hallo mamma's! tijdens het eten begint seff steeds vaker te ''ppppppppppppfff'' en lekker zn eten eruit te sputteren! en hij vind het maar al te leuk! wat moet je er aan doen om duidelijk te maken dat het niet mag? of kan dat nog niet, is het daar nog te vroeg voor? want ik probeer wel es wat, maar dan vind hij het alleen nog maar leuker en dan denk hij 'yeah aandacht' ! Liefs Emmie
Je geeft zelf het antwoord al Hij denkt yeah aandacht, dus gewoon negeren, mondje schoonmaken en verder gaan met eten geven. Louise heeft het ook gedaan maar het is toch echt minder leuk als mama/papa er niet op reageert Ik denk dat hij nog veel te klein om te snappen dat zoiets niet mag, bovendien is dit weer een manier om dingen te ontdekken (meestal hoe goed mama de spinazie overal tussenuit peutert hahahaha)
haha ja dat is ook zo Maar het is soms zoooó vervelend! alles zit er dan onder! Maar ja klopt, hoort er allemaal bij! Misschien ben ik gewoon te netjes, gewoon lekker laten kliederen, kan ook moeilijk van hem verwachten dat hij netjes gaat eten! hahaha... thanx! liefs Emmie
haha, jesper doet dat ook! zo irritant, maar ook wel grappig de eerste keren. Wij negeren het, maar bij opa en oma wordt er natuurlijk hartelijk om gelachen en zo houdt hij er natuurlijk nooit mee op.
haha nee, dat schiet ook niet op dan! ik ga het nu ook proberen te negeren, ben benieuwd of het iets helpt! kleine etter! haha
Heb geen ervaring met wat jouw zoontje doet maar... Tijn heeft dus een tijdje steeds zijn hand vol in zijn mond gepropt om zijn eten er vervolgens uit te halen en overal te smeren! Ik vond het vies, en super irritant! handje in zijn mond prima, maar hij ging het er echt uit halen en mee smeren in zijn gezicht! ieuw! Ik wilde dit niet en heb er wat aan gedaan. Steeds als hij zijn handje in zijn mond wilde doen, haalde ik zijn handje weg. Hij probeerde toch steeds zijn handje in zijn mondje te stoppen. Maar ik liet dit niet toe. Meneer ging dan zelfs huilen, maar toch liet ik het niet toe, en om hem af te leiden, ging ik liedjes zingen. ipv 10 min. eten werd het een half uur eten. Maar na een week was het handje niet meer in zijn mond te vinden! In jullie geval is het iets anders. Maar ik zou wel duidelijk maken dat je het niet wilt. En afleiden! liedje zingen? lepel even iets langer zijn mondje? En anders zit er niks anders op dan een spatmat te kopen! hahahahahahahah kus miek
ja liedjes zingen heb ik al geprobeerd! haha maar dan word het alleen nog maar erger! daar word meneertje blij van dus doet hij het nog meer en harder! haha, ach ja we zien wel hoe het gaat...je kunt er denk ik toch vrij weinig aan doen!