Vraagje: Ik ben in twijfel of dat wat ik voel harde buiken zijn of gewoon bandenpijn. Ik heb al eens harde buiken gehad waarvan ik zeker weet dat dat een harde buik is, niet pijnlijk, maar mijn hele baarmoeder wordt dan keihard. Dit is meestal 's nachts en ook niet te missen. Maar ik heb ook vaak een trekkerig / gespannen gevoel in mijn onderbuik wat vaak uitstraalt naar de liezen (of andersom) en als ik dan aan mijn onderbuik voel is deze níet hard, hooguit wat gespannener. Soms is mijn buik dan ook gevoelig als je erop duwt. Sommige dagen heb ik dit de hele dag wat door (niet constant) en soms ook dagen waarop ik er nauwelijks last van heb. Het komt ook vaak bij een volle blaas en als ik dan geweest ben heb ik het gevoel of alles weer hard naar beneden zakt. Dit trekt met name in mijn liezen dan vervelend. Zijn dit dan harde buiken of bandenpijn of groeipijn?
Hoi smikkel, Excuus dat je zo laat pas antwoord krijgt, je vraag is helaas over het hoofd gezien. Je hebt misschien al je verloskundige gesproken. Het klinkt voor mij als banden pijn. Maar omdat je ook een trekkerig gevoel in je onderbuik beschrijft zou mijn advies zijn je urine na te laten kijken bij je huisarts om een blaasontsteking uit te sluiten. Imke