Tips gezocht voor welke merken baby uitzet wel/niet aan te schaffen

Discussie in 'Verzorging' gestart door evaw4, 1 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaw4

    evaw4 Lid

    29 mei 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi mama's !

    Ons derde kindje is onderweg, we verwachten over 2 maanden. Onze andere kids zijn inmiddels al 5 en 8 en ik ben er een beetje uit wat betreft uitzet en wat fijn en handig is. Tips zijn welkom betreft het volgende:
    - wat zijn ook alweer (of nu nieuw) de fijnste babysokken die WEL blijven zitten? Is dat nog steeds de bambino van Kruidvat?
    - welk merk voedingsbeha bevalt jullie goed? of welke vooral niet?
    - Is de handkolf van Avent nog steeds een fijne?
    - welk merk luieremmer bevalt goed? (of welke juist helemaal niet)
    - nog tips welke electrische kruik aan te schaffen? (en is het echt handiger dan waterkruik?)
    - welke badinzet bevalt goed? (zo'n ding waarin ze kunnen liggen tijdens t badderen)

    Ook tips voor welk merk niet bevalt zijn dus welkom!

    Verder vond ik uit dat er iets nieuws is uitgevonden op het gebied van navelklem, een soort ieniemienieringetje. Dat klinkt fijn! Iemand al ervaring mee?
    Leuk weer opnieuw dit te mogen meemaken en aanschaffen!

    Alvast veel dank voor jullie input!
    Eva
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.797
    14.142
    113
    Bambino sokjes hier ook favoriet, voedingsbh hema was prima, elektrische kruik vond ik echt onzin had de ouderwetse van de hema ging prima en amper nodig gehad ondanks december kindje, ik heb avent dubbele elektrische kolf handkolf geen ervaring mee, luieremmer gewoon de goedkoopste met deksel, badinzet nooit gehad.

    Grote fan van de difrax speentjes (natural, glow in the dark was een uitkomst (kon ze makkelijk vinden)),

    bonmama siliconen hapjes invriesbakken (bpa vrij) zijn fantastisch en gebruik ik nog steeds (portioneren van stoofschotels uit de slowcooker bijv)

    Draagdoek was een uitkomst al is tricot erg warm (ik had beykay). Neem geen baby bjorn draagzak zo ergonomisch zijn ze niet.

    Avent rietjesbeker is terrorproof

    Hema nachtlampje (led op batterijen) is hier erg gewaardeerd. Gaat lang mee, rode poes, kan je overal neerzetten, zacht licht en gaat automatisch uit.
     
  3. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    De avent handkolf werkte hier super. Hij piepte/kraakte wel na een tijdje maar de melk kwam er altijd goed uit xD.
    De cordring was ook heel fijn. Niet zo een enorm gevaarte op mijn baby xD. Maar heb geen ervaring met de navelklem
     
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    De cordring is hier heel goed bevallen. Eerste twee hadden de standaard klem, derde de ring. Baby's hierna krijgen ook een ring :thumup:
     
  5. evaw4

    evaw4 Lid

    29 mei 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties, leuk te lezen!
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De sokjes van kruidvat zijn inderdaad een aanrader.
    Ook blijven die van noppies hier goed zitten.

    Zelf nooit een badje gebruikt. Vind een tummytub zoveel gemakkelijker.

    Luieremmer hebben we van diaper keeper. Kunnen gewone vuilniszakjes in. Ideaal.
     
  7. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Kruikje: Zensy soft Erg handig en kan nooit gaan lekken! https://www.baby-dump.nl/product/verzorging/437/kruiken/490/zensy/43252/zensy-kruik-zilver/93080/
    Luieremmer: geen (die gaan uiteindelijk toch stinken). Ik gebruik luierzakjes en gooi de luier gelijk in de bak. Wij hebben een speciale afvalbak voor luiers in de garage. Deze kunnen we inleveren bij een kinderdagverblijf en peuterspeelzaal.
    Kolf: Hoelang wil je borstvoeding gaan geven? Wil je na je verlof doorgaan dan zou ik voor een dubbele elektrische kolf gaan. Medela Freestylehttps://www.bol.com/nl/p/medela-freestyle-dubbele-elektrische-borstkolf/9200000001529207/
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Elektrische kruik; mag iig in de kraamweek hier niet gebruikt worden van de kraamzorg (als ze weg zijn pak ik die wel :p )

    Luieremmer: diaperchamp! Alleen vuilniszak er in :)

    Badinzet nog nooit gebruikt, verstoft mooi. Nr 1 had een hekel aan de tummytub en ging gewoon in t badje.

    Noppies en kruidvat sokken zijn fijn
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Sokjes van bambino idd
    Badje heb ik dit keer niet, ze gingen altijd in de tummytub en zodra ze hun hoofd goed omhoog konden houden in een klein laagje water in het grote bad
    Doorzichtige tummytub trouwens, erg leuk voor de andere kinderen!
    Hier ook de codering gebruikt, gewoon omdat die in het kraampakket zat, maar dat interesseerde me niet zo erg eigenlijk.
    Kruik, ik had gewoon de ouderwetse, voldeden prima. Maar Ik ik heb geen ervaring met elektrische verder.
    Luieremmer, een hele simpele, roze met deksel. Zo'n standaardding. Als je hem goed dicht doet ruik je niks, vind ik
     

Deel Deze Pagina