13 weken na bevalling nog niet ongesteld?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pollewop, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Ja 13 weken is het bijna geleden dat ik bevallen ben..
    en heb tot de 8 weken volledig bv gegeven,
    dus zit nu ruim een maand volledig op de fles.
    Ben nog steeds niet ongesteld!
    Begin me nu wel een beetje zorgen te maken eerlijk gezegd..
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had bijna 2 weken borstvoeding gegeven en werd pas bijna 4 maanden na de bevalling weer ongesteld!

3. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hier nog 1... heb alleen geen bv gegeven. Het is nu 10 weken geleden dat ik bevallen ben en wil ook graag weer ongesteld worden zodat we weer aan de klus kunnen... of helemaal niet meer ongesteld worden en een positest in handen hebben ook goed.
    Duurt lang he? bah

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je bv geeft kan t wel tot een jaar of langer duren. Als je bv hebt gegeven ook.

Ook al zit je nu al een maand op flesvoeding kan t nog maanden duren voor je weer ongi word.

Als je wil klussen dan of met condoom of je begint gewoon met de pil. Dan ben je de eerst strip niet beschermd (tenminste niet volgens sommige artsen dus dat hou ik dan maar aan :-D) en dan ben je volgende maand ongi en weer op de rit.

Of je pakt een spriraaltje (alleen benje daar nu net te laat mee bedenk ik net haha dus moet je wachten tot je ongi word)

5. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Waarom ben ik te laat voor t spiraaltje?

Is het niet beter om gewoon te wachten totdat ik ongesteld word.. of zouden jullie gewoon aan de pil beginnen?

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Voor een spiraal hoef je niet eerst ongi te worden hoor. Ik laat hem over twee weken ook weer plaatsen.

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je een spiraaltje wil dan moet je dat laten plaatsen in de 6 7 of 8ste week na je bevallen, dan staat de baarmoedermond schijnbaar nog goed en wat open. Daarna sluit ie en moet je wachten tot je ongesteld word, dan staat ie weer wat open.

Ik was ook te laat voor t zomaar plaatsen van een spiraaltje, dus zou moeten wachten tot ik ongesteld zou worden.

Dit duurde me echter te lang. Ik heb ook bv gegeven en waren totaal geen tekenen dat t eraan zat te komen. Ik wilde t niet riskeren dat ik op mn eerste werkdag ongi zou worden :-D

Heb mn huisarts gebeld en die zei dat ik gewoon met de pil kon beginnen. Was geen enkel probleem. Alleen eerste strip is dan niet veilig, kreeg ik de vermelding. Bennu dus de eerste keer ongesteld en ik zal je zeggen dat ik mega blij ben dat ik nu nog thuis ben, want loop een beetje leeg :(

Nynke, jij bent dus op tijd voor t zo plaatsen van een spiraaltje. Je zet m met 6 weekjes

Deel Deze Pagina