Wat zouden jullie doen? Ik heb een dochtertje van 6 weken Bij een collega is kinkhoest vastgesteld, hij is nu nog besmettelijk en heeft gewoon gewerkt al die tijd...maar zit nu dus thuis Morgen wilde mijn collega's op kraamvisite komen, en hebben nog gewoon met hem gewerkt de afgelopen tijd De incubatie tijd is 2 weken, misschien zijn er al collega's besmet zonder dat er verschijnselen zijn, in theorie zou dit kunnen het liefste bel ik ze af of maak ik me nu te druk? Wat zouden jullie doen? Wil ook niet te overbezorgd overkomen....
Ik zou de afspraak ook verzetten.. Misschien is er wel niks aan de hand maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.. vooral bij zo´n kleintje.
Bel anders even voor advies met de GGD. Heb ik ook gedaan, toen ik nog zwanger was (34 weken) en ik een bezoekje zou brengen aan de school waar ik werk, daar heerste toen kinkhoest. Ze adviseerden mij toen wel gewoon te gaan, zolang ik niet heel intensief met de kinderen aan het werk ging (bedoeling was gewoon even hoi zeggen en dan koffiedrinken met collega's) was het risico volgens hun niet groter dan bij winkelen in de hema...
Ik heb gebeld met de GGD, deze zeiden idd ook verzetten. Geen onnodig risico lopen als het niet nodig is en nu je het weet... Kleintjes kunnen eraan overlijden. De kans is misschien klein, maar je kunt al besmet zijn zonder klachten idd. Ik dacht al... Ben ik nou zo overbezorgd? Gelukkig niet dus en mijn kleintje gaat idd voor alles, ga het verzetten Bedankt dat jullie allemaal er ook zo overdenken
Goed gedaan. Inderdaad verzetten, want het kan dodelijk zijn voor jonge kindjes. En het is ook nog eens erg besmettelijk en je kindje is nog niet ingeent.
Het was laatst in het nieuws dat het ineens erg heerst en dat vooral gezinnen met kinderen onder de 1 jaar op moeten passen omdat het dodelijk kan zijn. Dus zodra je vermoed of weet dat iemand het heeft absoluut uit de buurt blijven.