Hey meiden, misschien hebben jullie een idee wat ik moet doen... Mijn ex en ik zijn nu anderhalf jaar uitelkaar. We hebben nooit samengewoond (woonden ruim een uur bij elkaar vandaan en allebei kids). Hij heeft een vakantiehuisje in de biesbosch, waar je alleen met de boot kan komen. Zijn eigen boot was kapot, en toen ik mijn erfenis kreeg van mijn oma leek het me leuk om dat te investeren in een bootje zodat we naar dat huisje konden in weekenden en vakanties. Afspraak was, hij zou het liggeld regelen, ik de boot (hij ging klusjes doen voor de havenmeester zei hij, en later dat hij voor iemand de boekhouding deed in ruil voor gratis ligplaats) Het bootje dat we kochten hadden we voor een hele goed prijs zei hij, en dat ik mijn investering ZEKER terug zou krijgen bij verkoop (heb 2000 euro betaald plus 500 euro opgeknapt) In onze relatie heb ik ik veel voor hem gedaan, wasmachine kapot, ik zorgde voor n andere, stofzuiger kapot idem, kleren voor zijn drie kids, vakantie betaald naar Turkije voor hem en zijn kids, boodschappen betaald enzenz. Nou vind ik dat normaal dat je elkaar helpt in een relatie maar het is even voor het plaatje. Toen wij uitelkaar gingen, zei hij dat de boot niet te verkopen was ivm de crisis. Beste was in t voorjaar. Hij wist wel mensen... niks gehoord natuurlijk. Hij heel de zomer gebruik gemaakt van de boot. Ik had de boot te koop gezet, en met de mededeling dat als hij niet verkocht was voor 1 okt dat ik hem graag hier in mijn achtertuin wilde hebben. Geen probleem, regelde hij. Dus, 1 okt werd 1 nov, en in december zei ik dat ik wilde dat hij de boot iig uit het water haalde ivm eventuele vorst. (hij had de trailer en een trekhaak en auto die dat kan.. ik niet... geen verstand van ook)Ja was gedaan enz. Toen en bod gehad van iemand van 3000 en die wilde hem komen halen. P. moet dan wat dingen uitzoeken. Omdat P. niks meer had laten horen bleek dat de koper een andere boot had.. Nieuwe koper, bod: 1750. nou doe maar, dan ben ik eindelijk van mn ex af. Kom ik in de haven, ligt de boot inderdaad op de kant. IN BESLAG GENOMEN door de haven. Liggeld was al die tijd niet betaald... Om een lang verhaal kort te maken, ik moest 1000 euro betalen om m mee te krijgen en dat heb ik dus betaald van mn 1750... En ik heb meteen P. gebeld en die zei dat ik het terug zou krijgen blabla bla.... Ik denk dat ik naar mn centen kan fluiten... wat kan ik nog doen??
Dat is balen zeg! Ik denk ook dat je kan fluiten naar je centen helaas Heb je het heel hard nodig?? Aan de ene kant wil je gerechtigheid, maar voor je gemoedsrust zou ik eerder zeggen; laat maar... cut your loss. Streep eronder. Afgesloten. Niks meer met hem te maken.
Dit inderdaad Rot voor je; een harde levensles. Een ex is niet voor niks een ex. Streep erdoor, afschrijven en doorgaan met je leven.