Afgelopen week zijn we met onze dochter bij de huisarts geweest omdat ze al best lang, heel vaak heel moe is. Op de bank hangen, duim in de mond, driftbuien door de vermoeidheid, savonds te moe om ook maar aan tafel te zitten waardoor ze slecht eet, etc. Huisarts wilde niet meteen bloed prikken omdat het misschien niet zo'n leuke ervaring voor haar zou zijn. Oren, neus, keel, ogen nagekeken, klieren gevoeld, luchtwegen en longen geluisterd en niks bijzonders ontdekt. Vanwege mogelijke bloedarmoede adviseerde hij wat extra vitaminen en roosvicee ferro. Maand proberen en dan kijken of het voldoende geholpen heeft. Prima, ik meteen de roosvicee en vitaminesnoepjes gekocht. Maar mevrouw had meteen door dat dit van de dokter moest en wil het niet hebben. We hebben haar een paar keer geprobeerd te foppen door haar te laten denken dat ze gewoon diksap krijgt, de ene keer heeft ze het wel door en de andere keer niet. Bij mijn moeder dronk ze het gemengd op, bij mij proefde ze het meteen en wilde ze het niet meer. Vitaminesnoepjes hetzelfde. De eerste ging er zo in, sindsdien weigert ze pertinent. Vanavond wilde ze alweer nauwelijks eten en de vitamines ook niet. We hebben haar aan tafel laten zitten tot ze die wel op at, maar dat werd een enorme strijd. Uiteindelijk heeft ze een kwart opgegeteen omdat de 'badtijd' dreigde te verstrijken..... Vragen we dan teveel begin ik dan te denken? 1 zo'n zoet smakend snoepje? Ohja ze had ook de keuze om gewoon haar groente op te eten... En wie heeft tips om de roosvicee ferro erin te krijgen? Ze drinkt al zo slecht dus om keihard vol te houden dat ze niks anders krijgt....
Misschien die roosvicee door yoghurt roeren? Of er een vla-flip van maken met de Roosvicee, yoghurt en vanille vla. Vond ik als kind echt heerlijk...
Proberen de vitamine iets gewoons te laten zijn. Hier staan er 4 potten op tafel en vragen ze er zelfs om. Ze vinden ze ook lekker (davitamon) We nemen zelf ook meestal. En de roosvicee idd door de yoghurt oid. En anders een boterham met appelstroop, is iig iets.
Gewoon die bloed test vragen Is geen vervelende ervaring mijn zoontje van 4 vond het reuze interessant huilde niet en kreeg een klein cadeautje mee
Ik zou er wat minder aandacht aan besteden. Zoals Gizje al zegt, het moet iets normaals worden en dat is het nu niet. Ik geef de vitaminen op het moment dat ik ze zelf ook neem, dat vindt ze interessant en staat zowat te springen, want zij moet eerst . Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, gewoon gezegd dat we vitamientjes nemen en in haar hand gelegd. Ik merk wel verschil nu ik van merk veranderd ben, ik had eerst optimax en nu etos, die laatste vindt ze vies, maar neemt ze wel. Dus je zou een ander merk kunnen proberen? Misschien kan je een waterijsje maken van de roosvicee?
Geen tips maar bloedtest doen. Is zo gedaan en naar mijn mening niets erg vervelend aan. Dochter deed vaker va 1 jaar oud is 2 minuutjes en klaar! Mijn dochter weigert ook alle vitaminen in welk vorm dan ook, ook probiotica lukt niet etc..vitamine e en d lukt dan wel op lepeltje met enige strijd maar tabletten, kouwen, oplossen etc ook niet in limonade, melk, sap Maar er zijn wel vloeibare vitaminen die kan wel in spuitje bijvoorbeeld. Ik heb die nog niet geprobeerd maar wellicht is dat wat? Raar genoeg spuitje vind ze leuk hihi ik zeg dat het "toverdrankje" is (ze moet vaak antihystamine in)
Als het niet opknapt dan ga ik zeker terug en vragen om bloedprikken, maar wil dit toch eogenlijk eerst wel proberen. Het is denk ik ook een deel leren omgaan met haar energie want het ene moment stuitert ze door het huis en het andere moment hangt ze op de bank... En het is een kind wat echt álles oppikt, ook vermoeiend natuurlijk... Roosvicee door de yoghurt is een goede tip, gaan we proberen! En mengen met diksap gaat nu ook redelijk, krijgt ze toch iets binnen..