Een tijd terug opende ik een topic over mijn zoontje die erg bezig was met het incident op de boerderij. Voor degene die mij toen gevolgd hebben weten da tik inmiddels bij een psycholoog ben geweest. http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/368785-weet-niet-meer-doen-bang.html Echter na een aantal behandelingen merkte wij zeker resultaat. Hij sliep weer als vanouds, zonder problemen naar bed ed. de angst was weg. Tot nu... We zijn deze week weer naar het grote bed gegaan. En het drama begint weer van voor af aan.. Hij heeft het weer continue over dat * piep * beest. Slaapt slecht, smiddags niet meer, met resultaat dat hij nu op de bank slaapt. Dus echt zijn middag slaap nog nodig heeft Heb de psycholoog maar weer gemaild en hoop dat ik weer welkom ben. Zij adviseerde om het grote bed weer terug te zetten, en opnieuw te introduceren met zijn ledikant er nog bij. Dit doen we, en hij kiest zelf voor zijn grote bed want hij heeft 2 mogelijkheden.. Maar oww wat voel ik me machteloos Moest het ff kwijt..
Ah . Meid, veel sterkte met je zoontje, ik heb geen tips of iets. Maar hopelijk kan je zoontje straks weer lekker slapen. xxx
Ach wat sneu! Wel goed dat jullie hem nu laten kiezen, maar waarom kiest hij dan toch voor zijn grote bed? Ik denk eigenlijk dat het misschien nog wel een poosje zo zal zijn dat veranderingen/spanning dit incident weer terug omhoog zal brengen. Het is een trauma wat hij moet verwerken, en dat kost ook tijd. Misschien inderdaad voor nu even terug naar de psych om nog verder te verwerken, en nieuwe dingen heul langzaam introduceren! Hopelijk zijn jullie wel op de goede weg, ik denk het wel!
he wat vervelend zeg.. ging om een ezel toch of heb ik het verkeerde verhaal voor me ? Hopelijk kan je snel terecht weer bij de psycholoog en helpt dat.
Zijn middag slaapje zal die wel niet meer zo nodig hebben. Maar ik snap dat je zijn angst niet wil voeden maar waarom ga je er niet een tijdje naast liggen s nachts op een matras je of neem hem mee naar je bed. Geboren veilig vertrouwen weer op doen. Dat zou ik doen weet niet of je dat al geprobeerd heb.
@ kris: het was het indicident met een gans In ons bed slapen wilt hij niet. Hebben we al geprobeerd. Afgelopen nacht werd ik snachts wakker van onze meid en toen lag hij naast ons op de grond te slapen.. helemaal koud. Dus leg daar vanavond wel een matrasje neer voor als het nog maals gebeurd. Naast hem op een matras wil ik nog niet doen.. Aangezien we daar op vakantie niet vanaf kwamen en ik tot 23.00 bezig was om hem in slaap te krijgen. Gisteren avond sliep hij om 20.00 en om 4.00 vanmorgen was hij uitgeslapen ( nieuwe tijd). Terwijl hij voorheen gewoon 19.30 tot 8.00 sliep en van 13.30 tot 16.00 dus je kan mij gewoon niet vertellen dat hij veel minder slaap nodig heeft. Hij loopt maar te gapen/hangen, is strond vervelend... Zijn net naar buiten geweest om af te leiden werkt alleen maar afrechts.
Kan ook gewoon bij de leeftijd horen. En ook al slaapt hij s middag.s nog het is wel de leeftijd waar op ze kunnen gaan vervelen met hun middag slaapje de eerste tijd merk je idd dat ze s middag.s er nog aan toe gaan maar ze moeten er aan wennen. Succes verder ermee.
we hebben gisterenavond een super avond gehad mbt naar bed brengen! geen een keer eruit geweest. Enkel vanmorgen m half 6 was hij uitgeslapen.. lang leven wintertijd
oh ja.. een gans.. sorry Maar het klinkt alsof het misschien weer goed gaat ? Ik hoop het voor jullie !