Even spuien hoor maar ik vind het zo vervelend als ik mensen vertel dat ik in verwachting ben van de 3e dat ze dan zeggen oh hopelijk een meisje. Dat maakt me zelfs een beetje verdrietig omdat het voelt alsof mn omgeving nog een jongen niet leuk vindt. Herkent iemand dit? Ik zal niet ontkennen dat ik na 2 jongens ook wel graag een meid zou willen, maar een jongen is even leuk en lief. Toen ik dit tegen mijn schoonmoeder zei trok ze een beetje haar schouders op en zei ja maar een meisje is toch leuker ..echt kwetsend vond ik dat. Vast voor velen herkenbaar ...ik moest het even kwijt. JE wil gewoon enthousiaste reacties jongen of meid
Herkenbaar hoor, bij nr. 2 al. Met name mijn moeder die heel erg kenbaar maakte dat ze dolgraag wilde shoppen voor een meisje. Helaas, het werd weer een jongen.. En ben superblij met mijn 'mannengezinnetje'
hier ook herkenbaar we hebben 2 jongens en 1 meid dus ja iedereen roept maar nu nog een meid er bij he dan is het mooi verdeeld voor ons maakt het niet uit beide even welkom en dat zeggen we dan ook gewoon
zie onderschrift....... hier was het een meisje, dus goh doorgegaan voor een meid? of oh wat geweldig een meisje erbij, zal je wel extra leuk vinden want ja het is zoooo anders een meisje. ja het leek me ook leuk een meisje erbij, maar een jongen was net zo welkom. en als ik dan vertel dat ik geen verschil merk wat betreft jongen/meisje, want ja ze is net 1. tuurlijk het verschonen is anders en elke keer weer moest ik even denken oh ja geen piemel..... en ja het is anders met kleding shoppen, maar oh wat komt me dat roze nu al de keel uit. ja de jurkjes en rokjes zijn heel erg leuk, maar oh wat onpraktisch en wat maken ze die belachelijk kort! en ik dacht dat spijkerbroekjes steeds versleten knietjs hadden maar leggings en maillotjes gaan nog sneller stuk! dan nog maar te denken wat ik straks met haar haar moet? want ja lang haar vereist meer aandacht (lang haar vind ik wel het mooiste) tuurlijk lekker tutten en winkelen, maar daar is ze nu nog te klein voor en straks is ze net als ik meer een voetbal en boomklim meisje! nee mijn twee jongens gaan samen met mij hun nagels lakken willen de hele dag knuffelen en zijn erg aanhankelijk..... zij houdt ook van knuffelen maar of ze de rest ook leuk vindt. ik geniet vooral van hun eigen ik, dan maakt geslacht echt niet uit. ik zal liegen dat ik het wel heel bijzonder vindt om zowel jongen(s) als een meisje te hebben, maar gezondheid is het allerbelangrijkst en je houdt er toch wel van! Alhoewel mijn schoonmoeder precies andersom was , oh ik hoop zo dat je weer een jongen krijgt ik heb helemaal niets met meisjes maar gelukkig komen die in de familie ook niet voor.... ze heeft zelf drie jongens..... na de 20-weken echo bleek het een meid, ja dat kan niet hoor die kunnen we helemaal niet krijgen! ze had toen vier kleinkinderen waarvan de oudste een meisje daarna enkel jongens. ik werd er boos om. ze heeft heel wat goed moeten praten om overtuigend te zijn wat betreft dat een kleindochter leuk is. maar die is er nog niet echt bij mij.
Ik heb geen ervaring in de praktijk, maar ik kan me goed voorstellen dat het kwetsend is. Natuurlijk zou je met een jongen ook net zo blij zijn; weet je hoe stoer 3 zoons; dan wordt moeders goed in de watten gelegd! Niks van aantrekken!
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar kan me goed voorstellen dat dit kwetsend is. Je hoort wel vaker dat mensen zo reageren en dan denk ik van: het is sowieso een wonder dat je een kindje mag krijgen! En van je eigen kind hou je sowieso heel erg veel, ongeacht het geslacht. Een vriendin van mij was vorig jaar zwanger en zei: ja gelukkig is het een meisje, want dat wilden we echt allebei heel graag en was echt zo bang dat het een jongetje zou zijn blabla. Pff, 'bang' ook echt... Je hebt nou eenmaal niet het geslacht voor het uitkiezen!
