Erge last van bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Esmaralda, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Weer een topicje van mij, maar het lijkt wel alsof alles tegelijk komt :cool:

Ik had met mijn zoon al behoorlijke last van b.i. Nu ik dus weer zwanger ben is het sinds 10 weken ofzo alweer terug. Ik heb een heupafwijking aan mijn rechter heup en daardoor krijg ik snel b.i.
    Alleen sinds gister is het echt opeens zo erg. Ik kan gewoon niet meer lekker zitten, slapen en liggen. Ik heb ook steeds het gevoel alsof mijn kruis helemaal beurs is en in de fik staat. Het is geen blaasontsteking, want het voelt echt als mijn bekken.

Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ik kan niet echt rusten overdag, want mijn zoon springt dan meteen bovenop me omdat hij bij me wil liggen. Ik heb bekkenfysio, maar dat werkt niet echt. Ik moet er ook steeds zelf heen fietsen. Voor ik daar ben zijn mijn klachten alweer erger. Ook moet ik het huishouden draaiende houden, want als mijn man thuis komt is die kapot van zijn werk en het fietsen erheen en terug (16 km.)

Ik geef steeds al aan dat ik zo'n pijn heb en hij doet wel dingen zoals een was aanzetten, maar hij smijt het vervolgens schoon en droog in het washok. Ik kan het dan weer opvouwen of het ligt als een berg daar te verstoffen. Als ik er dan over begin reageert hij niet of nauwelijks en zegt dat hij ook zo moe is omdat we altijd zo laat gaan slapen.
    Ik voel me ook een beetje onbegrepen. Hij stofzuigt alleen als ik het vraag en dan met een hoofd alsof er onweer aankomt. Het is dan ook zo dat ik het net zo goed daarna weer zelf kan gaan doen, want schoon is het niet. En o wee als ik er iets over zeg.

Beetje zeurderig allemaal, mijn man probeert echt zijn best te doen. Ik snap ook dat hij moe is als hij thuis komt, maar het huishouden is al sinds ik zwanger ben een drama. Weet iemand of je daar ook hulp voor kunt krijgen? Of komt dat dan toch op mijn man aan?

Dan nog een vraag, ik had bij mijn zoon een hoog/laag bed in de huiskamer zodat ik beter kon rusten overdag. Ik wil dit nu weer bestellen, alleen ik kan dus nergens meer vinden waar je zoiets besteld. Is dat gewoon de thuiszorg??

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Esmaralda, misschien is een andere fysio een idee? Ik heb zelf sinds 2 weken last van mijn bekken. Altijd al last van heupen etc en hypermobiel. Dus het zat er aan te komen.
    Sinds deze week bij de fysio, heb het gevoel dat het wel gaat werken. Zij zegt ook dat als je goed behandeld wordt het helemaal over kan zijn, ook tijdens je zwangerschap al. Misschien is het een idee een boek erover te kopen. Mijn vk zegt dat het boek van Cecile Röst erg goed is. Ik heb hem nu ook gekocht. Er staan ook oefeningen in die je zelf kan doen thuis. Misschien is dat wat voor je.

Heel veel stekte in ieder geval! Ik heb denk ik iets minder last dan jij, maar weet toch hoe pijn het kan doen!

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor je antwoord. Maar dat is het probleem juist. Ik kan de oefeningen die ze je geven met fysio niet doen.
    Mijn heup kan niet goed bewegen en daardoor zijn eigenlijk alle oefeningen onmogelijk. Het enige wat ze kan is masseren, maar dat werkt eigenlijk niks.
    Mijn fysio zegt zelf ook, ik kan niet zoveel voor je doen.
    Ik had hiervoor cesartherapie, alleen die vrouw is ermee gestopt en er zit er niet 1 in de buurt hier. Wel verder (zo'n 30 km) maarja daar kan ik zelf al helemaal niet komen.

Dank je, jij ook!

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik snap je probleem. Kan je met je andere heup niet wel de oefeningen doen?
    Ik lees ook wel van meiden die acupunctuur laten doen. Misschien een idee? Ik denk altijd maar, baat het niet dan schaadt het niet bij dat soort dingen. Maar misschien helpt het je wel enorm.

5. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje wat vervelend joh en mannen.... ze doen hun best, maar snappen er gewoon niks van! ;)

Ik heb ook heel erg veel last van bi. Al sinds 6 weken zwangerschap. Ik ga nu naar de chiropractor en ik moet zeggen dat dit mij zo ontzettend goed helpt! De pijn is niet weg, maar dragelijk en ik heb, doordat mijn bekken zo instabiel is en klaar voor een bevalling, een bekkenband gekregen. Deze gebruik ik alleen bij het huishouden of wanneer ik lange stukken moet lopen of bewegen. Het is zo fijn om de dingen weer op te kunnen pakken! Wel een stuk langzamer en gedoseerder, maar het lukt!
    Ik hoop dat je er iets aan hebt, je moet nog zo lang!!!!

Sterkte!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    over hulp.

Zolang je een gezonde partner hebt dan krijg je geen hulp via de WMO. Je moet dan trouwens vaak een fikse eigen bijdrage betalen.

Maak een lijstje van zaken die echt moeten gebeuren.
    Als je man niet elke dag kan stofzuigen maar om de dag dan is dat ook prima.
    Laat 'm de was mee naar beneden nemen zodat jij hem zittend op kan vouwen en verwacht niet dat hij het precies zo doet als jij zou willen .
    En 16 km fietsen is niet zo'n heel eind hoor. Mijn man fietst enkele reis 20 km. Een gezonde kerel moet dat toch kunnen.

Ik weet hoe lastig het is om het uit handen te geven ( had ook bekkenklachten en uitval in arm en been , een van 2 jaar en een ks)

7. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde verhaal gelukkig doet mijn man wel veel in huis.
    Mede omdat ik me bij hem niet groter hou als ik ben betreffende mijn klachten. Daarbij ben ik ook hypermobiel en kon dus al wat minder in huis als de gemiddelde vrouw.
    Ik geeft echt aan wanneer ik pijn heb hierdoor weet hij precies hoever ik kan gaan en wat ik wel en niet kan.
    mannen kunnen niet tegen onduidelijkheden en geloof me mijn vriend werkt soms ook 60 uur per week dus hij is soms ook echt moe als hij uit zn werk komt.
    Leg hem uit wat je voelt en hoe het jou zou helpen, vraag of je hem mag uitleggen hoe iets makkelijker gaat of hoe je het graag zou willen.
    Als hij het niet weet kan hij er ook niets aan doen dat het anders gebeurt.
    Misschien kan je een vriendin of je moeder eens vragen te helpen in het huishouden.
    En daarbij moet je het loslaten om je huis perfect aan kant te hebben, je bent zwanger, hebt klachten en hebt er al 1 rondlopen. Niemand kijkt jou raar aan als er een dagje niet gestofzuigd is of dat de vaat van gister er nog staat ;)

Succes!!

Deel Deze Pagina