Verslikken tijdens drinken uit de fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ukkie1, Aug 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,824
    2,249
    113
    Dag allemaal,

Ik geef borstvoeding maar we oefenen al weken met de fles voor als ik binnenkort weer ga werken. Na een zoektocht in spenen en flessen, pakt hij de dr. Brown fles met smalle speen. Inmiddels gebruiken we de prematurenspeen en nog verslikt hij zich vreselijk!! En dan ook echt zo erg dat hij blauw aanloopt. Doodeng en ik weet niet wat nog te proberen! Verschillende houdingen, therapeutisch voeden, tussendoor pauzeren en een boer, niks helpt tegen het verslikken....

Aan de borst drinkt hij goed maar verslikte zich de eerste weken ook heel erg. Na het knippen van z'n tongriempje en nu mijn productie goed is afgestemd, gaat dat nu prima...

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Oef, wij leerden wel van onze huisarts (in opleiding) dat t leren slikken best wel moeilijk is. Ik kan me voorstellen dat een fles anders drinkt dan de borst en dat het omschakelen best lastig is als je het afwisselt. Maar wellicht dat een bv mama die ook met de omschakeling te maken heeft gehad nog tips heeft.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Indikken misschien, dan wordt hij gedwongen om langzamer te drinken.

4. Elderflower

Elderflower Actief lid

Jun 19, 2018
    202
    107
    43
    Lastig zeg! Heb je ook de Advent natural met prematuurspeen al geprobeerd? Dat was de oplossing hier..

Share This Page