afplatting buikslaper?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Sitalita, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hallo,
    ik heb een prachtig mannetje dat overdag alleen op zn buik slaapt en s nachts altijd op zn rug. Nu denk ik te zien dat hij iets een afplatting krijgt bij zn achterhoofdje, kan dat komen door het buikslapen en dat hij vaak met zn gezicht dezelfde kant op kijkt?
    Voor de rest is zn bolletje super mooi rond, maar ik denk het te zien en ben benieuwd of dit wel kan met buikslapen. S nachts draait hij wel beide kanten op met zn koppie.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De afplatting op het achterhoofd kan komen door teveel op het achterhoofd te liggen als ze op de rug slapen of veel op de rug liggen in de box waar bijv een mobiel boven hangt. Haal die regelmatig weg en zorg dat er iets aan de zijkant van de box hangt waardoor de aandacht die kant op gaat.

Als je het niet vertrouwt is een bezoek aan een kinderfysiotherapeut goed, die zal je tips geven om het achterhoofdje weer mooi rond te krijgen. Voorkomen is beter dan genezen.

Groetjes Adrienne

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hoi, bedankt Adrienne voor de snelle reactie!
    Ik zal er eens op letten of hij in de box een voorkeur heeft, en anders inderdaad de kinderfysiotherapeut maar eens om advies vragen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina