krampjes :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Goldsword, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wie van jullie heeft een goede tip tegen krampjes? Mijn nichtje van een paar weken oud heeft de laatste tijd veel last van krampjes, heel zielig. Ze krijgt borstvoeding, dus komt niet door bepaald merk fles etc. Iemand goede suggesties?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Bij ons had ons manneke t een periode elke avond.
    Infacol gaan gebruiken, best een poosje rechtop houden na t drinken.
    Onze man lag vaak met zn buikje op nze onderarm, gezichtje bij onze elleboog, de muis van onze hand tegen zn onderbuikje, speentje in de mond.
    Zo raakte hij veel lucht kwijt

3. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Ik gebruik ook infacol voor mijn zoontje:) En het werkt bij hem heel goed! Arts gaf ons ook nog de volgende tips als het niet werkte: venkelwater of cinababy.
    Ook kun je gaan 'fietsen' met de beentjes van de baby of rondjes draaien met je hand over haar buikje ( met de klok mee).

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Goed laten boeren tijdens het voeden (bij het wisselen van de borst) en na het voeden.
    Infacol hielp bij m'n zoontje niet, cinababy wel. Bij m'n dochter beide nog niet gebruikt.

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Wij hebben cinababy. Heeft ook als extra voordeel dat ik wat druppeltjes op de speen doe als ze overstuur is en ze dan heel fanatiek op de speen sabbelt. Dat lijkt ook te helpen tegen krampjes.

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Bij ons werkte infacol ook onvoldoende. Maar ik heb als tip sab simplex gehad. Dit werkte bij ons heel erg goed.

Het is een beetje proberen wat bij een kleintje aanslaat. Maar infacol kan je heel makkelijk bij de apotheek of drogisterij halen. Mocht dit niet baten, dat kun je weer wat anders proberen.

Een warm badje helpt trouwens ook, en vinden ze vaak erg fijn.

7. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier werkte een warm badje en fietsen met de beentjes.
    Helaas was het nooit meteen helemaal over, maar werd wel iets minder.
    Ook baby op zijn buikje op je onderarm leggen kan nog wel eens goed helpen.

8. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Oh! Een warme pittenzak op dr buik werkt hier ook :) Er komt dan wel een lading lucht uit dat buikje o_O

9. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pro biotica werkte hier suuuuper! Kun je bij een reformzaak kopen. Orhtiflor heet het geloof ik (sorry tijdje geleden). Zeker het uitzoeken waard!!!

10. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik geef ook borstvoeding en venkelthee heeft erg goed geholpen. Zelf 1 a 2 kopjes per dag gedronken ne krampjes waren beduidend minder.

Deel Deze Pagina