Ze drinkt haar fles leeg en rolt?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik het zelf niet zag..:) Gisteren dronk mevrouw een hele fles (150 ml:$) leeg in minder dan een halfuur en heeft ze er bijna niets van uitgespuugd..Nu weet ik niet of dit wel goed is voor een nog geen 2 weken oud meisje?! Ook rolde ze gisteren voor het eerst van rug naar zij en begon toen te jammeren dat ze terug op haar rug wou liggen..Is dit gewoon puur toeval of zou ze het vaker kunnen doen zonder zich te schaden? Ze houdt ook steeds haar hoofdje op en lacht soms als je met haar praat en reageert op haar naam..Maar lachen op deze leeftijd is toch maar een teken van geboerd moeten worden? Moet ik deze dingen (niet het lachen en reageren op naam, maar rollen en hoofdje ophouden) tegenhouden of juist stimuleren of laten gaan?? En hoe zit het met die fles..Normaal dronk ze 90-110 ml en gisteren dus 150 ml..

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou op deze leeftijden niet zulke grote flessen aanbieden, lijkt me echt enorm veel voor haar maag. Bedenk dat haar maag ongeveer net zo groot is als een grote walnoot. En zet die fles van 150cc ernaast...

De overige dingen gewoon laten gaan, op deze leeftijd zijn het nog ongecontroleerde bewegingen, vanuit een reflex. Dan doen ze van alles geks :)
    Het is belangrijk om de baby zoveel mogelijk 'opgevouwen' vast te houden, in een foetushouding. Dus een krom ruggetje, een beetje op de zij enz. Dus rechtstrekken niet stimuleren.
    Voor de rest kan het weinig kwaad.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook echt geen flessen van 150 aanbieden aan zo'n kleintje...
    Max 120.

Bewegen en dergelijke lekker laten gaan, dat hoef je niet tegen te houden :)

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    150 is echt te veel idd. Zulke grote flessen krijgt mijn kereltje nog geen eens

5. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    150 is echt veel!
    Mijn baby van bijna 10 weken is nu echt de fles van 150/5 aan't leegdrinken en hij ligt qua curve goed op gemiddelde.. Hij is nu 5 kg dus mag nu 180/6 gaan krijgen..
    Maar 150 lijkt me dus voor een 2 weken oude baby echt megaveel! Toen kreeg die van ons 70/80 ml ofzo per fles! Hoeveel flessen krijgt hij per 24u? Ik zat toen nog op 7 flessen en reken dat eens uit dan als ze telkens 150 zou drinken.. krijgt ze echt veel en veel te veel binnen..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe kom je erbij om een fles van 150 aan een kind van 11 dagen te geven? Dat is echt vragen om problemen.

Wat voor schema heb je meegekregen toen je uit het ziekenhuis ontslagen werd?
    Wanneer komt je Health Visitor weer bij je langs?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

150 is veel te veel. Nooit meer doen. Verder de bewegingen zo laten, ik zou inderdaad strekken niet stimuleren.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik vind dit al veel voor een baby van 11 dagen oud.

Maar wat voor richtlijnen heb je gekregen voor de voeding? Want jij woont in Engeland, en wij geven alleen reacties met de Nederlandse richtlijnen in achterhoofd.

Wat voor kunstvoeding krijgt ze? Zijn er richtlijnen/ grenzen mbt deze voeding? (zo heeft Duitsland een soort oprematurenvoeding die alle pasgeboren babys onbeperkt mogen drinken bijv).

Word je hierin begeleid?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tot 120ml is wel normaal hoor.

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier krijgt onze man nu sinds een week 120 aangeboden en drinkt het ook op hoor..

150 lijkt idd wel wat veel..

Hier rolt hij ook van buik naar rug en tilt zijnhoofdje op ik laathet gaan, alleen maar leuk om te zien :)

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een schema gaan aanhouden van om de 3 uur en als ze slaapt tot 4 uur laten liggen (overdag dan.. s nachts mag t langer) ik zou kleine flesjes aanbieden, je merkt vanzelf wel als ze echt toe is aan grotere, dan komt ze een stuk eerder. Voor nu is 150, zoals al genoeg is gezegd, te veel...

Kleine beetjes is echt veel natuurlijker en beter voor haar maagje.

Ik vind het trouwens knap al zou ze echt reageren op haar naam.. mijn zoontje van 5,5 maand die reageert wel op mijn stem.. maar echt nog niet op zijn naam:cool:

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Jeetje 150ml! Jesse is nu 3 maanden en drinkt 150!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Engeland komt elke week een Health Visitor aan huis, daarnaast heeft de National Childbirth Trust is vrijwel elke plaats adviseurs en adviescentra waar dit soort dingen ook uitgelegd worden.

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn zoontje dronk ook met 2 weken 90/120 hij was dan ook
    4310 bij de geboorte, dus hij had het echt nodig.
    Dus in de 1e week dronk hij gemiddeld 90cc.
    Inmiddels is hij 8 weken en drinkt nog steeds 120 soms 150.
    Dus of het goed is of niet, als je kindje het nodig heeft zou ik me niet te veel zorgen maken. Het CB zei tegen mij dat ik mijn moederinstinct moest volgen hierin ;)

Het draaien ken ik niet, zoonlief draait zich niet van rug naar buik.. En reageert ook niet op z'n naam, echter wel op mijn stem.

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vroeg het aan de vk die hier de eerste 8 dagen kwamen en die zeiden dat het goed was en niet teveel, 1 vk zei zelfs dat ze 90-100 te weinig vond en dat het heel goed was dat ze over de 100 drinkt.

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook zeiden ze dat ik moest geven wat m'n kindje wilt en dat ze niet eet omdat er voedsel is en ik haar niet kan overvoeden..Dat ik naar m'n kindje moet luisteren en ze heus niet zomaar de fles leeg zal drinken als ze het niet wou/niet aan kan..

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat geldt voor borstvoeding, maar voor kunstvoeding is er zeker wel een limiet! Teveel kunstvoeding kan namelijk leiden tot nierproblemen en overgewicht. Aan de hand van haar gewicht kan je berekenen hoeveel ze binnen mag (en niet moet) krijgen op een dag.

Later wordt de max 1 liter op 24 uur, maar misschien is dit in Engeland anders?

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toch zeiden ze dat het oke was en ze hadden het over kv..

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

iedereen schrijft dat het teveel is maar dat ligt toch aan het gewicht? bij 4 kilo mag ze al een fles van 150 cc.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze is nog geen 4 kilo, ze is 3860 gram..Volgens vk is ze wel bezig met een groeispurt maar dat kan ook toch pas met 5-6 weken??

Deel Deze Pagina