Ik heb een vraagje, azra is pas 2 geworden en iedereen vraagt de hele dag door aan mij of ze nog niet naar de peuterspeelzaal gaat. Ik vind het niet heel erg nodig en wil haar gewoon 4 of 5 maanden voor ze aan school begint laten wennen met 2 dagdelen. Als ik werk 2.5 dag is ze bij mijn moeder en voor opvang is het dus ook niet nodig. Ze heeft veel contact met kleine kinderen in de buurt waar ze mee speelt en ook heeft ze een hoop neefjes en nichtjes waar ze contact mee heeft dus sociaal spelen kan ze opzich ook wel. Vinden jullie dat ik haar toch moet inschrijven of vinden jullie het ook niet echt nodig???? Zou graag jullie mening horen Liefs
Als ze al veel met andere kinderen speelt, is het natuurlijk niet echt nodig. Maar het is wel erg leuk voor haar. Het is natuurlijk wel wat anders dan gewoon thuis of bij oma met andere kinderen speelt. Je moet het helemaal zelf weten. Maar doe je het wel, dan moet je haar nu ook wel inschrijven ivm wachtlijsten. Mijn dochter is wel gegaan, maar we kenden ook weinig leeftijdsgenootjes. vandaar Succes!
Dankje wel voor je berichtje. Heb begin juli een afspraak op consultatie bureau zal het er daar over hebben en dan neem ik een beslissing. ( vind het wel moeilijk)
Als jij het niet nodig vindt waarom zou je het dan doen? Als jij denkt dat je kindje genoeg contacten heeft met andere kindjes, lijkt het mij zeker niet noodzakelijk. Onze jongste spruit mag als het goed is over een jaar naar een psz, maar als de kosten tegen die tijd te hoog zijn voor ons, blijft ze gewoon lekker thuis, hoor.
Ik zou het wel doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Een paar maandjes voor ze naar school gaat een beetje wennen is misschien een beetje weinig voor zo'n kleintje. Bovendien komt uit onderzoeken naar voren dat het goed is voor je kindje. Misschien is het ook wel fijn voor jezelf om te kunnen wennen voor ze echt naar school toe gaat. Je kunt natuurlijk ook altijd beginnen met een halve dag in de week, dat is niet zoveel.
Denk alleen dat je een beetje laat bent met je dit te bedenken. Ze is al 2 geweest, hier moeten we de kids met een jaar al inschrijven anders is er geen plek meer op de psz. Maar mss werkt het bij jullie anders maar dan nog denk ik dat je dan snel moet zijn. Het is idd heel anders dan spelen met kinderen in de buurt of zo het is meer schools en ze leren er om te gaan met de regels die op een school gelden heel anders dan alleen in de vrije spelvorm.
Ik heb mijn meisje ook op de peuterspeelzaal. Ze vind het echt geweldig, spelen met andere kinderen en de juffen. Bij ons worden ze ook in de gaten gehouden en worden ze getoetst, om zo vroegtijdig eventuele leer problemen op te sporen. Plus dat ik het zelf heerlijk vind om twee dagdelen per week lekker de tijd voor mezelf te hebben. Ik werk overdag niet, dus eventjes tijd alleen is heerlijk. Ik vind het een hele goede manier om haar te laten wennen aan het naar school gaan. Dit is een goede start, en ze kent als ze naar de kleuterschool gaat al heel wat vriendjes en vriendinnetjes die tegelijktijdig overgaan van psz naar kleuterschool. Voor haar geen volle klas vreemden, dat is toch een vertrouwd iets als het eenmaal zover is, zowel voor mij als voor haar.
je moet natuurlijk boven al gewoon datgene doen waar jij je goed bij voelt... ik heb beide kinderen wel vanaf 2,5 op de peuterspeelzaal gedaan. 1 : buiten het feit dat ze genoeg in contact kwamen met andere kinderen is het goed dat ze op die manier toch al een beetje leren hoe het er straks op school aan toe gaat...(blijven zitten in de kring - mee eten met de anderen etc. 2: het is toch ook voor de kinderen zelf leuk om op de peuterspeelzaal te zitten, ze doen er zoveel met de kinderen (knutselen noem maar op) 3: maar ook het echt leren delen en spelen is op de peuterspeelzaal toch anders dan wanneer ze met (bekende) kinderen thuis (in de omgeving) speelt... dus ja zet voor jezelf gewoon de voors en tegens op een rijtje en wat betreft inschrijven, ik was ook aan de late kant met beide en het is een feit dat er bij de een nu eenmaal een langere wachttijd is dan bij de ander, dat is gewoon even uitzoeken waar je de kleine eventueel heen zou willen doen.. succes
Ik heb Lisa ook al aangemeld voor de psz. Ik vind het nl belangrijk dat ze : 1- ook met "vreemde" kindjes leert spelen. 2-ze wendt aan het schoolgebeuren (niet meteen de hele dag moeten) en 3- Dat ze leert dat ik niet altijd in de buurt ben (of een andere bekende die oppast) wat een stukje zelfstandigheid bevordert
onze zoon gaat dus niet naar de psz. Mijn dochter is hier in ons dorp er een half jaartje heen geweest en vond het niets. We hebben hier ook een juf die er niet met hart bij is en liever is voor de iets oudere kinderen. We hebben dus ook geen keuze. Aangezien hij de derde is komen er vaak genoeg andere kindjes spelen en verder is hij makkelijk met vreemden en zo. Ook krijgen we er een baby bij binnenkort dus een speelkameraadje zal er gauw genoeg zijn.