Baby slaapt alleen op mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaInSpee1979, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    #1 MamaInSpee1979, 15 apr 2014
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
    Onze dochter van 6 weken slaapt alleen wanneer ze op mijn buik ligt. Wanneer ze dan een tijdje slaapt probeer ik haar weg te leggen maar dan wordt ze wakker......lekker knus, maar zo krijg ik natuurlijk niets gedaan!
    Overdag gebruik ik wel eens een draagdoek om mijn handen vrij te hebben, heb namelijk ook nog een zoon van twee en een half rondlopen.
    Na de voeding van 23.00 slaapt ze wel in haar wieg, en dan is er geen probleem.

Cb had het over inbakeren, maar ik heb niet echt het idee dat ze zichzelf wakker houdt met haar armpjes, het lijkt echt behoefte aan geborgenheid en bij mama zijn. Zou dit toch wat zijn? En welke doek dan? Zag op internet iets van de swaddle me??

Zou haar graag leren om zelf in slaap te vallen in haar wieg maar dat is overdag nogal moeilijk met een zoon erbij....heb dan niet echt de tijd en rust om bij mijn dochter te blijven gaan kijken, zoon mee naar boven is ook geen optie want die maakt dan veel te veel lawaai.

Iemand tips?

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Je kan de puckababy piep proberen. Heb ik goede ervaringen mee ( slaat wel met de armpjes) maar is vanwege de geborgenheid die ze ervaren worden ze rustiger. Ze kunnen er nog wel in bewegen maar beperkt.. Zou zeker even op hun website kijken!

3. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Dit staat op de site erover !

REDENEN
    • Onrustig slaapgedrag
    • Veel huilen, slecht eten, kort slapen, snel wakker
    • Maaiende armpjes en ongecontroleerde bewegingen
    • Behoefte aan meer geborgenheid
    • Niet alleen willen of kunnen slapen
    • Om strak inbakeren te voorkomen

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Je dochter is nog maar 6 weken, en wil veiligheid en geborgenheid. Als ik jou was zou ik haar gewoon in de draagdoek nemen. Zij slaapt, en jij hebt je handen vrij. 'Slaaptraining' op deze leeftijd heeft niet zoveel zin.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als ze op jou ligt, ligt ze op haar buikje. Waarschijnlijk vindt ze dat fijner, voelt ook meer geborgen dan op de rug. Misschien als je haar weglegt op haar buikje? Deed ik vaak bij mijn zoon de eerste maanden, maar dan wel dat ik er toezicht op had. Legde hem dan over in de box of de kinderwagen. Verder heb ik hem veel gedragen in een draagzak en toen hij acht weken was, zijn we hem alsnog gaan inbakeren. Vanaf die tijd kreeg hij een fijn slaapritme, sliep dan overdag zo een paar uur achterelkaar door. Wij zijn begonnen met de Puckababy, maar uiteindelijk toch overgestapt op de Pacco (is strakker). Uiteindelijk is mijn zoontje een echte buikslaper geworden.

Succes! En verder toch ook genieten van je slapende kindje op je... Mis dat soms nog weleens! ;)

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gaat vanzelf over! Mijn dochter heeft dit tot net iets voor de 3 maanden gedaan toen beviel het haar geloof ik niet meer zo want ze sliep heel onrustig. Ze ligt nu steeds in de Swaddle Me in haar ledikant (wieg haat ze). Het is echt dat ze bij je wil zijn. Probeer je zo min mogelijk druk te maken om je huishouden e d. Dat komt wel weer! Veel in de draagdoek zodat je ook met je zoontje dingen kunt doen en over een weekje weer oefenen in bed. Gaat het niet dan wacht je weer een weekje. Zo deed ik het en het ging vanzelf een keer goed.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dat contact met mama is heel fijn en goed voor die kleintjes..... Snap wel dat het soms 'lastig' is, zeker als je nog een peuter rond hebt lopen.
    Hier ook wel gehad, dit opgelost met hem op de buik neer te leggen, slaapt als een roosje en een paar uur achter elkaar. Lekker in de draagzak is ook prima trouwens. Je kunt ze op deze leeftijd echt nog niet verwennen hoor!

Inbakeren is een optie, maar zoontje vond dat niet fijn, op de buik liggen geeft ook meer gevoel van geborgenheid...... Zal het CB nooit adviseren, want dat past niet bij 'veilig slapen'.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik had een baby die veel bij me wilde zijn, dat kwam omdat ze oververmoeid en daardoor weer snel overprikkeld werd.
    Ik ben de puckababy piep gaan gebruiken (geeft geborgenheid) en een vast ritme. Voor hoe lang een baby max wakker mag zijn en de slaapsignalen heb ik het boek 'baby in een droomritme' gelezen. Dat boek wil je kindje zonder traantjes zelf in slaap leren te komen.
    Ik troost haar steeds in haar eigen bedje, dmv aaien en speentje. Alleen als het niet werkt haal ik haar eruit voor een knuffel.

Al op de eerste dag resultaat, sliep ze steeds een uurtje en vanaf dag 3 slaapt ze tot de volgende voeding en kan ze zelf in slaap komen (en weer opnieuw als ze tussendoor wakker wordt).

9. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Heb haar vandaag, na een helse nacht waarin ze niet geslapen heeft, ingebakerd met een aden-anais doek. Deze had ik in huis en ik heb het geprobeerd om eens te kijken hoe ze daarop reageert. Heeft vanmiddag al twee uur geslapen! Of het komt door het inbakeren of doordat ze moe is van de nacht dat weet ik natuurlijk niet maar dit ga ik overdag in ieder geval even doen, het in bed slapen komt later wel!
    Als het werkt ga ik toch eens kijken voor een puckababy (toch veiliger dan met een losse doek)
    Thanks voor het meedenken in ieder geval.

Deel Deze Pagina