Hallo allemaal ! Ja, over dit onderwerp is geregeld iets te lezen op dit forum. Ik heb zelfs al een vraag erover gesteld aan de verloskundigen. Het zoontje van een vriendin heeft waterpokken. 16 dagen geleden is hij voor het laatst bij mij op bezoek geweest, en 4 dagen later braken de waterpokken uit. (toen hij op bezoek was, was er nog niets te zien of te merken aan hem, hij heeft vrolijk rond gerend met een ander kind dat ook op bezoek was) Mijn vriendin vroeg of ik toch even bij de verloskundige zou willen informeren over eventueel besmettingsgevaar. Ik moet dinsdag naar haar toe, dus ik zal het dan nogmaals aan haar vragen. Mirjam op het forum zei dat, als je al waterpokken hebt gehad, er niets aan de hand it. Ik heb ze inderdaad gehad, bijna 20 jaar geleden. Nou las ik op een andere site dat mensen met een mindere weerstand ze nog eens zouden kunnen krijgen. Ik stik op het moment van de hooikoorts, dus ik denk dat bij weerstand toch soms wel te wensen over laat. Bij ieder kriebeltje dat ik voel, ben ik nu al in de spiegel aan het kijken of er geen rood blaasje is, of laat ik mijn man kijken of er niets is. Ik maak me toch wel zorgen. Ik ben pas helemaal gerust als het donderdag is en als ik dan nog geen blaasjes heb (tot drie weken na de infectie kunnen de blaasjes verschijnen) Wie heeft hier meer ervaring mee en heeft goede raad ? Wellicht ben ik voor niets ongerust, maar toch ... Groetjes, Nikki F
Oe brr Nikki! Wat een naar verhaal! Ik weet eigenlijk niets over waterpokken, ik weet ook niet eens of ik ze heb gehad of niet... Misschien moet ik toch eens even informeren bij mijn ouders. Ik heb nl. best veel vrienden met kleintjes die evt. de waterpokken kunnen hebben... Ik heb wel gehoord inderdaad dat als je het eenmaal hebt gehad er niets aan de hand is. Maar dat als je een verminderende weerstand hebt, je ze toch weer kan krijgen...? Hopelijk weet er iemand hier meer van! Dan ben je hopelijk wat eerder dan donderdag gerustgesteld!! Maar dát het zo is is denk ik een heel erg kleine kans! Probeer je niet druk te maken voorzover dat kan!! Nou veel succes!! groetjes!!
Ik kan me voor stellen dat je ongerust ben. Ik ben nog niet zo lang zwanger maar ik was ook even bang, want mijn zootje had ook de waterpokken en toen was ik dus al zwanger (pril). Maar ook mijn dokter zei nee het kan geen kwaad, en ik was er nog steets ongerust over. En ik moet natuurlijk elke dag naar school om hem tebrengen, en de hele klas had de waterpokken Dus ja ik ben ook nog steets een beetje bang. Succes een dinsdag. O..ps, ik heb ook hooikoorts Liefs Manon.
Hallo ! Badankt voor jullie berichten. Ik zal me wel weer eens onnodig veel zorgen maken, maar ik vind het gewoon een beetje eng dat door dit soort dingen dadelijk iets mis kan zijn met het kleintje. Ik heb gelukkig nog steeds geen bultjes ! Hope dat dat zo blijft ! Groetjes, Nikki F
Nou meid ik heb al de waterpokken gehad zo een 15jaar geleden, en uhm ik heb net overal rode vlekjes op mijn lichaam geconstateerd.. Ben nu even op mijn moeder aan het wachten zodat die kan kijken wat het is.. Mijn weerstand is niet geweldig (zware griep ed gehad en koorts afgelopen paar dagen) dus ik hoop niet dat ik het nu ook krijg..
