Onze dochter van 6 maanden loopt al 2 weken te kwakkelen. Het begon met waterpokken. Hiervan heeft ze bijna een week lang 39/40 graden koorts gehad. De huisarts bevestigde mijn vermoeden dat ze het wel extreem zwaak te pakken had. Maar ja, verder weinig aan te doen. Uitzieken maar. Na een week waren de pokken ingedroogd en ik had goede hoop dat het beter zou worden (ze heeft zich een week echt extreen zielig gevoeld, met alle ellende die daarbij hoort). Helaas bleek dit niet het geval. Aansluitend aan de waterpokken werd ze snot en snot verkouden. Wederom slapeloze nachten omdat ze niet kon ademen. Veel overgeven, waarbij echt hele slijmkwakken naar buiten kwamen. Ook de koorts kwam terug. Niet heftig 38/38,5. Verder viel het me op dat ze weer nieuwe pukkels kreeg. Maar dan meer 'puisten', waar ook echt zo'n gele kop op komt. Ipv open gaan kwamen ook hier korstjes op. Vanmorgen werd ze wakker met een ontstoken oog. Zowel het oog zelf als de oogleden helemaal rood-doorlopen. Ook weer lichte koorts 38/38,5. De huisarts heeft haar nagekeken en kan er niets schokkends van maken (geen longonsteking of iets anders dat medicatie behoeft). Maar toch zit het me niet lekker. 2 weken koorts? En de verschillende kwaaltjes die zich opstapelen... Daarom zoek ik herkenning. Zijn er dames die ook een aantal kwakkel-weken hebben gehad? Het is zo sneu. We hadden zo'n vrolijk meisje, dat nooit huilde. En nu hebben we al 2 weken een uk die alleen maar bij mama wil hangen en buiten het slapen (en dat doet ze nu slecht) alleen maar moppert en huilt...
ZEg maar kwakkelmaanden. Onze dochter is van december tm maart bijna continue ziek geweest. Doorlopend verkouden, buikgriep, keelontsteking, oorontsteking etc vanalles hebben we gehad (behalve de waterpokken). Aantal AB-kuren gehad, ook niet goed voor de weerstand.. Nu heeft ze maandag buisjes gehad en neusamandelen geknipt dus we hopen dat de oorontstekingen en verkoudheid over zullen zijn. Ik vond het ontzettend zwaar met steeds een ziek kindje...