Waterverbruik per jaar + bespaartips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailief, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Heb je ook gekeken naar de beginstand? Is die hetzelfde als vorig jaar de eindstand was? Is de eindstand van vorig jaar/de beginstand van dit jaar misschien geschat?

De eindstand van deze nota ook goed nagekeken?

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij zijn met 2 volwassenen en 4 kinderen en hebben dit jaar 95 kuub verbruikt.
    Man en ik badderen dagelijks, de oudste twee ook, de jongste twee om de dag ( gaan vaak nog samen in bad).
    Ik draai per week 8/9 wasjes en de vaatwasser gaat dagelijks aan.
    In de zomer vullen we 1 of 2 keer het zwembad waar 3500 liter water in gaat.

Wel gebruiken we bij een plasje altijd de ecoknop en spoelen alleen bij de grote boodschap helemaal door.
    Verder letten we eigenlijk niet bijzonder op onzs waterverbruik.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

We wonen hier bijna 2 jaar en hebben zelf de standen doorgegeven. Vorig jaar hadden we ook veel gebruikt, wel minder dan dit jaar, maar dat gaf ik de schuld aan het vele wassen en kleine wasjes die ik toen draaide ivm vaak en veel spugen van dochter en dus ook vaak zelf douchen en dochter wassen. Dit jaar kan ik het niet verklaren.

De loodgieter is vanmiddag geweest, hij heeft de meter zo'n 20 minuten bekeken maar die stond stil dus volgens hem hebben we geen lekkage. Het enorme aantal kuub kon hij, met ons gebruik van water, niet verklaren en vond hij ook vreemd. Maar daar heb ik dus niks aan. Ik blijf dus nu maar bij het plan van zelf steeds de standen opschrijven en zoveel mogelijk waterbesparende dingen in huis te plaatsen, in ieder geval bij beide toiletten, de douche en alle kranen. Ik hoop dat ons verbruik dan drastisch omlaag gaat.

Korenbloem, wow dat is een laag verbruik bij jullie gebruik! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent :)

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja, alles klopt helaas. Maar bedankt voor het meedenken :)

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    we zijn nu een maand verder, heb je al iets kunnen ontdekken?

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #46 Krulpeterselie, 22 okt 2015
    Laatst bewerkt: 22 okt 2015
    ...

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heb niet alles gelezen, maar 'normaal' is 50 m3 per volwassene per jaar. Voor een kind reken je de helft. Wij zitten ook ruim boven het gemiddelde, maar we hebben 's zomers een zwembad die bij gebruik elke dag ververst wordt (zo'n langwerpige, niet helemaal vol) en mijn man douchet 2x per dag. Plus ik werk niet buiten de deur dus overdag wordt hier water verbruikt, incl wc's doorspoelen door 3 of meer kinderen.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier twee volwassenen en een kind : 197 kuub.

We douchen beide dagelijks en lang :p

9. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben 158m3 verbruikt en daar schrok ik al van.

Sproei je de tuin vaak? Zwembadjes vaak vullen?
    Heb je kinderen die veel verspillen bij bijvoorbeeld het handen wassen of voor iedere snottebel de wc doorspoelen?
    Wij in ieder geval al het bovenstaande.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Wow 1 was in de week? Hoe doe je dat in hemelsnaam?

11. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 100 gebruikt.. 2 volwassenen en 1 kleintje..
    Elke dag een was (eco programma) bijna elke dag vaatwasser (eco programma) 2x lang douchen en 1x een bad per dag.

Werken wel allebei dus overdag niet veel thuis.. verwarming heeft niet veel aangestaan vorig jaar..

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Jeetje jullie verbruiken wel veel. Wat gek!
    Wij verbruiken 160 m3 per jaar en zijn met z'n vieren. We douchen elke dag, draaien vrijwel elke dag wel een wasje, elke dag staat de vaatwasser aan.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij zitten met twee volwassenen en drie kinderen en zitten op 80 kuub. En dan zijn we echt niet zuinig

14. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wij zijn momenteel nog met 2 en ons verbruik is 49m³. Bespaartips: al onze kranen in de badkamer zijn waterbesparend, ook de douchekop. Verder de gebruikelijke dingen: niet onnodig water laten lopen, de kleine knop gebruiken bij WC enz.

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij verbruiken jaarlijks 127 m3. Iets bovengemiddeld geloof ik. We douchen zelf dagelijks (niet per se kort ook), dochter gaat om de dag in een kwart gevuld bad. Wassen doe ik meestal om de drie dagen. Ik verzamel en dan gaat er een was in op het eco-programma. Vaatwasser draait iedere dag een keer.

Het verbruik mag wel iets terug... ik vind vooral dat we erg lang douchen. En ik pak ook wel eens een ontspannend bad op dezelfde dag als ik gedoucht heb :D.

Deel Deze Pagina