Waterwratjes in gezicht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emm27, 2 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Oh help! Mijn dochter heeft ineens allemaal waterwratjes in haar gezicht. Zo zonde!!

    Iemand een goede tip? Of moet ik ermee naar de huisarts?
    Gaat dat vanzelf weer weg?
     
  2. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Zo min mogelijk mee doen, kan littekens geven!
    Als ze gaan ontsteken, als ze er last van heeft of als ze erg dicht bij de ogen zitten, dan even langs de huisarts gaan
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Zo min mogelijk mee doen. Toch zou ik advies vragen bij de huisarts.

    Op andere delen van het lijf zou ik zeggen zodra ze bol staan afplakken met een pleister om te voorkomen dat er meer komen. Maar tja omdat in het gezicht te doen.
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik doe er nu sudo op, heeft dat wel zin?
    Ik vind het zo zonde, er lijken een hoop bij te komen
     
  5. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Sudo hielp hier niet, alleen een beetje tegen de jeuk en tegen het krabben.
    Ze moet wel écht proberen er af te blijven, daardoor verspreiden ze zich het snelste...
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste dochter kreeg ze rond haar vierde ineens in haar gezicht maar ze waren ook ineens weer verdwenen. Zo gek. Ik smeerde weleens sudocreme. Vooral eraf blijven.
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt rondingen!
    Zo min mogelijk aan doen zoals al gezegd is.
    Gelukkig zaten ze bij mijn meiden niet in het gezicht.
    Mijn oudste heeft er 2 jaar last van gehad. Had iedere keer een paar wratjes. Max een stuk of 10. Als er 1 weg ging kwam er op een andere plek weer 1 tot ze na een jaar of 2 allemaal weg waren.

    Mijn jongste heeft er een maand of 6 last van gehad. Zij had er wel veel en veel meer. Nooit geteld maar ze zat wel tegen de 200 stuks aan. Gelukkig allemaal op haar buik en benen.
     
  8. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ik zou stoppen met smeren, bij mijn jongste dochter merkte we dat wanneer wij haar insmeerde (zalf tegen eczeem) dat ze waterwratjes dan snel meer werden. Het vermenigvuldigen stopte ook zodra wij stopte met smeren.

    Tevens alles wat ze met haar waterwratjes aanraakt dagelijks verschonen, denk aan handdoeken, kussensloop, hemd, onderbroek enz… Een gedoetje maar helpt het tegen te gaan.

    Bij mijn oudste dochter waren die in haar gezicht gelukkig het snelste weg… Hopelijk bij jouw dochter ook.
     
  9. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Rotdingen zijn het he. En supervervelend dat er niks tegen te doen is.

    De oudste heeft er 1,5 jaar last van gehad, met het laatste half jaar echt heel erg. Ze zaten tussen haar benen en waren er in mum van tijd zoveel dat ze niet af te plakken waren. In de zomer begonnen ze te bloeden, ze had regelmatig haar benen onder het bloed :|
    Ik had al gelezen dat het wel een goed teken is, dat het lichaam er dan antistoffen tegen aan het maken is. Ze namen daarna ook zichtbaar af en nu heeft ze er helemaal geen last meer van.

    Alleen ze zijn zo besmettelijk dat ik dus aan het eind van de zomer er eentje bij de jongste zag. Gelijk afgeplakt, maar dat heeft niet voorkomen dat ze er inmiddels ook tientallen heeft. Ze zit onder de pleisters op haar buik en rug en inmiddels ook op haar bovenbenen en in haar nek.

    Laatst was er eentje op haar wang, die leek klein te blijven en heb ik niks mee gedaan, maar daarna kwam er ook 1 op haar kin. Daar hebben we toch maar een pleister opgeplakt.

    Inmiddels is het meer pleister dan kind :rolleyes:

    Is het bij jouw dochter nog af te plakken @Emm27 ?

    Ik heb ook eens pleisterspray geprobeerd, maar de jongste vond dat erg prikken. Weet ook niet of dat echt effectief is tegen de verspreiding.
     
