Mijn zoon heeft aanstaande vrijdag een kinderfeestje, dit was altijd een vriend maar tegenwoordig scheld dat jongetje mijn zoon uit en probeert ervoor te zorgen dat er niemand met hem speelt. Mijn zoon vertelde ook dat hij tegen hem heeft gezegd dat hij mijn zoon haat. Ik vind het nogal wat of is het kleuter gedrag? Mijn zoon heeft geen zin in het feestje terwijl hij bij anderen altijd hartstikke enthousiast is. Wat is verstandig hem laten gaan en kijken hoe het loopt? Of hem thuis houden?
Ik zou het met zijn moeder bespreken, wie weet lost een gesprekje tussen haar en haar zoon iets op. Zo niet, thuis houden.
brengen en vertellen aan de moeder dat je gebeld wordt als hij buitengesloten wordt of hij zich niet kan vermaken. dan haal je hem op. mijn zoon ging wel naar zo een feest en had toch wel geweldige tijd! maar ik zou zeker met de juf praten dat het kindje zo met je zoon om gaat of ze die in de gaten kan houden. waar dat aan ligt etc.misschien doet je zoontje ook wat? kleuters vertellen altijd hun kant van de zaak.
Mijn zoontje zal ook vast wel iets doen. Ik zal het inderdaad met de juf over hebben, ik hoor natuurlijk maar 1 kant. Er zijn gelukkig nog andere kinderen op het feestje waar hij veel mee speelt. Nu nog mee krijgen om een cadeau te halen. Afgelopen maandag stonden we in de winkel en wilde hij echt niets kopen
De moeder staat niet echt open voor zulke gesprekken. Er is een keer soort gelijk iets voor gevallen en dat besprak ze met haar zoon maar die gaf gelijk een ander kind de schuld en toen was de kous daarmee af
Ik zou het inderdaad met de juf bespreken, zodat zij het op school in de gaten kan houden. En als mijn kind echt niet naar een feestje wil, tja, dan niet. Een feestje is voor de leuk, niet omdat het moet. Ik stimuleer overigens wel om te gaan, maar als ze voet bij stuk houden mbt niet willen, dan houdt het op een gegeven moment op.
Ik zou het met juf bespreken.. Mijn oudste had zo'n beste vriendje, die af en toe even door de bocht ging. Vaak als hij met bepaalde kinderen uit de buurt had gespeeld, leerde hij wat zinnen en probeerde ze uit op de kinderen op school. Meestal was dat ook als mijn zoontje wat vaker met andere kinderen speelde. Gelukkig trok mijn zoontje zich er niks van aan, en waaide het wel over. Ik heb wel juf ingeseind dat het even niet boterde, en dat ze even in de gaten moest houden dat er niks mis ging in de klas. Gelukkig kon ik het ook met de moeder bespreken. En het kwam altijd wel weer goed, zonder teveel aandacht van ons. Alleen met zo'n feestje zit je even met een keuze. Als je zoontje echt niet wil, dan niet hoor.
Als je kind aangeeft niet te willen gaan dan zou ik hem niet brengen. Beetje vreemd om hem tegen zijn wil ergens heen te brengen. Er komen nog genoeg andere feestjes waar hij wel zin in zal hebben.
Als mijn kind zelf zou aangeven dat hij niet naar een feestje wil, wie ben ik dan als ouder om hem daartoe te verplichten? Als hij niet wil, dan gaat hij niet. Dit is niet het moment om geschillen uit te praten. Dat staat los van dit feestje. Dus: niet naar het feestje en op een geschikt moment praten met (bv) de leerkracht om er achter te komen hoe de situatie nu ligt. En daarna verder kijken wat er nog over is van de vriendschap.
Ik zou hem niet laten gaan, zou niet weten waarom wel terwijl je zoon duidelijk aangeeft dat hij niet wil.
De knoop is door gehakt, hij gaat niet. Ik kan hem inderdaad niet verplichten en een feestje moet leuk zijn.
Mee eens. Daarnaast: hoe leg je uit waarom je zoon naar dat feestje moet? Ik kan me namelijk geen enkele reden bedenken.