wanneer strippen? of iets dergelijks?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Muurbloempje, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi,

Ik heb een vraag...wanneer besluit een verloskundige te gaan strippen en hoe gaat dit in zijn werk?

Gr diddl

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Strippen kan pas als je al wat ontsluiting hebt. Is dus voor iedereen verschillend. Je VK maakt dan met haar vingers de vliezen wat los van de baarmoederwand. Soms helpt dit om de bevalling op gang te brengen.

3. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

maar wanneer gaan ze voelen of je ontsluiting hebt dan?

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je weeen hebt (meestal minstens een uur lang weeen die minimaal een minuut duren en minstens om de 5 minuten komen. Of als je over tijd loopt en veel last hebt. Verschilt ook per VK.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij hebben ze tussen de 38 en 41 zo'n 5x geprobeerd te strippen. Maar ik had telkens helemaal geen ontsluiting, wel konden ze voelen dat mijn baarmoederhals steeds korter en weker werd. Uiteindelijk heb ik op vrijdagmiddag de laatste controle gehad, alles zat nog potdicht, en op zondagochtend braken mijn vliezen en die avond was Eva er!
    Bij mij probeerden ze trouwens al zo vroeg te strippen omdat ik last had van erge jeuk over mijn hele lichaam, nauwelijks meer sliep en daardoor mijn bloeddruk omhoog ging.

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dus als ik het zo lees, kan je ook gestript worden als je geen ontsluiting hebt?

wil namelijk ook gaan vragen of ze willen gaan strippen, mijn kindje wordt erg groot geschat en heb geen zin om overtijd te lopen met straks een kindje van 5 kilo..

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Volgens mij is dat niet mogelijk. Je VK kan niet bij de vliezen als je geen ontsluiting hebt.

Je kunt het ook aan de VK hier op het forum vragen. Of natuurlijk je eerstvolgende controle.

8. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Mij gaan ze als het mogelijk is volgende week strippen. Het klopt inderdaad dat als er geen ontsluiting is je ook niet kunt strippen. Vaak kun je wel door goed rond te voelen daarbinnen voor wat ontsluiting zorgen. Hoop zo dat het gaat lukken volgende week!

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hangt heel erg van je vk af. Wel moet je wat ontsluiting hebben anders kunnen ze er niet bij geloof ik.

Ik kreeg nogal tegenstrijdige adviezen rondom strippen. De ene wilde het wel doen om de kans dat ik sneller zou gaan bevallen te vergroten (ik was 't behoorlijk beu) maar een andere zei liever niet, omdat ik nogal een groot kind verwachtte en ze liever echte krachtige weeen hebben dan dat ik een hele dag loop te weeen zonder dat het echt nut heeft.
    Snap je nog?

Deel Deze Pagina