Hoi, ik heb nog twee vraagjes. A.s. dinsdag ga ik mijn trouwjurk passen, met passen krijg ik meestal een corset aan, (met de trouwdag heb ik al iets anders geregeld, maar dat is nog niet binnen). Kan het kwaad als ik met passen dat even aan. Het zit nl. heel strak om je buik, kan dat kwaad voor het kindje? En ik ben nu 23 weken zwanger en ik voel mijn kindje nog niet. Ik maak me hier wel zorgen over. Soms denk ik: is dat het? Maar dan voel ik het een paar dagen weer niet. Is dat normaal voor 23 weken? Afgelopen week bij de vk duurde het ook even voordat het hartje gevonden werd. Meteen stressen natuurlijk. We hebben het wel gehoord, maar het zat ook zo laag. Ik maak me hier wel zorgen over. Hopelijk kunnen jullie me antwoord geven op deze twee vraagjes. Alvast bedankt!
Ik heb nog een vraagje eigenlijk (sorry). Dat corset doe ik waarschijnlijk de hele dag om. Kan dat kwaad voor het kindje als ik iets straks om mijn buik heb? En ik wilde Dove bodylotion gebruiken, waar je bruin van wordt, mag dat als je zwanger bent? Hopelijk kunnen jullie me antwoord geven, ik heb de kleine ook nog niet gevoeld. Alvast bedankt!
Ik ben nu 24 weken precies. En nog steeds voel ik bijna niets. (eigenlijk niets, wat ik voel zit zo ontzettend laag dat kan bijna niet). Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven want ik maak me echt zorgen.
Hoi Bloem81, ik zou als ik jou was niet de hele dag het strakke corset dragen. Het is niet goed voor je kleine als het continue aan een letterlijk grote druk wordt blootgesteld. Beperk het zo veel mogelijk en doe het anders wat losser om als dat gaat. Verder kan het goed zijn dat jou kleintje in zijn geheel lekker laag in je baarmoder ligt. Dit is geen probleem, alleen voel je het dan inderdaad heel laag bewegen. Er zijn heel veel babytjes die graag onderin zitten zolang het nog kan. Je zult merken dat je het tussen de 26 en 28 weken elke dag gaat voelen en hoe groter hij/zij wordt, hoe meer en hoger je het gaat voelen, gewoonweg omdat hij zich dan niet meer zo kan verstoppen achter je schaambeen. Maar alles wat je voelt is goed hoor. Je hoeft echt niet continue grove schoppen te krijgen. Sommige kindjes zijn nu eenmaal wat rustiger. Fijne trouwdag! Groetjes Brigitte