Een jaar terug begon onze 2 jarige zoon met waterwratjes. Die is er nu bijna vanaf, maar onze dochter heeft het overgenomen van hem. Waar hij niet helemaal onder zat is dit bij onze dochter wel het geval en het wordt steeds erger. Als ze gaat zwemmen schaamt ze zich er voor omdat het vooral aan de binnenkant van haar armen en onder haar okseltjes heel erg zit en dit ook echt opvalt. Ook begint haar bovenlichaam helemaal onder te zitten. De huisarts heeft al gezegd dat je er niets tegen kan doen, maar is er echt niets wat helpt om eventuele besmetting verder tegen te gaan? Vind het zo sneu voor haar.
Lees met je mee, mijn zoon zit er ook helemaal onder. Hij heeft er gelukkig weinig last van, al klaagt hij soms over jeuk. En mijn dochter heeft het ook overgenomen van hem, maar heeft er alleen een paar op haar arm. Vannacht had ze er echt last van. Smeer er nu sudocreme op, dat lijkt het wel wat minder heftig te maken. Voor de rest lees ik dat het weg halen heftiger is dan de kwaal zelf.
Het dochtertje van mijn vriend had ze ook.. Zelfde verhaal, begon ook steeds meer te klagen dat ze het zo erg vond. Toen ze in de zomer langere tijd achtereen bij ons was hebben we het heel consequent 2x per dag ingesmeerd met sudo crème. Na een week waren de kleintjes al zo goed als weg en inmiddels zie je er al een flinke tijd zo goed als niks meer van!
Onze middelste zoon heeft het ook gehad, in zijn knieholten, ik stipte ze aan met betadine en dan gewoon aan de lucht laten drogen (voor het naar bed gaan) Daar drogen ze wel van uit. Ik heb ook wel een zo'n aanstipstift gebruikt speciaal tegen waterwratjes, maar dan gilde hij alles bij elkaar. Toen we op een gegeven moment op vakantie waren in Spanje en hij 2 weken in de zee was geweest waren ze allemaal weg, en hij had er veel. Misschien dat aanstippen met water gemengd met zeezout helpt? Hij is er nu gelukkig al 3 jaar vanaf. Nu zag ik laatst dat onze jongst van 2 hele kleine stipjes op zijn beide handen begint te krijgen. Ze worden wel iets groter al, ben bang dat dat ook water wratjes zijn. Hij zit niet op de peuterspeelzaal ofzo, vraag me af waar hij het kan hebben opgelopen, waarschijnlijk overal Vervelende dingen zijn het, maar ze gaan echt weer weg..
Vroeger haalde de huisarts ze weg met stikstof en een mesje. Dat heeft toen bij mij goed geholpen. Ook geen littekens van gehad.
Mijn dochter heeft ze ook, niet zo veel maar wel genoeg om haar te irriteren. Helaas krijgt mijn zoon ze nu ook. De kinderarts vertelde me kinderen met waterwratjes niet samen te laten badderen. Gaat fijn als ze op zwemles zitten Er schijnen ook homeopathische middeltjes te zijn. Ik heb het nooit gebruikt om het nog niet zo hevig is.
Er is wel wat voor hoor. Bij de apotheek hier hebben ze een spulletje, is een soort spray, die de wratjes doet indrogen. Is speciaal voor Waterwratjes. Heb het toen voor mijn zoon ook gehaald. En wat ook helpt, is in bad doen in zout water. Bij de kruidvat heb ik toen een doos met 3 zakken dode zeezout gekocht, en dat in het badwater gedaan. Verder geen zeep erin dan. Want zout water droogt die dingen ook uit! Bij mijn zoon hielp dat heel goed. Dus een bad met zeezout kan ook helpen tegen die krengen..
Er zijn wel allerlei verschillende middeltjes voor hoor, zoals hierboven ook al staat beschreven, alleen is mijn ervaring dat je er beter helemaal niks mee kan doen. Mijn oudste dochter zat werkelijk helemaal onder, op haar gezicht, handen, benen, eigenlijk overal. Volgens mij totaal 30-35 stuks. Ik heb allerlei middeltjes geprobeerd, juist omdat het ook op haar gezicht zat. Hielp bij ons allemaal niks, en ze zijn uiteindelijk allemaal wel weg gegaan, alleen heeft ze nu allemaal kleine littekentjes op haar gezicht en hand...... Je ziet nog precies waar ze allemaal zegeten hebben. Persoonlijk zou ik er dus niet al te veel aan gaan rommelen.....
Mijn zoontje zat ook onder, zelfs in zijn gezicht. Echt heel vervelend, mensen op school zeiden tegen hem dat hij naar de dokter moest gaan, wat ik al had gedaan Die vertelde ook dat er niets aan te doen was. Hij werd er erg onzeker over. Wat bij ons hielp was betadine zalf. Ik smeerde de wratjes in voor het slapen, en trok daarna oud t-shirt aan. De vlekken gingen hier trouwens er gewoon uit in de was. In het weekend stipte ik ze ook aan in de ochtend. Twee weken later waren ze allemaal ingedroogd, en niet veel later helemaal verdwenen. Zonder littekens.
Mijn beide kinderen hebben het gehad, echt heel veel. De huisarts zei hier ook: niets aan te doen, gaat vanzelf weg. Maar de oudste vertelde dat ze tijdens het zwemmen er iedere keer wat over zeiden. Toen gingen we drie weken op vakantie en heeft hij vrijwel iedere dag in zee gezwommen. Toen we terugkwamen, was vrijwel alles weg. Ik zou idd iets van een badje met zeezout of zo proberen.
Van de week toevallig over gehad met moeders bij school. Ze gaf de tip van: Thuja d6. Is homeopatisch. Haar dochter was er binnen 3 weken vanaf. Er waren meerdere ouders die het kenden en het beaamden dat het werkt
Mike heeft er een hormoonzalfje voor gekregen. Maar dit mag ik er alleen op smeren wanneer ze gaan ontsteken. Ik zet hem dan in bad met groene badedas en smeer daarna her zalfje erop. Paar dagen later zijn ze dan weg!
Mijn dokter had ze eraf gesneden met een speciaal mesje. Kon je ook zelf doen met de nagels zei hij. Nooit meer last van gehad.