Binnenkort ga ik voor het eerst de nachtdienst in. Ik vraag me af wat jullie zoal eten 'snachts? Gewoon brood, of juist warme maaltijd, of heel iets anders?
Ik eet tegenwoordig niks. (Ik doe ook aan intermittent fasting). Als ik nl wel eet blijf ik zoeken en snaaien. Daarvoor at ik dan gewoon brood en fruit. Nu ik niet meer eet 's nachts ben ik veel alerter en geen vermoeidheidsdip meer. Ik eet 's avonds nog een flinke maaltijd.
toen ik 15 jaar geleden nachtdiensten deed en verder nog niet met gezond voedsel bezig was dronk ik altijd wel een red bulletje en meestal iets van een worstenbroodje of een lekker belegd broodje ofzo.
Heel wisselend. Ene keer bijna niets en andere keer regelmatig kleine beetjes. Ik eet wel altijd lichte dingen als een cracker, fruit of yoghurt of een salade Maar genoeg collega's die meer eten. Sommige warm, maar de meeste brood. Sommige ook juist chips. Ik zorg in elk geval dat ik genoeg bij heb omdat ik soms misselijk wordt en iets eten dan helpt
Rond 2u zitten we even samen en eet ik een salade of wat crackers als ik niet eet krijg ik juist snaai neigingen!
Voor ik begin een dubbele boterham met kaas komkommer en tomaat. Tussen 2 en 3 waldkorn crackers met humus of smeerkaas en tegen 7 uur een bak yoghurt. Tussendoor neem ik nog wel eens een fruitje of een kopje bouillon. Koffie niet want daar wordt ik misselijk van s nachts 😨
Ik at tijdens nachtdiensten best regelmatig, zeker ook tussen 5 en 7 nog wat anders werd ik misselijk. Brood maar ook wel warm, fruit, yoghurt of vla. Tosti's en dan heel de gang die ernaar rook, brandmelders die af gingen... Heerlijk! Ik mis die nachtdiensten...
Wil je t echt weten? Hier meestal chocola, koekjes, chips, pizza, soep. Net waar we op dat moment zin in hebben
Voorheen maakte ik zoute popcorn in de magnetron. Ze wisten dan gelijk dat ik in de nacht zat want dat rook je door heel het gebouw Tosti's ruik je ook heel goed maar dat is idd snel werken voor de rookmelders.
meestal een salade. geen warme zware dingen, daar word ik alleen maar loom van. Verder fruit en ik neem meestal wat noten mee. koffie drink ik gewoon, word ik niet minder fit van.
Salade of fruit. Ik heb collega's die hele stamppotten naar binnen werken maar daar krijg ik enorme kokneigingen van 's nachts!