Waterwratjes ontsteken enorm

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fairy2011, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi,

Er zijn hier vast moeders met ervaring. Onze dochter kreeg in juni opeens waterwratjes op de achterkant van haar benen. Tja, kan gebeuren en volgens mij ook niet te voorkomen.

Maar nu....ze beginnen enorm te ontsteken. Onder sommige waterwratjes zit echt een harde schijf, zwelling en erg rood. Ze heeft er alleen last van als ik het aan raak. Verder vrolijk spelen, rennen en koortsvrij. Daarom heb ik er de huisarts nog niet over gebeld.

Hoe kan ik dit het beste behandelen? Is het een teken dat het lichaam er nu tegen aan het vechten is? Weken in bad verstandig of juist niet? Of toch huisarts bellen?

Help :)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toch maar de huisarts voor een antibiotica zalfje/crème.
    Anders houdt ze er straks misschien littekentjes aan over.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Als ze gaan ontsteken is het teken dat ze weg aan het gaan zijn. Mijn jongste dochter heeft een heel poos wel een stuk of twintig bij elkaar gehad. Van de huisarts antibiotica zalfje gekregen tegen de ontstekingen, maar de waterwratjes moeten uit zichzelf gaan verdwijnen. Ik kreeg laatst wel een tip om op een wratje een flinke lik sudocreme of zinkolie te smeren en dan afdekken met een pleister, dan schijnen ze sneller uit te drogen en te verdwijnen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hielden dat 'bij' door te wassen met betadine scrub en in het ergste geval een pleister erover met betadinezalf. Hier ook lelijke ontstekingen gehad..

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Het gekke is dat de waterwratjes zelf niet ontstoken lijken, het komt echt van binnenuit het been opzetten. Kan het niet echt goed omschrijven.

Ik denk dat ik morgen maar even ga bellen voor het zalfje als ik het zo lees!

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit!

7. misa

misa Niet meer actief

Da is vaak een teken da ze weg gaan. Voozichtig met het bsmettelijke bloed zijn (pleister?). Verder niet te veel aan doen en afwachten!

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon had veel waterwratjes en zijn nu gelukkig weg.
    Zodra ze rood werden met een korstje wassen met betadine scrub.
    Vanaf ik hier mee begonnen ben verdwenen ze als sneeuw voor de zon,er kwamen ook geen andere meer terug....

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook. Na de ontsteking verdwijnt hij. Onze dochter heeft aan 1 wel een littekentje overgehouden. Wij ontsmetten met betadine.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Jep, wat de anderen al zeggen, dan gaan ze weg! Even goed schoonhouden met betadinescrub, want het kan nog wel besmettelijk zijn volgens mij.

11. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Dit had Lars ook. Al een tijdje een hele dikke plaat onder t wratje. Er zat ook een kopje op. Maar ging maar niet door. MEe naar de huisarts gegaan. En hij heeft Fucidinzalf gekregen. Volgende dag zat er al wat pus in de pleister. Ik drukte een beetje en de grijze pus spoot er uit.... echt nog dagen lang dat er pus uit kwam. Was dus echt iets van een abces ofzo. Arm schatje.. t deed m zo zeer... Nu is de plek nog paarsig. Terwijl t wel al 2 maand geleden is.
    Vorige maand kreeg hij ook zo'n soort plek op zijn bil. Gus.. hij kon bijna niet zitten. Zo'n pijn. Die is gelukkig zo weer weggetrokken.

12. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier een week lang iedere dag in bad met dode zeezout. toen was de ontsteking wel weg. Nu nog steeds een harde plek na een aantal weken.
    Zat precies in de overgang van bovenbeen naar bil. Meiske kon een week lang niet fietsen.

Deel Deze Pagina