stomme vraag natuurlijk. lijkt mij niet mogen. Ik zou tenmisnte niet willen dat mijn kind met een zakmes loopt. Zal even uitleggen wat er gebeurd is. Mijn zoon van 11 komt tussen de middag thuis, overstuur. klasgenootje(noem hem K) heeft hem bedreigt met een mes, en had tegen mijn zoons vriendje gezegt ik steek je band lek. dat klasgenootje is zoon van mijn vriendin. vorig jaar nog waren mijn zoon en die jongen dikke vrienden. mijn zoon heeft pdd-nos en is anders. maar nu zeggen andere jongens (nieuwe samenstelling klas) dat mijn kind niet spoort en dat K maar niet met hem om moet gaan. dus die laat hem nu links liggen. Hij scheld hem uit. En nu net tussen de middag dit. Ik mijn vriendin gebeld, nee hoor haar zoon had niks gedaan zegt ze, hij had alleen mes laten zien. Ja daarom was mijn kind hoteldebotel zeker. Maar ze houd vol, niks gebeurd, en met een grote grijns zeggen dat het allemaal aan mijn zoon ligt, die begrrijpt het allemaal niet zo goed. ik ben zo boos. maargoed..... waar het om ging, wat doet dat kind met een mes naar school? dat vind ik niet mogen, maar dat mag toch gewoon sowieso niet? wat moet ik hiermee, naar directeur van school stappen? ik wil geen klikspaan zijn.
nou misschien niet meteen naar de directie, maar zou wel met de juf gaan praten of zij het in de gaten wil houden. en zou me afvragen of dat een vriendin zou zijn van me, maar goed en uhh lijkt mij ook niet normaal als ze naar school gaan met messen, pistolen etc. maar je hoort tegenwoordig zulke rare dingen dat je nergens meer van staat te kijken
Uhmmmmm klikspaan? Ik zou dat kind persoonlijk hebben opgewacht bij de deur en dat mes uit zijn jas hebben gepakt. Waar gaat het heen met de wereld dat het normaal is dat kinderen met een mes naar school gaan??? Ik zou in jouw geval zeker naar de directeur stappen a) ivm pesten en b) ivm mes.
Een mes vind ik niet normaal, daar zou ik de leerkracht even van op de hoogte brengen, aangezien jouw vriendin het allemaal maar oké vindt. Lekker dan, ventje van 11 met een mes op zak.
Nou, in dit geval vind ik dat niet klikken, je hebt het tegen de moeder gezegd, die vindt het kennelijk normaal, maar ik hoef niet dat klasgenootjes van mijn kinderen met messen rondlopen, al zou het alleen maar zijn om ze te laten zien. Zou het zeker melden op school.
Zeker melden! Jeetje, mn bek valt open, waar is het verantwoordelijksgevoel van je vriendin? Je hoort steeds vaker de engste verhalen over kinderen en misdaad...ongelovelijk dit.
Klikspaan ? Serieus...het gaat hier om de veiligheid van kinderen. Dit heet niet een klikspaan zijn maar je verantwoordelijkheid nemen...
ik zou dat gelijk gaan melden inclusief pestgedrag en zeker dat ie met dat mes je kind heeft bedreigd!
Absoluut. En geen seconde langer ermee wachten. Die zogenaamde ´vriendin´ van je zou ik ook eens even stevig de oren willen wassen. Wat een ongelofelijke trut zeg... en dan druk ik me nog mild uit....
Ik zou ook direct naar de directie stappen wat moet een kind met een mes op school. Ik vind het levensgevaarlijk nu is het nog dreigen met een band plat steken de volgende keer gaat het een stap verder met alle gevolgen van dien.
ow wat gevaarlijk, en wat verdrietig dat je zoontje zo bekeken wordt (dat hij het allemaal niet snapt). Maar door de moeder aan te spreken heb je gedaan wat netjes is en nu zou ik het idd even bij de juf neerleggen. Jouw verhaal vertellen en zeggen dat je zeker weet dat jouw zoontje niet liegt.
Zeker zou ik dat melden. Je vriendin gaat er blijkbaar niks aan doen. Ik vind het echt niet normaal dat een kind een mes mee naar school neemt. Ik zie het al zo gebeuren dat er (per ongeluk) een kind gewond raakt.
Een kind dat een zakmes mee neemt naar school en je vriendin vind dat goed Melden bij de directie! Of de juf, want het mag gewoon niet, het gaat tenslotte wel om de veiligheid van jou en de andere kinderen. Ongeacht of hij jou zoon ermee dreigde of niet, hij hoort het niet op zak te hebben!!
dit idd En wat ook werd gezegd: dat zou geen vriendin (meer) van mij zijn... sowieso wordt dat lastig nu dit is gebeurd denk ik. Ik zou het een niet meer los kunnen zien van het ander.
Melden hoor! Afgezien van de vraag of het wel of niet 'mag' en of het verhaal van je zoon nu wel of niet klopt (bedreigd of alleen laten zien), een mes mee naar school vind ik echt een 'no go'. Ik snap werkelijk niet hoe je vriendin dat normaal kan vinden. Maar goed, ik kom misschien uit een te simpel dorp, dat kan ook.
Een kind van 11 loopt met een zakmes op school rond en de moeder vind dit de normaalste zaak van de wereld? Je hebt de moeder op de hoogte gebracht en er word geen actie ondernomen... Dan zal ik het toch echt melden op school. Het kan misschien stoerdoenerij zijn naar vriendjes, maar dat praat niets goed! Nu laat hij hem alleen nog maar zien... Wie weet wat er de volgende x gebeurd! Bah!