Hoi dames! Graag jullie advies! Onze dochter van 6 maanden heeft het rollen op der buik uitgevonden. Het terug draaien lukt nog niet altijd. De laatste dagen draait ze ook in bed maar word dan boos en moe als ze niet terug kan. Ze laat haar hoofdje ook op het matras rusten met haar neus in het matras. Vind het doodeng, wat kan ik doen? Groetjes
Oh zo herkenbaar! Mijn zoontje rolt zijn bed door en rolt zich vast of gaat jengelen. Ik denk dat het een fase is waar ze doorheen moeten en wij met hem (gaaaap). Ik gebruikte de snoozzz maar mijn zoontje is zo sterk dat hij zich daarin ook omrolde en dat is link dus nu zonder snoozz en vaak snachts opstaan om hem te redden. Ik heb ook de aerosleep dekmatras en hoeslaken, dat geeft mij iets van vertrouwen. Ben benieuwd of er tips zijn.
Heb je al weleens staan kijken als ze haar hoofd rustte? Wat doet ze daarna? Krijgt ze snel de kracht terug om haar hoofdje opzij te draaien? Slaapt ze alleen? Want dat lijkt me dan meer de risico factor die je kan elimineren als het probleem van het draaien want daar zal ze toch doorheen moeten om het te leren, is vaak even een lastige periode. Die van mij waren direct al heel sterk in de nek, draaiden in de kraamweek hun hoofd al wel om ( Buikslapers ) maar ik heb ook nooit mn kindjes alleen laten slapen vanwege de veiligheid. De Snoozz is wel handig trouwens, ik hou niet van het fixeren maar het geeft mn drukke ventje wel de rust om te gaan slapen ipv te springen in zn bed.
Haha ik had dit geschreven kunnen hebben!!! Precies hetzelfde hier! Ons bijna-6-maandertje rolt probleemloos van rug naar buik maar kan ook nog niet terug. Ze heeft ook niet door dat ze haar hoofdje kan draaien in buikligging, en ligt dan idd ook met de neus op de matras... Gelukkig is het een aerosleep-matras. Is echt wel een must vind ik.... En verder flink samen oefenen om snel te leren terugrollen!
Ik was juist blij dat zl ging draaien. Eindelijk kon hij zelf een prettige slaaphouding vinden. Hij slaapt daardoor ook beter. Hij gaat het hele bed door en van buik met kontje omhoog tot armpjes wijd op zn rug. Wij hebben ook een aerosleep en een babyfoon met camera. Overdag hou ik hem zo in de gaten. Het geeft me meer rust. Het is idd wel fijn als je kunt zien of ze zelf haar hoofdje kan draaien. Dat lijkt me ook wel belangrijk voor de veiligheid. Overdag regelmatig op haar buikje leggen. Dan worden de spieren sterker.
Hier ook zoon dame van 6 maanden. Ik vind t ook doodeng maar als ik blijf kijken zie ik dat ze d'r hoofd wel draait. Even uitrusten op d'r neus maar echt slapen doet ze wel gewoon ' normaal ' ( soms met benen en armen door de spijlen haha) naar de zijkant.