren met methogel en sudocreme, waren de bultjes ingedroogd en was ons meisje weer helemaal fit!
    Gisteren ontdekte ik een klein bultje op het voorhoofdje van Evi en jawel hoor vanmorgen waren het er al meer, vanavond nog meer.
    Ik heb haar net ingesmeerd met calendulazalf van vsm speciaal voor baby's, maar ik had het idee dat het toch prikte. Ze heeft ook bultjes op haar lipjes en daar heb ik nu sudocreme op gedaan! Ze vond het in ieder geval niet prettig. Nu heb ik haar ook een zetpil gegeven, ze heeft nog geen koorts, maar zat wel tegen verhoging aan. Morgenochtend wil ik haar in een zemelenbadje doen, nu ligt ze namelijk net lekker te slapen in de schommel!

Voor diegene die ook een baby met waterpokken heeft gehad, zijn er nog meer dingen die je kan doen? Ik voel me zo machteloos.

Liefs,
    DD

2. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hoi hoi

Je kunt niet echt veel doen, je kunt er wel voor zorgen dat ze iets met lange mouwe en lange broek aan heeft tegen het krabben, en bij de apotheek heb je speciaal spul voor de waterpokken, die kun je in de koelkast bewaren en dan op het huidje op de pokken deppen het hielp erg goed bij mijn zoontje.

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Heeeeeeeeeeel veel kroelen !! ;)

4. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    @mama van chayenna: Ik heb ook idd spul op advies van de apotheek, maar misschien kan ik het idd beter in de koelkast zetten!

@Neel: Dat doen we uiteraard! ;)

Liefs,
    DD

5. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Geen sudocreme smeren als het open is. Heb dit ooit bij een wondje bij mezelf gedaan. En dat is geen pretje.
    Het prikt heel erg.
    En al helemaal daar denk ik.

Bephanten en dan de creme. Superspul.
    En mijn zoon heeft nooit last gehad van de waterpokken. Heb hem 2 x per dag in een zemelenbadje gedaan. Werkt goed.

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Oke dus bepanthen kan ik wel gebruiken, dan gaan we zo de tube erbij leggen! Dank je wel!

Ze ligt nu heerlijk te slapen, dus hopelijk komt ze de nacht goed door!

Liefs,
    DD

7. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Pak havermout kopen, en 2x per dag in een badje zetten, havermout in een washandje doen en dat met water 'uitknijpen' over haar lijfje. Helpt als een trein! Echt een oud-oma's-gouden-tip. Wel heel sneu, lekker kroelen en verwennen dus. succes.

Deel Deze Pagina