Hallo meiden. herkenen jullie dit? voldoende geld hebben om gewoon normaal zonder gekkigheid van te kunnen leven... nog een klein beetje kunnen sparen maar je toch steeds zorgen maken over geld????? ik weet niet wat er in mij is gevaren sinds ik een baby heb.....heb ineens geldzorgen terwijl daar geen enkele reden toe is???... mischien voel ik nu meer verantwoordelijkheid???? heb nooit financiele blunders begaan... of komt het door al dat geleuter over de kredietcrisis???? ik weet het niet hoor... word een beetje moe van mezelf. gr jose
Ik herken het wel, maar dan niet met het krijgen van een baby, maar wel met onze verhuizing. We hoeven ons ook geen zorgen te maken over de inkomsten die we hebben en over onze spaarrekening en toch denk ik gek genoeg: gaan we het wel redden? Je bent er dus niet de enigste in.
ik heb dat op zich ook hoor ik woon wel samen maar hebben nog geen eigen huisje (gisteren gekocht maar daar nog geen lasten van.) maar toch sparen we veel maar dan nog ben ik altijd bang dat we geld te kort komen . ik zal ook echt niet weten hoe dit komt.
Ik herken het heel goed, wij hoeven ons ook geen zorgen te maken en toch doe ik het. Bij mij komt het het meeste door de media, door alle negatieve berichten ga ik lopen piekeren.
Hier nog één! Vreselijk vind ik het. Ik loop zowat dagelijks alles na te tellen of we wel rond komen in die maand, maar joh, als ik het weer getelt heb houden we zon 1000 euro over en denk ik weer ach waar maak ik me druk om!!! Volgende dag begint het weer van vooraf aan....... Maar ik ben dan telkens bang, dat ik wat gemist heb en we ineens niet meer rond komen. Klinkt best stom, als ik het zo typ....
Hier ook genoeg geld,maar ik maak me alleen druk of het in Australie gaat lukken om een verbijfsvergunning te bemachtigen. Ben weleens bang dat het niet gaat lukken en dat we dan terug moeten naar NL...alsjeblieft niet... Mn man en ik hebben wel een back up plan,dat geeft ook rust.
Ik had het altijd alleen bij grote aanschaffen: Huis, auto en dergelijke. Ook toen vriendlief van baan ging veranderen heb ik echt slapeloze nachten gehad. er spookte toen van alles door me hoofd, stel je voor dat ie ontslagen wordt wat dan? Vreselijk! Verder heb ik er eigelijk weinig last van. Elke maand een lekker bedrag sparen zodat we altijd iets achter de hand hebben. wat dat betreft mag ik niet klagen, er zijn mensen die het met heel wat minder moeten doen in de maand.
Hier ook een geboren piekeraar. Moet ook nog wat dringende geldzaken regelen ook. Heb o.a. twee keer een lange baan gehad (bij elkaar 12 jaar) en daar spaarde ik voor pensioen. Dit wil ik nu bij de derde onder gaan brengen (ik zit al acht jaar bij mijn huidige werk). Verder pieker ik over de nieuw af te sluiten hypotheek als deze verloopt..... Verder pieker ik over een soort van aflossing/levensverzekering.... die loopt af in 2015. Komt er dan wel geld vrij, of moeten we bijbetalen. Ook ben ik altijd bang dat de belastingdienst ons spontaan een maand vergeet.... Ach, beren op de weg Klagen doe ik niet. We hebben het goed.
Ik heb die 'zorgen' ook wel een beetje. Hier ook een prima financiele sitatie. We hebben een spaarrekening waar veel mensen jaloers op zouden zijn denk ik. Maar ons huis staat nu bijna een half jaar te koop. We hebben gelukkig nog niks anders gekocht. Maar hoe gaat dat straks? Waarschijnlijk verkopen we het huis met dik verlies, Dat kunnen we dan aardig opvangen met ons spaargeld, maar dan? Blijft er genoeg over? Ik denk dat het eigenlijk belachelijk is dat ik zo denk, we gaan het best wel redden. Dus ik denk dat dat best normaal is dat je zo denkt. Het is tenslotten continu in de media. Je denkt er dus meer over na dan anders.
