Vanmiddag ging ik mijn dochter op halen van het kdv. Komt de leidster naar mij toe. Van je dochter heeft in haar broek geplast( geeft totaal niks). Maar zegt er bij ze was net al twee keer geweest en nu mocht ze niet van ons. Ze zegt in de gang lied ze het lopen. Dus mijn dochter heeft in haar broek geplast terwijl ze het aan gaf naar de wc te willen. 1. ik snap de leidsters wel dat het vervelend is steeds met haar naar de wc te gaan. 2. vind ik het wel heel jammer dat mijn dochter niet serieus genomen werd. 3. ik ben rustig gebleven. Ik zeg weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen hier op. Denk zal er maar geen groot probleem van maken. Maar het zit mij niet lekker. 1. laat het dit keer hier bij. 2. ga toch naar de leidinggevende om het voorval te bespreken? Wat zouden jullie doen en of denken?
kan ze al zelf naar de wc? Anders zou ik makkelijke broekjes aandoen en vragen of ze gewoon zelf mag gaan als ze moet. bij ons staan de wc'tjes op de groep zelf, dus verliezen ze ze nooit uit het oog. denk dat ons kdv engelengeduld heeft, want onze dochter is plazindelijk en thuis ook poepzindelijk, maar op het kdv vertikt ze het op de wc te poepen. dus elke keer hebben ze 1x/dag een poepbroek daar. had eigenlijk verwacht dat ze dan weer een luier om zou moeten van hun, want kan me voorstellen dat het heel vervelend is. maar heb ze er nog niet over gehoord. hoop ook dat ze snel op de wc gaat poepen, want een terugval lijkt me zonde om deze reden.
Ik zou het toch nog een keer bij de leidster aangeven dat je het toch wel fijn vindt dat ze haar naar de wc laten gaan. Anders is de kans dat je dochtertje zich onzeker gaat voelen, of bang is om weer te vragen of ze naar de wc mag door een afwijzing. En idd makkelijke broekjes is een aanrader. Ik weet niet hoe oud ze is? Ik werk zelf op een kdv en de net zindelijke kinderen maken er soms idd weleens een hobby van om naar de wc te gaan, maar als ik mn twijfels heb of ze wel echt moeten plassen loop ik even mee en kijk ik of ze idd ook plassen. Als ze voor de lol elke x zeggen dat ze moeten plassen en je blijft erbij zitten, vragen ze het echt niet nog 3 x Maar iig, ik zou het zeker nog even terug koppelen, anders blijf je zelf met het gevoel zitten van heb ik wel goed gehandeld. Succes ermee!
Ze is 2 en half en poep en plas zindelijk. Potje wc maakt haar niks uit. Ze vind de wc wel reuze interessant elke keer haha. Ze heeft altijd makkelijke keren aan en kan zich zelf goed aan en uit kleden vooral broekjes en onderbroeken. En over dat onzeker zijn ja daar, op baseer ik dit verhaal eigenlijk. Van ze moet er niet onzeker van worden. Echt boos ben ik niet gewoon wel van Jammer dat het zo is gegaan.
lastig... ze kunnen natuurlijk niet iedere keer met je kind naar het toilet gaan... ik zou er nu geen drama van maken, maar als het nog een keer gebeurt is het wel heel vervelend. misschien waren ze net ergens mee bezig ofzo? maar ik vind het heel belangrijk dat als een kind zegt naar de wc te moeten dat je dan ook meteen meegaat. mijn dochter heeft toevallig nog nooit een ongelukje gehad en ik denk eigenlijk ook dat als ze zegt dat ze moet ze ook meteen mag gaan.
Even een up date. Vandaag ben ik er s morgens op terug gekomen. Die leidster wist nog van niks. Vanmiddag ging ik haar halen. Wat blijkt. Ze mag nu nog maar een keer per uur! Zo dat ze er aan wen,t. Ben eigenlijk onbedoeld wat uit me slof geschoten wilden het rustig oplossen maar ik werd een beetje boos. En het zit nu nog in mijn kop. Wat vinden jullie er van een keer per uur. Ja zegt ze we letten echt er op met de klok.? Na de hand wel even gesproken en nog zit het mij niet lekker. En zeker niet dat een keer per uur. Stelde nog voor een potje op de groep. Maar dat kan niet omdat er een open deur beleid is en er dus baby.s rond kruipen. Wat ik snap. Wil nog eens zeggen dat ik het zeker begrijp dat het lastig is steeds met haar mee lopen. Maar nu breekt eigenlijk me klomp. Dit gaat een vervolg krijgen ga morgen iemand anders even bellen voor advies. En kijk dan hoe ik er verder op gaat reageren. Het gekke is dat ze nu het verhaal van donderdag terug draaide. En ik kan me zelf niet goed verweren. Donderdag waren er drie leidsters op de groep. Dus het word hun woord tegen het mijne.