Slaapdipje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suuzzzz, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    Onze lieve meid is nu 4.5 maand oud en is een redelijk goede slaper. Ze sliep vanaf een maand of 3 'door'. Ze werd uiteraard nog weleens wakker maar meldde zich dan niet.
    Sinds ze 4 maanden is mogen we er weer uit 's nachts. Een heel enkele keer wil ze nog drinken, maar meestal gaat het om haar speen.
    Zodra ze wakker wordt wil ze dr speen hebben, als ze die krijgt valt ze weer in slaap. Vanaf de eerste keer dat ze wakker wordt, zo rond de klok van 2 uur, slaapt ze heel onrustig verder.. Ligt maar te woelen en mopperen. Om een uur of 5 lukt slapen dan echt niet meer.

Heeft dit te maken met de 4 maanden sprong?
    Ik lees er wel veel over.

Is er iemand die tips heeft wat betreft de speen? Omdat ze hem zo snel uitspuugt in haar slaap heb ik al geprobeerd een doekje door de ring te doen, maar dat werkt niet.

2. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Gewoon speentje brengen telkens, heb ik ook gedaan, mijne is nu 6 maanden en doet ze speentje er nu zelf in..

En nachtvoedingen klinken voor mij heel erg normaal, G komt af en toe ook nog.. Het onrustig slapen kan te maken hebben met dromen of iets dergelijks, kijk het effies aan!
    Niks om je druk over te maken in iedergeval,
    Slaapjes zijn ook hier een ingewikkeld iets :D

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is hier ook soms, nachten dat ze vanaf 1-2u precies niet meer wilt slapen..

Dan geef ik ofwel een klein flesje ofwel pak ik ze bij mij in bed en dan slaapt ze verder als een roos :)

4. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    Ja doe ik ook hoor, fopje dr in en weer verder slapen. Dit slaapje duurt echter maar een half uurtje en dan gaan we weer.
    Ik vind het ook geen ramp hoor :) maar vroeg me af of het echt iets van die 4 maanden is.
    Ik leg haar meestal vanaf een uur of 5 bij mij in bed, dan slaapt ze inderdaad weer als een blok verder ;)

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dan kan je haar beter vanaf 2u al bij jou leggen? Hebben jullie beiden een betere/langere nachtrust :D

6. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    Zit wat in ja haha ;)
    Ik wil alleen wel dat ze in haar eigen bedje blijft slapen. Maar goed als het tijdelijk is, is het ook wel lekker knus haha!

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als hij hier zo vaak achter elkaar wakker werd voor een speen gaf ik vaak gewoon een flesje, meestal sliep hij daarna weer rustiger en dieper, maar snap opzich wel dat je niet terug wil naar nachtvoedingen.
    Misschien even aankijken of ze binnen korte tijd vanzelf weer beter gaat slapen.
    Hier moesten we sommige periodes ook wel regelmatig uit bed voor een speen, heel fijn als ze die uiteindelijk zelf kunnen vinden. :)

Deel Deze Pagina