Mijn jongste van 16 maanden heeft waterpokken. Gekregen van haar grote zus. Helaas is het bij haar veel erger dan bij de oudste. Ze zitten overal tot op haar schaamlipjes en anus toe. Ook heeft ze er koorts/verhoging bij. Vanmorgen 38,8 en gebruik dus paracetamol. Ze is erg hangerig en soms wat suf met hier en daar een opleving waarin ze erg actief is. maar ze wil s nachts absoluut niet slapen. Vannacht tot 3 uur met haar bezig geweest. We gebruikrn nu Kidsclin. De rest lijkt niet te helpen, calendulan en havermoutvlokken. Toen ik ze vanmiddag na 2 uurtjes slaap eruit haalden, stonk ze erg. Iemand nog tips?
Ik heb helaas geen tips voor je, nog geen waterpokken gehad hier. Wil je wel sterkte wensen, het is enorm vervelend je kleine zo te zien als ze ziek zijn Heeft ze vannacht nog wat geslapen?
Ze ging om 21.00 uur slapen en om 23.00 uur lag ze weer te huilen in bed. Heb ze er uit gehaald. Temp opgenomen, gelukkig gern koorts. Maar ze had het erg warm. Opnieuw ingesmeerd met Kidsclin en daarna terug op bed. Ze heeft een hele tijd liggen mopperen en dan weer slapen enz. Om 2.30 uur was het stil.
Mijn oudste dochter kreeg precies geleden waterpokken. Hier ook slapeloze nachten gehad. Kidsclin en caldendulan werkte niet voldoende maar ook de hitte buiten maakten de jeuk nog erger. Toen gaan smeren met menthol poeder van kruidvat zit geen parfum in en dat is topspul. Sinds gister beginnen alle pokken uit t drogen ook dankzij de havermout badjes die we 2x per dag deden. Sinds gister met zoontje ziek overgeven diaree 40 graden koorts dus of die krijgt ook waterpokken of heeft een flinke buikgriep. Enige wat je kun doen is het doormaken en de jeuk verzachten niet tvaak zetpilletjes geven. Want het lichaa moet het zelf oplossen
ik zou juist wél zetpilletjes geven. Slaap is ontzettend belangrijk voor een kindje. Door de zetpilletjes voelt je kindje zich een stuk comfortabeler en kan het waarschijnlijk gemakkelijker slapen. Voor koorts hoef je in principe geen paracetamol te geven. Maar als je kindje zich echt niet fijn voelt, dan wél! Verder lekker luchtig kleden en warmte zoveel mogelijk ontwijken, maar het weer helpt dan niet echt mee he..
Ik geef juist wel pcm. Ik zie aan haar dat ze niet lekker is en meestal werkt pcm dan goed. Nu helaas ook niet. Als ze ziek is, heeft ze het altijd goed te pakken. Maar de waterpokken zien er rustiger uit. Ze heeft nu meer energie. Ze loopt alleen in haar luier rond en slaapt alleen in een slaapzak. Maar het zit op ongelukkige plekken. Hopelijk gaat het vanaf vandaag beter, dat hoop ik dan.
Kun je ook een lichte vorm van waterpokken krijgen?? Ik twijfel of mijn dochter de waterpokken heeft? Ze heeft vuurrode 'pokken' paar op haar buik, op haar heup en drie op de rug. Ze niest en hoest wel wat maar verder geen duidelijke aanwijzingen voor waterpokken. Dokter kon er niets van maken, ze zitten er nu vanaf dinsdag zoiets. Vroeg me af of je ook milde vorm van waterpokken kan krijgen?? Lijken wel op pokjes zeg maar.
Mentholpoeder mag niet onder de twee jaar. Waterpokken kan ook in een lichte vorm komen hoor. Oudste heeft vorig jaar 7 waterpokken gehad. Dit jaar alsnog de volle laag en broertje ermee aangestoken. Beide slapeloze nachten en erge jeuk gehad. Hier hielp een zemelenbadje goed (van Heltiq), twee keer per dag en waterpokken gel van Heltiq. Kidsclin werkte helemaal niet juist. Bij erge jeuk en slapeloze nachten gaven wij gewoon paracetamol, dan konden ze tenminste nog iets slapen. Gewoon geven hoor!
Ons meisje heeft ook de waterpokken gehad van haar grote zus. Ze zijn nu gelukkig aan het indrogen. Dat zorgt wel voor iets minder jeuk, maar ze zit ook echt helemaal onder. Ik vind het zo lastig met die kleintjes. Haar grote zus kon ik vertellen niet te krabbelen, maar zij heeft zichzelf helemaal open gekrabd. Zo zielig. Haar huid is helemaal open geweest. Grote bloederige blaren ontdekte ik op de tweede dag van ongeveer twee cm breed en echt acht stuks op haar buikje. Ik werd er helemaal naar van. Wij naar de hap. Nu heeft ze een ontstekingsremmer. Ze had zo'n koorts en de arts wist niet zeker of het daarvan kwam (vuil in de wonden) of van de waterpokken. Nu zijn de plekken hard, maar ik ben heel bang voor hele grote littekens.