Ik heb die zorgen ook. Heb net gehoord dat ik na mijn verlof mijn baan kwijt ben, gelukkig duurt dat nog even. Nu is dat op zich nog geen megaprobleem. Met mijn mans inkomen redden we het wel even, maar nu blijkt dat bedrijf toch ook wat last te hebben van de crisis.. Ben als de dood dat hij zijn baan kwijtraakt. Met 1 salaris redden we het denk ik wel net, maar allebei werkloos dat trekken we niet. Zijn ook net vorig jaar verhuisd naar een duurder huis. Hij heeft wel een vast contract, maar dat zegt ook maar weinig. Had ik ook en toch van de een op andere dag hebben ze gewoon besloten de boel op te doeken.
Ik herken het ook, genoeg om van rond te komen en toch altijd zorgen.. Nu moeten we de vloer laten doen, kost 1150 euro, en ik wil een nieuwe auto van ongeveer 4000 euro. En dan ga ik gelijk weer rekenen hoeveel we dan nog hebben en hoe snel we het weer aangevuld hebben. Terwijl er toch heel wat moet gebeuren voor er hier iets goed mis gaat, maar toch krijg ik altijd de zenuwen van grote aankopen. Maar goed, misschien door mijn zenuwen en mijn drive om altijd een mooie spaarrekening te hebben, doen we het juist zo goed Dus misschien zijn mijn zorgen niet helemaal voor niks
hahaha wat grappig... er zijn er dus meer... ik moet zeggen dat het bij mij ook vooral is gaan kriebelen sinds we een huis hebben gekocht en onze woonlasten zijn verdubbeld.... afgelopen jaar een badkamerverbouwing gehad die door een fout ( tegels waren niet goed geglazuurd en lieten dus water door, helaas bij wat blijkt achteraf malafide tegelhandelaar gekocht dus aanspraak op niks...) ruim 3000 euro meer heeft gekost.... apk van 600 euro... en ik ben me doodgeschrokken hoe ons huis er uitziet achter de wanden..... we hebben een huis uit 58 gekocht en het is dus ook wel oud... de badkamerjongen vond er niets geks aan... maar ik denk steeds wat als dit stuk gaat... wat als dat stuk gaat.... wat als we over 8 jaar onze nieuwe hypotheekrente moeten sluiten en hij is 3% duurder???? etc.....aarrggghhh ik word gek van mezelf... ik heb zo,n kostenoverzicht .... op exel... en daar blijf ik maar naar kijken. heb spaargeld op de bank om klappen mee op te vangen... onze ouders zouden ons in geval van nood absoluut financieel bijstaan... is dit een vrouwenkwaal???? ik ben zowieso wel een piekeraar... zou je iedere maand net rondkomen dan is het een ander verhaal... gr Jose
Ik kan dat echt niet begrijpen eerlijk gezegd Er is al zoveel ellende op de wereld elke dag die je erbij krijgt moet je genieten en je geen zorgen maken over dingen die eigenlijk niet aan de orde zijn. Wij hebben ook genoeg geld om leuk te leven en we sparen nog goed. Maar mocht er ooit iets van geld nodig hebben en het is er niet (wat ik me niet in kan denken) kunnen we altijd bij onze ouders terecht.
Ik heb het ook. Prima financiele situatie, genoeg spaargeld, en toch bij elk dingetje denken, is dit wel nodig? Zeker als er rekeningen komen, krijg ik daar soms wel de kriebels van. Onnodig, maar het gebeurt.
@zustertje: dat is makkelijk gezegd als je altijd bij je ouders terecht kunt, maar voor ons gaat dat dus niet op en dan staan de zaken er toch anders voor.
Maar ik hoef niet aan te komen om geld te lenen voor een nieuwe auto of zo hoor dan moet het echt heeel erg nodig zijn in een bepaalde situatie. Maar het leven is te kort om daar dag en nacht zorgen over te hebben en er is genoeg geld want daar gaat dit topic over Kijk als je ontslagen bent of iets anders en er is niet genoeg geld dan zou ik ook wel zorgen maken hoor (dat doet denk ik iedereen)
Nou had ik het maar...hahaha! Waar kan een mens zich druk om maken! Haha! Ik moet zeggen dat wij net genoeg geld hebben om rond te komen...(ik heb nu een uitkering omdat mn contract niet verlengd werd tijdens mijn zwangerschap) en dat ik me er zelden druk om maak... Ik weet wat ik heb en wat ik uit kan geven...ja...sparen gaat even niet zoals eerst...helaas... Maar verder maak ik me echt niet druk!