zorgen om eetgedrag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stella, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    :(
    mijn dochtertje is een echt zorgenkindje. Ze is te vroeg geboren, wilde niet aan de borst, groeide niet goed etc.
    ze is heel veel verkouden en heeft ee koemelkallergie. Laatst kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat ze qua lengte goed groeit maar haar gewicht is ondermaats. Ze is 9 1/2 maand en weegt 7 kilo. pas geleden at ze twee weken lang erg goed, een bordje pap, wat flesjes en s'avonds lekker een potje. Maar nu eet ze alweer een hele week muizerig. Ze heeft vandaag om
    06:00 een flesje melk,200cc
    om 13:30 een flesje melk. 200cc
    om 17:00 een kwart potje olvarit en een beetje fruithap toe
    En tussendoor een beetje water.
    Is dit niet veel te weinig ? Ik krijg er echt niet meer in want dan slaat ze het uit mijn handen of spuugt het uit!
    Volgende week ga ik gelukkig weer naar het cb. Denken jullie dat ze genoeg eet of moet ik me zorgen maken (dat doe ik :cry: al)

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Krijgt je dochter alleen die 2 flessen en die olvarit? Lijkt mij niet echt veel.
    Geen fruithap óchtends of brood tussen de middag?
    Dan lijkt het mij wat weinig. En 's avonds ook geen fles meer?

Ik persoonlijk vind het weinig, maar misschien verkijk ik me er op. Het lijkt me dat je kindje meer nodig heeft.

3. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    ik probeer er sávonds rond 23:eek:o nog wel een fles in te krijgen en overdag probeer ik pap of liga of een fruithap, maar ze weigert het te eten! mijn gevoel zegt ook dat het te weinig is, maar als mevrouw het niet wil is het er echt niet in te krijgen

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nee je kunt het er moeilijk in proppen :( Maar ik kan me je zorgen wel voorstellen. Staat ze verder nog ergens onder controle?

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik vind 7 kilo wel erg weinig hoor! Esmee weegt met haar 2,5 maand al bijna 6,5 kilo!

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is 6,5 maand en nadert nu pas de 7 kilo...zolang ze binnen de curve valt is er geen probleem en er moet een stijgende lijn in zitten

7. Es1981

Es1981 Actief lid

als je je zorgen maakt, zou ik gewoon eerder langs gaan.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    als je je zorgen maakt dan zou ik contact opnemen met de huisarts misschien dat hij raad weet.
    Ik vind het erg weinig Daan weegt nu al 7100 gram. en eet 3x zoveel ik zou gewoon bellen en aandringen om zo snel mogelijk een afspraak te maken.

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat je dochter onder de curve zit is niet zo'n probleem, zolang ze maar in een stijgende lijn zit. (als voorbeeld, mijn dochter van 18 mnd weegt nu pas 9540 gram bij 80 cm, is gewoon een slank meisje :p ).

Het is inderdaad niet veel wat ze binnen krijgt, zolang ze er niet door afvalt zou ik me nog geen extreem veel zorgen maken. Verkoudheid maar ook de koemelkallergie zullen hier een grote rol in spelen. En als je meisje nooit veel heeft gegeten zal haar maagje mss in opstand komen als er ineens wel veel in moet.

Mijn tip: niets forceren en spelenderwijs meer eten aanbieden..en uiteraard je eigen gevoel volgen. Vertrouw je het niet dan HA oid inschakelen..

10. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoon is net rond 37 weken geboren en was ook aan de lichte kant. Wilde in het begin ook niet goed aan de borst komen.
    Hij ging gelukkig heel goed vooruit. Na 6 mnd kwamen we achter dat hij kma had (daarvoor deden we uit voorzorg hypoallergeen voeding gebruiken icm bv dus niet opgevallen dat hij dat had).
    Hij gaat naar de kdv en daardoor is hij vooral in de wintermaanden heel vaak verkouden.
    Vooral in die periode en icm de sprongetjes wilt hij amper iets eten. Dus de ene week eet hij goed en de andere week wilt hij alleen maar soja melk drinken 's ochtends en voor de rest alleen maar fris. Geen eten binnen te krijgen en dit kan soms een week lang duren.
    Maar ja als hij dus bijna iedere weekend ziek is lijkt het alsof hij constant niets eet. Hij is wel een gezelligheidsmannetje dus op kdv wilt hij wel meer eten als thuis met de andere kinderen om zicht heen.
    Wat die 7 kilo betreft. We hebben een kennis met een tweeling die ook te vroeg was geboren. Zij zijn ook heel erg licht en ze gaan daarom ook extra vaak naar de cb. Maar hun eten wel voldoende maar komen niet aan. Bij hun wordt idd gezegd als ze maar een stijgende lijn vertonen in hun gewicht dan is er geen probleem. En hun lengte is denk ik net onder het gemiddelde maar wel binnen de curve dus denk niet dat je daar heel erg veel zorgen over hoef te maken.

Als ze maar een eigen stijgende lijn heeft is het gewoon goed denk ik.

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het gewicht is echt niet hetgene waar je je zorgen over hoeft te maken.
    Je hebt dikke mensen en dunne mensen, zo heb je ook dikke baby's en dunne baby's.

Je moet ook kijken naar hoe je kindje in haar vel zit. Is ze tevreden en plast en poept ze goed? Dat is belangrijker dan het getalletje wat het gewicht aangeeft.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik kan niet praten als het een echte eetstoornis betreft, maar anders zou ik me niet al te snel zorgen maken als ik jou was. Ik werk nu 12 jaar in de kinderopvang en als ik 1 ding heb geleerd, is het wel dat kleine kinderen prima in staat zijn zelf precies datgene tot zich te nemen wat ze nodig hebben. Met andere woorden: als ze honger hebben/krijgen eten ze echt wel!
    Ook de kinderarts zei onlangs nog: Laat ze zelf maar bepalen welke hoeveelheid ze wil eten. De ene dag zal dat meer zijn als de andere, maar ga er vooral niks in zitten dwingen, want daar bereik je het tegenovergestelde mee.

Ikzelf kom uit de tijd waarin bordjes leeg MOESTEN, en werd uit eindelijk een veel te zwaar kind. Ik kan je vertellen dat dat ook geen pretje is! (zowel lichamlijk als geestelijk niet).

Tja en al die vergelijkingen.... Het gaat er niet om of een ander kindje wel of niet al hetzelfde gewicht als jouw dochter heeft bereikt op een jongere leeftijd. Het gaat er inderdaad om dat er bij jouw dochter een steigende lijn in zit en dat ze lekker in haar vel zit!

Deel Deze Pagina