Ik heb hier gisteren al een topic geopend omdat mijn zoontje deze week zijn neusamandelen verwijderd krijgt. Buiten alle klachten die ik daar al beschreven heb ben ik eigenlijk nog iets anders vergeten te vragen aan de moeders met kindjes die deze klachten ook herkennen. Mijn zoontje is nu dus eigenlijk al sinds september aan een stuk door verkouden en altijd tegen ziek zijn aan/hangerig, slecht eten etc etc. Nu is hij eigenlijk sinds juni (extra meting met 18 maanden) ook amper 3 cm gegroeid en dat vind ik eigenlijk best weinig...of niet? Hij zat eerst altijd tussen de 0 en +1 lijn qua lengte (al vanaf geboorte) en valt nu dus ineens onder de 0 lijn. Nu zei de KNO arts dat dit ook best met zijn neusamandelen te maken kon hebben....? Herkennen jullie het minder goed groeien ook? En halen kinderen dit dan weer in zodra het beter gaat? Dus dat ze dan ook echt een paar cm meer groeien dan ze gemiddeld zouden doen?
Als hij continu ziek, slap, snotterig en net niet ziek is.. Zal dat heus een hoop energie kosten. Dat lijfje is tenslotte continu aan het vechten. En je kunt je energie maar 1x "uitgeven".
Ja, precies. Dat is dus ook wat ik zelf al dacht; hij zal daardoor natuurlijk minder hard groeien. Maar zou dat wel nog ingehaald worden of zijn dat dan gewoon "verloren" centimeters? Ben benieuwd of dat lijntje dan bv. over een half jaar weer wat hoger ligt...
Zolang je niet jarenlang chronisch ziek of ondervoed bent oid krijg je uiteindelijk gewoon de lengte die je genen je voorschrijven. Ik weet niet of ie het in een half jaar weer inhaalt, maar de centimeters zijn in ieder geval nooit helemaal verloren. Dus ergens in de komende ja(a)r(en) zal ie gewoon weer op zn lijntje terechtkomen.
Het gewicht van mijn zoontje is wel enorm afgenomen (en er helaas nog steeds niet bij). De lengte is wel gewoon doorgegaan. Van de week was de operatie toch?
Vertrouw me, uit ervaring kan ik zeggen begin maar vast met kleren kopen. Ze halen het in. Mijn oudste hebben ze vorig jaar neus en keel amandelen verwijdert. En ongeveer twee maand later schoot hij de lucht en de breedte in. Okee het is nog steeds geen vors mannetje. Maar hij heeft nu weer een buikje en dat had hij voor die tijd niet. Komt allemaal goed. Sucses met de operatie groetjes Janna
Tip, neem lekker een knijpfruit mee (of meerdere) als hij/zij dat normaal gesproken wel eet. Ze moeten met een lege maag er naartoe en ze hebben na de tijd behoorlijk honger. Fruit is dan lekker zacht voor de keel en gaat wel naar binnen. Het is voor mama erger dan voor de kleine, echt waar. Mijn mannetje was 2 uur later al weer flink aan het lachen en een dag later waren de boevenstreken weer een feit!
Ja, mijn dochtertje is ook driekwartjaar ofzo zowat aansluitend ziek geweest, niet haar amandelen hoor, maar ze had wel een puf, vaak koorts, kortademig, snotterig etc. Toen ze ruim anderhalf jaar was zijn we verhuisd en heb ik haar van het kinderdagverblijf gehaald. Ik zat toen even zonder werk en heb haar toen een paar maanden thuis gehouden. Toen kreeg ze niet meer het ene na het andere virus mee en had eindelijk de tijd om op te knappen, het kind had gewoon echt geen weerstand meer. Dat was duidelijk te merken, want ze kreeg toen ook gelijk een groeispurt. Sindsdien (afkloppen) is ze zelden nog ziek geweest. Vriendin van me haar zoontje had ook zijn amandelen laten knippen en sindsdien ging het ook zoveel beter, omdat hij ook eindelijk eens goed adem kon halen met slapen, werd hij ook veel uitgeruster wakker en dat was ook zeker te merken in zijn weerstand en humeur.
Bedankt voor alle feedback & tips dames! Morgen is de grote dag en ik hoop dat hij goed opknapt en weer snel lekker in zijn velletje zit....