Herkenbaar hoor, ik ben zwanger van de 5e en wij hebben 4 meisjes, vanaf de 2e hoor ik al bij elke zwangerschap dat mensen 'voor ons hopen' dat het een jongen is. Weet je wat het eigenlijk is.. ZIJ zouden dat in JOUW situatie graag willen . Het zegt helemaal niets over jou. De meeste mensen bedoelen het niet verkeerd. Ik zeg altijd wanneer mensen vragen of we hopen op een jongen, dat we deze keer voor een labrador gaan.. Veel mensen zijn onwetend en beseffen niet zo goed wat ze zeggen, er is niks mis met ze daar even van bewust te maken
apart is dat he?! Bij mijn eerste was ik al zo blij en hyper om moeder te worden, toen was ik eerlijk waar helemaal niet met geslacht bezig. Ik kon nog maar moeilijk geloven dat er echt een kind van mij in mijn buik zat hihi vond dat al zo geweldig. Bij de tweede dacht ik wel even, oh zou ik misschien nooit een dochter krijgen maar vrij snel ben ik lieve blauwe kleertjes weer gaan kopen. Ik vind het ook irritant dat iedereen ervan uit gaat dat ik een 3e wil om een meisje te krijgen ik wou verdikkeme altijd een groot gezin
Hier ook hoor, maandag gehoord dat we weer een meid verwachten, ik vind het super leuk! Maar krijg echt reacties van: ow dus echt een meiden gezin dan, en ach wat zielig voor papa alleen maar meisjes... Super triest! En dat terwijl onze oudste dochter gehandicapt is... Ik bedoel maar hoe kortzichtig mensen kunnen zijn...
Ik snap je helemaal. Mensen reageren soms zo raar. Ik verwacht mijn tweede en dat is een jongen. Ik had oprecht een tweede meid net zo leuk gevonden. Het maakte me daadwerkelijk niet uit. Nu beginnen mensen, o wat fijn een koningsgezin. Je kunt nu wel stoppen. Het ideale gezin. Wat een geluk. Mijn geluk was met een tweede meid net zo groot geweest. Natuurlijk ben ik heel dankbaar en vind ik het super bijzonder. Maar ik voel me soms alsof ik me moet excuseren en ik word er echt pissig van. Dit kind is welkom ongeacht het geslacht.
Hier ook zwanger van de derde (dochter). Na de 20 weken echo veel vragen gehad of mijn man teleurgesteld was door het geslacht. Tuurlijk, want waarom zou je niet gewoon blij zijn met drie gezonde dochters (sarcasme uit)! Wij zijn pas echt een koningsgezin ( kijk maar naar de drie prinsesjes van Wim Lex en Máxima)
Ja hier ook. Heb 2 meiden, en sowieso een derde geeft al recht op gekke opmerkingen maken maar het moet vooral een jongen zijn want dan kunnen we ophouden met kinderen maken
de 1e is een jongen. hierna 3 miskramen gekregen dus het maakte me echt geen fluit uit of ik hierna een jongen of meid zou krijgen! Ik wilde dolgraag een 2e ongeacht het geslacht. Dit keer is het een meid. Als het een jongen had geweest had ik net zo blij geweest. De omgeving reageerde wel echt van wow, koningskoppel, nu ben je klaar etc. maar daar maak ik me niet zo druk om. Liever enthousiast dan teleurgesteld om een geslacht.
Ik ben zwanger van de 4e en heb al een dochter en twee zoons. Zowel mijn moeder als mijn vader (en zijn vrouw), zouden het wel erg leuk vinden als het een meisje is. Mijn dochter is de enige kleindochter, ze hebben 5 kleinzoons. Ik zie er absoluut geen probleem in dat zij dit leuk zouden vinden, dat mag er zijn. Ik hoop gewoon op een gezonde baby, het geslacht maakt me echt niets uit . Zo denken zij er uiteindelijk ook over natuurlijk, maar hoop mogen ze hebben hoor. Volgende week vrijdag weten we meer .