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend!! Hier heeft de middelste ze onder zn linker oksel, sinds de zoner ongeveer begonnen en bij de jongste is het nu onder de rechteroksel begonnen.. ze gingen vaak samen in bad… dat doen we dus niet meer en idd handdoeken gelijk in de was. Als ze veel jeuk hebben doe ik er wat sudo op, verder niks. Ben bang dat we er nog wel even mee te maken blijven houden…
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Zodra ze echt bol staan en glazig lijken te worden dan afplakken waar mogelijk. Pas toen ging het langzaam weg omdat er geen nieuwe besmettingen waren.
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Ik krijg hier denk met geen mogelijkheid een pleister in de oksels… en ik plak dan denk ook over de andere wratjes heen met de plakstrip..
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Je voorkomt besmettingen helaas niet door je kind vol te plakken met pleisters. Daarbij neem je zuurstof weg van de huid waardoor de plekken er omheen zachter worden en dan krijg je ze daar.

    Ik ben ooit bij de huisarts geweest en het duurt 1 tot 1,5 jaar tot je immuun bent. Daarna komen ze eigenlijk niet weer. Continu alles wassen voorkomt het helaas ook niet. Een kind zit er toch wel aan en die pleisters gaan ook jeuken (en langdurig gebruik is slecht voor je huid). Alleen met waterwratjes bij je ogen, in de neus en bij de geslachtsdelen moet je uitkijken en de huisarts om hulp vragen. Die halen ze weg.

    Dat heb ik op andere plaatsen overigens zelf ook wel eens gedaan als ze echt enorm op spanning stonden, heel groot waren of jeukten. Juist omdat kinderen er dan absoluut niet af blijven (of het onbewust gaan doen).

    Desinfectie, wratje weghalen, opnieuw desinfecteren en nestocil met een pleister erop. Dag erna was het zo goed als weg.
     
  14. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Nee ik plak ze niet af, vind dat op het gezicht geen doen..
    Moet ik echt elke x alles wassen ja? Dat doe ik nu niet!

    Wel hoopvol dat het ooit weggaat, zeker als ze over 2 jaar naar de middelbare gaat...
     
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Beide kids hier ook gehad
    Gelukkig amper in gezicht maar wel in nek etc

    bij zoon veel geprobeerd maar niks hielp maar na 1-1,5 jr waren ze ook weer weg
    Bij dochter dus nik geprobeerd en waren ze ook na 1 jaar weg
     
  16. Libelle82

    Libelle82 VIP lid

    26 jun 2008
    5.000
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier uiteindelijk naast smeren met sudo ook extra vitamine C gaan slikken. Kort daarna verdwenen ze.
     
  17. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Pas als ze kapot gaan dan afplakken om verdere verspreiding tegen te gaan. Dat is ook een teken dat het lichaam ze zelf kan opruimen ( Google maar eens)
    Gelukkig had zoon ze niet in het gezicht. Maar hij kreeg ze ineens toen hij zwemles had. Niet uitdrukken want dan krijg je echt littekens.
    Zoon had ze in verschillende vormen leek het wel, ik heb op zijn elleboog 1x zo’n ding uitgedrukt en toen kwam er gewoon een wit hard stuk uit en daarna ging het even fel bloeden.
    Op zijn romp gingen ze echt ontsteken toen ze uit zichzelf weg gingen, echt vuurrood met een dikke gele kop erop, op zijn armen en benen was het niet zo heftig.
    Hij heeft er gelukkig niet superveel gehad (bij elkaar een stuk of 20 op het hoogtepunt) maar duurde wel een jaar dat ze weg gingen.
     
  19. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Mijn dochter heeft er zeker anderhalf jaar last van gehad, tussen de bovenbenen en ook opende schaamlippen. Wij hebben er niks op gesmeerd en ook niet afgeplakt. Ze had er zo gigantisch veel dat het echt geen doen was.
    Helaas heeft ze er wel veel kleine littekentjes aan overgehouden maar gezien de plek zien alleen wij die.
    De andere kinderen hebben het niet opgelopen ondanks het gebruik maken van hetzelfde toilet enz.
     

Deel Deze Pagina