Hoi Batchie, Ik hoop geen waterpokken. Dan moet je zo snel mogelijk je verloskundige inschakelen voor een spuit met anti-stoffen (heb ik net in een boek gelezen) Hier nog geen bultjes, maar het is nog geen donderdag ! Een tweede uitbraak van waterpokken kan zich ook uiten als gordelroos. Ik weet niet wat dat is of hoe het uit ziet. Ik ben in ieder geval blij dat ik dinsdag naar de VK kan, kan zij alles even extra controleren. Vreselijk he, die onzekerheid ! Sterkte ermee ! Groetjes, Nikki F
Hallo, Ik ben op het moment 32 weken zwanger en zo'n drie weken geleden heeft mijn dochtertje de waterpokken gehad. Ik wist niet of ik het zelf heb gehad dus ik heb bloed laten prikken. Daaruit bleek dat ik het gehad had. Als ik het niet had gehad had ik een injectie voor anti stoffen gekregen. Maar het was allemaal voorzorg. De verloskunidige in het ziekenhuis vertelde dat het echt geen kwaad kan als je de waterpokken krijgt als je zwanger bent. Het is alleen gevaarlijk als je binnen 5 dagen gaat bevallen. Want dan kan die kleine het via jouw gekregen hebben en een kindje dat het voor zijn/haar 1e jaar krijgt kan het nogmaals krijgen. Ze vertelde dat mocht ik het nu krijgen dat die kleine er gaan last van zou krijgen en dat hij of zij dan alleen gelijk wat antistoffen ertegen via mij zou krijgen. Dat is alleen maar goed. Ik zal me dus maar niet teveel zorgen maken. Jij zit nog niet binnen die 5 dagen voor je bevalling. Succes met je verdere zwangerschap. Groetjes, Wendy
Hoi Wendy ! Dat is wel heel geruststellend ! Dus, als ik het goed begrijp kan het geen kwaad als je waterpokken krijgt in de zwangerschap, ook niet als je nog geen 20 weken zwanger bent, alleen vlak voor de bevalling. Ik kijk vanaf nu toch wel beter uit met dit soort ziektes hoor. Ik ben lerares en op school heerst wel eens vaker wat bij de kleintjes. Ik wil gewoon geen risico lopen. Ik ben misschien te voorzichtig en te bezorgd, maar dat is beter dan alles maar voor lief nemen, toch ? bedankt voor je antwoord ! Groetjes, Nikki F
Hey hey, ik denk toch niet dat ik waterpokken heb. Heb zijn namelijk geen bultjes maar bvlekjes. Heb een afspraak gemaakt bij de HA voor morgen om te kijken wat het is, maar ik denk dat ik gewoon een allergische reactie heb opgelopen van iets van wat ik heb gegeten. Hoop jij ze niet krijgt.. Batchie 8)
Hoi Batchi ! Tot nu toe nog niets dat op waterpokken lijkt ! Gelukkig maar ! Ik hoop dat de HA ook goed nieuws heeft voor jou ! Ik ben vanaf nu wel voorzichtiger met kleine kinderen hoor, vooral kinderen die naar een dagopvang gaan. Graag even niet op bezoek komen ! Is misschien niet leuk, maar het moet, ons kleintje is even het belangrijkste ! Morgen naar de VK ! Ik kan haast niet wachten ! Groetjes Nikki F
hier een site met veel info over waterpokken ikzelf heb 2 maal de waterpokken gehad, vroeger als klein kind en later toen ik 15 was nog eens een keer tijdens de kerstvakantie ook nog... link 1 link 2
Hoi Smoekie ! Bedankt voor de links ! Ik ga ze zeker bekijken. Mijn verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het is alleen slecht voor het kleintje vlak na de geboorte, maar tijdens de zwangerschap krijgt het kleintje er volgens haar weinig van mee. Ik heb nog geen tekenen van waterpokken. Gelukkig maar ! Groetjes, Nikki F
Nou das mooi, die vlekjes van mij waren een allergische reactie ik had kibbeling met whiskeysaus gegeten. Denk dat mijn lichaam een signaal afgaf dat ik dat helemaal niet mag eten die saus