Hoi Meiden... Mag ik jullie advies? Mijn zoontje is vorige week 2 geworden. En zijn broertje is net 3 maanden. Nu hadden wij voor de oudste vast een mooi groot bed gekocht, zodat zijn broertje in zijn ledikant kon toen hij de wieg uit groeide... Nu was hij helemaal weg van het grote bed en het slapen ging ook verbazing wekkend goed. Maar nu is hij elke keer zo vroeg wakker, en gaat hij dus uit bed. Mijn vriend moet half 6 eruit... en waarschijnlijk hoort hij hem dan en denkt he ik mag eruit. In het ledikantje sliep hij snel weer als hij even wakker was. En nu doet hij de lamp aan en is dan direct klaar wakker. Soms is hij ook nog wel weer voor de deur in slaap gevallen. Doordat hij nu minder slaapt is hij echt z'n vrolijke ik niet meer... . Na z'n verjaardag vorige week was hij echt bekaf... en heeft zelfs overdag een keer weer 2x geslapen ipv 1x. Nu had ik gister het idee om even het campingbedje op z'n kamer te zetten... hij wou er maar al te graag in. Werd gisteravond even wakker door het onweer.. even eruit geweest en toen wou hij weer graag naar bed.. het campingbedje, daar wou hij in. Hij heeft geslapen tot 7uur vanmorgen.. en vanmiddag ook 2.5uur. Vanavond wou hij weer al te graag in het campingbedje... M'n arme mannetje. Toch nog die geborgenheid nodig? Baal er van, het ging zó goed in het grote bed. Doe ik hier goed aan? Eventueel weet even een ledikantje neerzetten?
Hier blijft zoontje liggen maar is idd wakker ala partner oostaat etc... Maar mss is een slaaptrainer iets.? Schaap of nijntje. Dat je gaat leren dat ala de oogjes open zijn hij uit bed mag etc
Dan laat je hem toch voorlopig in het campingbedje slapen? Mijn zoontje was ruim drie toen hij overging naar een peuterbedje en zelfs daarbij hebben we een groot uitvalhekje van gaas zodat hij nog steeds het geborgen gevoel heeft. Je kan een goed matras in het campingbedje leggen dan is dat toch prima.
Kan je geen bedhekje kopen, van chicco bijvoorbeeld? Die zijn best groot en bieden daardoor ook wat geborgenheid.
We hebben een bedhekje.. en een slaaptrainer. We laten hem lekker nog even in ledikant slapen... . Er komt vast een dag dat hij weer in het grote bed wil .
Mijn dochter heeft ook nog een tijdje in het campingbedje geslapen op die leeftijd. De nachten gingen bij haar goed in het grote bed maar overdag kwam ze er steeds uit. Ledikant klom ze ook uit, campingbedje bleef ze liggen en zo kon ze toch nog haar rust pakken overdag. Heeft bij ons wel een maand of 4 geduurd voor ze overdag ook in het grote bed bleef liggen