keelontsteking nu erge pijnlijke klieren in hals

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hoi meiden

vorige week donderdag begon het. ik had keelpijn zoals ik nog nooit heb gehad:( heel het weekend mee gezeten. dicolfenac zetpillen gehad. ik heb enorme grote amandelen en had dus eigenlijk daar een ontsteking aan. maandag werd mn keel minder en doet tot vandaag mn linkeroor enorm pijn. ik eet nu al een week ibuprofen en paracetamolllen terwijl ik normaal echt geen medicijnmens ben.
    nu zou ik zeggen dat mn oor weer gaat minderen ( mag wel weer ook) en nu sinds vannacht doet aan dezelfe kant de klier in mn hals weer veel pijn. is ook dik en opgezet. dit was van de week ook al wel zo hoor maar nu doet dit weer het meeste pijn. hoort dit er allemaal nog gewoon bij ofwat:( ik ben zaterdag en maandag al naar de huisarts geweest en dus pijnstillers gekregen en als het na het weekend allemaal niet over is ga ik weer terug maar ik wordt onderhand wel een beetje beu dit.
    en zijn er nog lapmiddeltjes tegen pijnlijke klieren?

( mn oor bv druppelde ik steeds met warme olie en dat hielp dan eventjes, zulke dingen bedoel ik;))
    nou ja ga nu maar eerst weer een dotje pijnstillers eten. bah

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Opgezette klieren hoort er wel bij, ze zijn een deel van je afweersysteem.
    Tegen keelpijn helpt waterijsjes eten :) Wat je tegen de klieren kan doen, geen idee.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ijsjes ja.... heb al 3 dozen rakketten op haha

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hou het wel in de gaten. Mijn vader en een van mijn zusjes hadden hetzelfde gehad jaren geleden. Uiteindelijk bleek het bij hun de ziekte van Pfeiffer te zijn.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    heb ik idd ook gelezen.maar ik heb dit blijkbaar al weleens gehad vroeger. alleen nooit wat van gemerkt. en je kan het geen twee keer krijgen toch?

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou stoppen met al die pijnstillers, die vertragen het genezingsproces alleen maar.

7. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Bij opgezette klieren onder je kaak, kun je een koud washandje er tegenaan leggen en dan een lekkere warme sjaal erom. Dan gaat het broeien en slinken de klieren. Misschien dat de sjaal nu heel gek voelt (als het daar net zo warm is als hier), maar dat helpt bij mij altijd heel goed. Omdat ze soms idd zo zeer kunnen doen.
    Honing in je thee is ook goed voor de keel. Veel drinken eigenlijk, verzacht alles. Alleen geen sap! Die fout heb ik 1 keer gemaakt... :) Alsof er schuurpapier langs ging haha.
    Beterschap!

8. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen ik dezelfde klachten als jij had, een oplosbaar poedertje gehad van mijn huisarts, in sachets. Een week lang moest ik dat 3x per dag oplossen in water en gorgelen, daarna doorslikken. Vreselijk smerig maar het werkte wel! Beterschap hoor!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    dan houd ik het helaas echt niet uit. en ik ben zeker niet kleinzerig:(
    pak al zo min mogelijk en al minder als afgelopen weekend
    het gaat weer wat beter nu. smorgens is het altijd het ergst en savonds voor ik ga slapen. sjaal met washand ga ik probeen vanmiddag. airco binnen dus niet heet hier;)

Deel Deze Pagina